Kutsutteko te lestadiolaislapsia lastenne synttäreille?
Mä olen kutsunut koska on mielestäni epäkohteliasta olla kutsumatt,a etenkin kun lapseni tosi hyvä kaveri on lesta, mutta ikänä ei tule vastausta ette itulisi tms eikä lapsi myöskään tule synttäreille. Nyt taas ietin että kutsunko ollenkaan, onko lapselle ikävää kun muut saa kutsun luokassa mutta hän ei? Sekavaa tekstiä..
Kommentit (12)
Jos lapsesi muutenkin leikkii lestalapsen kanssa niin miksei se tulisi synttäreillekin? Kyllä me on kutsuttu ja on aina tullutkin.
Tottakai voi kutsua. Meidänkin lapset ovat olleet luokkakavereidensa synttäreillä.
Ei kai kukaan nyt lastensa kavereiden uskontoa kysele, kun on kyse synttäreistä.
asiasta vaikka kutsussa pyydetään. Törkeää käytöstä
Poikani luokalla ei ole yhtään lestadiolaista, mutta niinpä vain viime synttäreillä kahdeksasta kutsutusta kolme jäi pois ilmoittamatta yhtään mitään. Yhden äiti otti yhteyttä jälkikäteen ja pahoitteli unohdustaan, mutta kahdesta muusta ei ole kuulunut mitään.
t. lestadiolaisäiti
Vierailija:
Vierailija:
olemme viettäneet lapsiemme kanssa kymmeniä synttäreitä ja ainoa kerta kun ei ilmoitettu tullaanko vain ei oli silloin kun kutsuimme lestan. Eli minulle kyse on juuri siitä. Piste
Ainoa joka ei tullut pojan synttäreille oli kikkarapäinen eskarikaveri. Tämän vuoksi päätimme, ettemme enää kutsu kikkarapäisiä lapsia.
Yhtä paljon hiukset liittyy tuohon kuin uskonto
Yhden kokemuksen perusteella päätit että lestadiolaisten lapset eivät koskaan tule synttäreille eivätkä myöskään koskaan ilmoita siitä. Näinhän sen sitten täytyy olla :D
Vierailija:
olemme viettäneet lapsiemme kanssa kymmeniä synttäreitä ja ainoa kerta kun ei ilmoitettu tullaanko vain ei oli silloin kun kutsuimme lestan. Eli minulle kyse on juuri siitä. Piste
Oli toukokuun loppu ja me oltiin menossa lomalle ulkomaille. Lapsi oli kaksi viikkoa pois päiväkodista. Kun tultiin takaisin, oli päiväkodissa lapsen lokerossa synttärikutsu, jossa pyydettiin vastausta osallistumisesta. Synttärit oli menneet jo.
Seuraavan kerran kun näin tämän synttärisankarin äitiä, tämä vain tiuskaisi, että olisitte voineet edes ilmoittaa, ettette ole tulossa. Eikä suostunut ymmärtämään, että kun se kutsu nähtiin vasta kun synttärit oli jo menneet. Silti vain rouva vikisi, että olisitte silti voineet edes ilmoittaa.
Tekeekö tämä meistä lestadiolaisia?
Vierailija:
Oli toukokuun loppu ja me oltiin menossa lomalle ulkomaille. Lapsi oli kaksi viikkoa pois päiväkodista. Kun tultiin takaisin, oli päiväkodissa lapsen lokerossa synttärikutsu, jossa pyydettiin vastausta osallistumisesta. Synttärit oli menneet jo.Seuraavan kerran kun näin tämän synttärisankarin äitiä, tämä vain tiuskaisi, että olisitte voineet edes ilmoittaa, ettette ole tulossa. Eikä suostunut ymmärtämään, että kun se kutsu nähtiin vasta kun synttärit oli jo menneet. Silti vain rouva vikisi, että olisitte silti voineet edes ilmoittaa.
Tekeekö tämä meistä lestadiolaisia?
Olen lopultakin tehnyt sellaisen päätöksen, että synttäreille kutsutaan ne kaverit jotka muutenkin käyvät kylässä ja joiden kotona lapseni on vieraillut.