Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ Joulukuisten maanantai ♥

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmevuotias nukahti papan autoon klo 18.20 kun saatiin kyyti mummulasta kotiin, enkä saanut rassukkaa enää hereille kotona!

Tänä aamuna oli sitten herätys klo 04.57 eikä tarvinnut enää kuvitellakaan nukkuvansa. Eli tässähän on oltu hereillä jo tuntikausia!! :-P

Vauva tekee nyt jotain kummallista masussa, kohdunsuuta vihloo hirveesti (sukkapuikolla tökkimisfiilis) ja pitää koko ajan supistaa lantionpohjalihaksia ja tuntuu siltä, että kalvot puhkee justiinsa... Toivottavasti ei sentään... Muistan kyllä tälläsiä fiiliksiä edellisistäkin raskauksista!

Meillä on vauvaa varten periaatteessa melkein kaikki, kestovaipat ja vaatteet pitää vielä pestä mutta sitteri, vaunut+partsivaunut, pinnis ja sen sellaiset on kaapeissa /kellarissa olemassa ja odottelemassa. Tartten matkarattaat sitten kevääksi, sellaiset jotka menevät makuuasentoon ja jotka jaksan nostaa itte junaan. Muuten kaikki aika hyvällä mallilla, tutteja ja tuttipullon ostin viime kauppareissulla. Nyt kun sen 140e avustus tuli tilille niin yritän ostella kaiken tarpeellisen sillä.

Kummeista, ekalle laitoin parhaat kaverini+miehen paras kaveripariskunta, tokalle pyydettiin uusia hyviä kavereita joita tapasin ekan lapsen vauvavuoden kuluessa ja nyt kolmoselle aion pyytää omaa siskoa (joka ei vielä edellisten lasten ristiäisten aikaan ollut päässyt ripille) sekä omaa veljeäni (mun miehellä ei oo sisaruksia, muuten olis voinut myös siltä puolelta pyytää). Eli tulee helpot ja ihanat ristiäiset kun paikalla on vaan " omaa väkeä" :-) !

APUA, meillä ei oo hajuakaan nimestä! Mies on puoliks kreikkalainen ja pitää löytää joku kumpaankin maahan sopiva! Meillä oli alunperin sekä pojan et tytön nimet ja ne on nyt käytetty ;-) ! Ja kun me laitetaan vaan yksi nimi, niin sen pitää olla komea ja 3-4 tavuinen. Jos jollain on hyvä ehdotus niin antaa palaa :-) otetaan ehdotuksia vastaan mielellään!

Gaiole toivoi et aika pysähtyis hetkeks et pääsis " mukaan" henkisesti... Mulla oli pikkukakkosen odotuksen loppuaikana ihan sama fiilis mut nyt jotenkin tuntuu, että aika sais mennä nopeammin, olen jo täysin valmistautunut ottamaan pikkunyytin sylkkyyn ja vauvankaipuu syliin on jo kova. 3,5v ei oikein jaksa olla niin kovin hellittävänä enää...! Ja tiedän, että tää kolmas vauva-aika menee pääosin rutiinilla olettaen, että vauvalla ei oo koliikkia tai allergioita tms... (kummassakaan suvussa ei ole kumpaakaan ollut miesmuistiin, onnekkaita ollaan.)

Synnytystäkin odotan innolla! En malta odottaa... Se on jotenkin niin mieletön kokemus aina!

Mullakin on ollut oksetusoloa kuten joku muukin sanoi, ja luulen et se kuuluu asiaan.

Autosta joku hehkutti että ostavat 7 hengen auton, olen vähän kade ;-) meillä kun ei autoa ollenkaan ole eikä näillä näkymin tule... Mukavuussyistä lähinnä. (Kuulostaa oudolta muttei haluta jatkuvasti syytää rahaa huoltoihin jne. eikä huolehtia kaikista perusasioista...) autoleasingia voitais / ollaan harkittu kyllä mutta bensa pirkule on niin karmean hintaista eikä helpotusta näy...

Hauskaa syyspäivää! Keskiviikon paikkeilla on luvattu viilenevää, JES! Olen ihan talvifani... Tosin tänne Etelään saadaan ensilunta odotella varmaan vielä melko kauan! Mutta sellainen kirpeä kuulas pakkasaamu joka laittais ruohikon valkoiseksi, olis POIKAA!! :-)

Sintagma 28+5

Vierailija
2/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin tympeää katella ikkunasta, ei tee mieli pihalle, ei. Etenkään kun sadevaatteeni ei mahdu päälle niin mitenkäs sitten ulkoilet tuolla tuon 1v:n kanssa. Sisäpäiviä vaan, alkaa hermot jo mennä. Ja kun tuo jaksaa touhuta, ihan kokoajan vauhti päällä, eikä mikään oikein kiinnosta että jaksais istua. Ei tosiaan puhettakaan että katsois mitään videoita, rakentais legoilla mun kanssa tms. Juostaan vaan ja kaatuillaan ja karjutaan. Kappareissut on painajaista, ei istu kärryissä, huutaa kun ei pääse juoksemaan kaupan käytäville, kylässä on vaikea käydä kun pikku mies repii ja tutkii ihan joka paikan, juo siinä sitten kahvia ja seurustele, huoh.

Alan kait jo tulla mökki-höperöksi!!

Esikoisen kanssa tahkotaan läksyjä hullun lailla, 3 luokkalainen siis jo, ja läksyjä on kiitettävästi ja kokeita vielä enemmän, ihan hurja tahti, noin 2 kokeet viikossa, ja jokaiseen pitää tosiaan lukea, opetella ulkoa, mm. enkun sanakokeita, kertotauluja ja reaalikokeita. Ja pojalla " lieviä" vaikeuksia keskittyä, hmm. Tyttö tokalla luokalla, ja vaikeuksia myös koulun kanssa, matikka lähinnä siis. Tuntuu etten kyllä selviä tästä kohta. Vielä vauva tähän soppaan niin jees!! Ollapa nuo isommat lapset jotain neropatteja joilta koulu sujuis noin vaan...

Ja sit nää hormonit, kun tulee sitten huudettua kun itse ei jaksa ja sitten itken kun säälittää kun lapset eivät kovasta yrityksestä huolimatta meinaa selvitä kokeistaan, rimoja hipoen mennään siis kaikin puolin.

Syyslomaa ens viikolla ja mietin illalla pienessä mielessäni jos sais tuon kuopuksen anopille hoitoon yhdeksi yöksi ja lähtis isompien kanssa mökille rauhoittumaan? Saatais kaikki nukkuakin..isommatkin meillä herää joka aamu kello 7 kun tuo kuopus pomppaa pystyyn ja aloittaa kova äänisen menonsa. Esikoinen kun oli taannoin anopilla yökylässä, oli hän nukkunut aamulla 11 asti??!! Ikinä ole kotona noin nukkunut, vissiin pikkasen univelkaa. Vaikka menevät kyllä illalla ajoissa nukkumaan mutta kun ei sitten viikonloppuisinkaan saa nukkua kunnolla.

Jotenkin vaan mättää kaikki, työmäärä on niin valtava etten kyllä meinaa enää selvitä näistä pyykkivuorista ym..ja lisää vaan tulee.

Verensokerit sentään on pysynyt nyt aisoissa, hyvä niin!

Taidan painua valittamasta täältä!

t. mariadee ja poikatonttu 29+1 (kait)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs perjantaina oli sit se äippäpolikäynti. Ja kaikki oli vielä hyvin!!! Jännitin kamalasti etukäteen ku mulla on kahdelta edelliseltä nii aikaiseen ruvennu paikat aukee... Vauva oli matalalla ja kohdunsuu pehmenny, mutta ei auennu! Nyt tämä mammakin sitten uskaltaa jo vähän hengähtää ja lakata huolehtimasta, jospa sitä vähä pääsis jopa lenkillekin :) Ultrallakin katottiin ja 1,5kg tuli painoarvio ja keskiarvo vastas rv30. Vauveli imeskeli peukkua joten tuttikauppaan on lähdettävä... Sukupuoli jäi edelleen arvoitukseksi, mutta onpahan enemmän odotettavaa!

Mariadee: kuulostaa tutulta tuo tuskailu säntäilevien lasten perässä... Meillä tosin kouluhuolet ovat vielä edessä, mutta kauppareissut on varmaan vielä enemmän härdelliä kun teillä (3 ipanaa 4v, 3v ja 1v5kk) Pe taas kävin lasten kans yksin prismassa nii kyllä oli semmosta menoa, siellä kun ei taaskaan ollu niitä sisaruskärrejä vapaana. Meidän isommat neititkään kun ei kävele kiltisti äidin vieressä vaan keksivät kaikkea puuhasteltavaa, kuten sokerien siirtely lavalta toiselle ym.

Nyt pitäis mennä laittaa ipanat valmiiks ku 12 on esikon kerhon vanhempainvartti, sinne siis koko porukalla menossa :)

Vointeja mammat!

trv. daisy82 rv 29+6

Vierailija
4/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme siis tänään ylimääräisellä kontrollikäynnillä vauvan kasvun vuoksi, vastasi rakenneultrassa viikkoa pienempää. Puolitoista tuntia saatiin odotella ennen lääkärille pääsyä, esikoinen meinasi hiukan jo hermostua... Olikin ilmeisesti erittäin rasittava kokemus pikkumiehelle, kun ulkoilun ja syömisen jälkeen on vedellyt päikkäreitä jo 2,5 h... Mutta nyt siihen asiaan. Paketti touhuili masussa kovasti, edelleen vastaa kooltaan noin viikkoa pienempää, tai siis se päänympärys oli ihan viikkojen mukainen, mutta pää-perämitta ja reisiluun ympärys olivat viikkoa pienemmät. Painoa Paketilla on tällä hetkellä kuulemma n. 1300 g, jos syntyy täysiaikaisena, niin vähän yli kolme kiloa oli arvio eli ihan normaalikokoinen minusta. Kasvua seurataan nyt sitten edelleen eli sain kahden viikon päähän uuden ultra-ajan. Uskon kaiken olevan kuitenkin ihan kunnossa, ei Paketti vaan kasva ihan käyrillä... Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa aiemmissa raskauksissa, oletteko joutuneet kasvukontrollehin? Minkä kokoisina vauvat ovat syntyneet?

Mariadeelle voimia tuon pienen touhuajan kanssa. Meilläkin on 1v5kk kanssa välillä ihan samanlaista koheltamista ja kiukuttelua, kova vauhti päällä. Toisinaan sitten rakentelee ihan rauhassa legoilla yksikseenkin, mutta aika vauhdikas ja äitiin takertuva kaveri on kyllä.

Mulla on nyt iskenyt loppuraskauden raihnaisuus vissiin päälle, alaselkää ja alavatsaa välillä jomottaa, eivät kuitenkaan supistuksia taida olla, kun vatsa ei kovetu? Yöllä on sitten iskias-tyyppistä kipua pakaroissa ja hyvän asennon löytäminen on vaikeaa. Vaavi möyryää masussa (pää alaspäin kuulemma) välillä niin kovasti että sattuu eikä tunnin lenkeistä oikein enää tule mitään. Olen paljon raihnaisempi kuin ekassa raskaudessa, onko muilla samalla tavalla?

Kummeista oli juttua. Me pyysimme sylikummeiksi ystävääni ja hänen avomiestään, asuvat kyllä Tampereella emmekä kovin usein näe, mutta ovat ihanasti tarjonneet esikoisestakin aina hoitoapua ja tykkäävät hänestä kovasti, toiset kummit ovat mieheni veli ja hänen avovaimonsa, joka on ortodoksi eli he eivät voisi olla ainoat kummit. Ilmeisesti ristiäisistä tulee pienet, paikalla vain kummit ja pappi, sillä esikoiselle järjestin ihan " kunnolliset" ja väsyneenä ja hormoonihuuruisena se oli aika homma... Nyt ajattelin päästä helpommalla.

Ei tällä kertaa muuta, hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Minttuli79 ja Paketti 30+0 (vihdoin minäkin kolmenkympin porukassa!)

Vierailija
5/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoikin tämä viikko kaameiden liitoskipujen merkeissä, joka askeleella meins otava pyörähtää silmien eteen, iltapäivää kohti helpotti mut sit alko supistella. voi kun jaksas vielä tämän viikon töissä niin sitten voisin jäädä " hyvällä" omalla tunnolla kotiin. meidän äitiysneuvolaa ei tehyn mahdollinen tuleva lakko sulje kuulemma, eli mulla ainakin s epuoli pelaa. uskoisin että muuallakin on sama, toi on niin iso asia että pakko raskaana oelvia on seurata ettei lakon vuoksi tapahdu mitään ikävää.

mie en nyt sit enempää turisen, sohva huutaa niin kutsuvana

tamatu+ihme rv 28+3

Vierailija
6/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jo muualla kyselin, mutten saanut vastausta :(

Onko teillä ollut kohdunsuu auki jo näillä viikoilla enempikin auki?Kävin gynellä ja papereista huomasin vaan kohdunsuun olevan kahdelle sormelle auki, mutta muuten paikat ok. Eli siis kaula tallella yms. Mitä merkkaa? Eikö tuo ole enemmän kuin normaalia? Kai olisi jotain sanonut...

Doshijas ja Nuppu 30+0

Vierailija
7/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kakkosta odottaessa rv 31+jotain kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Jouduin äippäpolille koska mulla oli tosi kovia suppareita ollut kokonaisen päivän, jotka ei loppuneet edes levolla. Niinpä siellä todettiin että oli 2cm auki ja vuodelepoon kotiin. Kielsivät tekemästä yhtään mitään, ponnistaa ei saanut, edes vessassa :). Kantaa ei saanut kahvipannua painavempaa, yhdyntäkielto myös tuli.

Mutta en tiedä onko asia sama jos sulla ei ole ollut supistuksia? Oon meinaan kuullut että joillain vaan aukeaa ajoissa paikat ja silti kaikki sujuu hyvin, en tiedä. Meilläkin tämä kakkonen kyllä pysyi nätisti masussa, supistukset loppuivat tyystin rv 35 ja neiti syntyi sektiolla lopuksi 40+1.

Mutta tosiaan makoilin viikot 32-37 aikalailla paikoillani. Anoppini hoiti esikoista, joka oli tuolloin tasan 1v, päivät ja mies illat. Jos en olisi saanut levättyä kotona olisin joutunut osastolle.

Olis ne varmaan sanoneet jos olis jotain? Vaik luulis että ainakin olisivat varotelleet esim. tulehdusvaarasta kun paikat on auki, ettei kait ole suotavaa esim. käydä uimassa? Ainakin mulle sanottiiin niin silloin..

Vierailija
8/8 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiltissä, kiitos piiiiiiiiiiiittttttttttkäääääään työpäivän.

Täällä vointi oikein hyvä muuten, närästää meinas viime viikolla, muuten vointi oikein hyvä. Töissä vaan aina sattuu kaikkea " hupaisaa"

Tänään tuli kylkiluiden alle railakkaita potkuja juuri silloin, kun olisi pitäny pysyä 10 min ihan paikallaan. Voi voi.

Kohdunsuun aukeamisesta kokemuksia kyseltiin. Oliskos toisen lapsen aikana ollu kohdun suu auki jo viikolla 28, uhittelivat vuodelevolla, joka ei tietenkään mulle sopinu, menin vähintään yhtä kovaa kuin ennenkin. No, yliajalle kuitenkin meni, melkein jo itkua väänsin, että eikö se perhana ala syntyä:-D

Kohdun kasvusta kans oli puhetta. Minullahan siis pieni masu, tosi lyhyt mitta, käyrien alapuolella, mutta vauva ultran mukaan oikein tuhdissa kunnossa, ennustetaan semmoista nelikiloista.... mutta maha jossain piilossa?

Oih, pitää ruveta nukkuu, että jaksaa taas aamulla rientää töihin

Loma vaan mielessä, ei olis enää kovin paljoa jäljellä (pidän talvilomat ensin alta pois)

P-M 30+1 (vajaa kymppi enää jäljellä=D Jippii!!!)