Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkonummelaisille kysymyksia

08.10.2007 |

Mukavimmat asuma-alueet? Lapset hoitoon englanninkieliseen paivakotiin, joka sijaitsee Gesterbyn luona. Onko paivakodista kokemusta?

Mihin asioihin olette Kirkkonummella tyytyvaisia? Mihin ette?

Kauanko Helsinkiin ajaa tyoaikoihin? Entapa lentokentan luokse?

Perhekokoisesta rivtaloasunnosta taitaa joutua pulittamaan n. 200 000-250 000 euroa, eiko?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin suositella omaa aluettani Heikkilää (ja sen vieressä olevaa Jolkbytä). Se on keskustan kupeessa, mutta ihanaa vanhaa pientaloaluetta. Täältä ajan Tapiolaan (ruuhka-ajan ulkopuolella) 16 min ja Hkin keskustaan 21 min.

Täällä vallitsee sellainen aivan erilainen henki - aivan eri kuin Espoossa, josta muutimme. Ihmiset tervehtivät toisiaan ja tulevat juttelemaan - ihan vieratkin - ja varakkaatkin ihmiset kehtaavat mennä Nokian kumisaappaissa ruokakauppaan ;-) Vähän niinkuin maalla olisi.

Ja kyllä uskoisin, että perherivarin saa täältä alle 300 000, jopa alle 250 000 vaatimustasosta riippuen tietenkin.

Vierailija
2/3 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikalailla tukossa aamuisin ja iltaisin, jos tarkoitus on mennä autolla/bussilla. Tiehankehan ei vieläkään saanut valtion rahoitusta. Gesterbyllä oli ainakin ennen, miten sen nyt kauniisti ilmaisisin, huono maine. Maine on kyllä kai parantunut myöhemmin, mutta itse en sinne vieläkään muuttaisi. Tähän varmasti moni älähtää... mutta maine näkyy minusta vielä alueen hinnoissa, joskin ei enää niin selkeästi kuin ennen.

Kirkkonummen keskustassa on alkamassa mittavat rakennustyöt lähivuosina (Kirkkolaakson kaava) ja käsittääkseni alueesta on tarkoitus tehdä enemmän oikean keskustan näköinen. Onko tämä hyvä vai huono asia, jokainen miettiköön itsekseen, isoja rakennustyömaita on jokatapauksessa luvassa. Suosittelen käymään vaikkapa Kirkkonummen kirjastossa jos on mahdollista ja lukemaan siellä sekä Kirkkonummen sanomia ja Länsiväylää. Tai edes käymään noiden lehtien nettisivuilla, kai sieltäkin jotain löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tietoa, kylästä muuten kyllä. Gesterby ei ole mukavimpia paikkoja ainakaan asuinalueena, mutta esim Bro ja Ravals ovat kovin arvostettuja okt/rivari alueita - me ollaan asuttu molemmissa. Ja uusi alue keskustan ja Gesterbyn tuntumassa on Neidonkallio, ihan ok sekin. Keskustan ulkopuolella kiva uusi alue esim Laajakallio

Liikenteestä: 51 on ruuhkainen, mutta esim itse lähden Brosta n. 7.15 niin olen Tapiolassa 7.40 eli ei paha mun mielestä. Jos lähtee lähellä puoli 8 ruuhka saattaa hidastaa. Mutta junat ja bussit kulkee hyvin myös ja vuoroja on useita tunnissa (bussilla).

Me viihdytään tosi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi