Nenä-Friidan filttereistä?!
Hei!
Ostin nuhaiselle vauvalle Nenä-Friidan, ja hyvin tuntuu vekotin toimivan. Mietin kuitenkin niitä hygieniafilttereitä, kun ohjeessa sanotaan, että pitäisi vaihtaa joka käyttökerran jälkeen. Oletteko tehneet näin? Ostin niitä kyllä lisäpussillisenkin, mutta niillä ei pitkälle pärjätä jos filtterin joka kerta vaihtaa. Ajattelinkin kysellä, onko muilla kokemuksia asiasta, oletteko esim. pesseet/keittäneet filttereitä välillä (ja kuinka monta kertaa) vai heittäneet suoraan pois? Vai onko tämä nyt väärässä paikassa säästämistä, kyllähän ne pöpöt sieltä jossain vaiheessa sitten läpi tulee?
Kommentit (9)
Kun ostin nenä-friidan niin sen mukana olleet filtterit oli " höttösiä" ja ei tuntunut pahalle imeä. Mutta kun aloin käyttämään erikseen ostamania filttereitä niin tuntui, että posket lommolla joutuu imemään :/ Puolitin filtterit ja sama tunne. Niinpä päätin, että antaa olla.
Eli meillä ei käytetä ja toistaseksi en oo ite sairastunut, vaikka vauvalla lentsu on ollut.
Anyway, meillä ollut vauvalla nuha nyt 2vk (imeskelin friidalla reilun viikon) ja mulla oli samaan aikaan, mutta jo ohi - ja mulla meni 3 filtteriä. Mun mielestä friidassa idea se, ettei se lima tule imijään asti:) Ja ainakin apteekissa filtterit tosi kalliita, mä siis vaihdoin n. joka toinen/kolmas pvä ja päivässä imin useamman kerran (5-6 krt?). Ja siis meillä mies sairastu nuhaan ensin, sitten seuraavana pvänä vauva (5kk). Ajattelin, että muhun ei iskekään, kunnes sitten 4.pvänä olin kaikista kipein! Minä ja mies nyt terveitä, vauvalla tuntuu limaa olevan (aivastelee) - lekurissa ajattelin käyttää huomenissa.
-mooli
No mä en ainakaan joka kerta vaihtanut sen parin päivän aikana, kun vähän sai räkää toisen nenästä uloskin päin... (Lähinnä vain korisi kurkussa, ei saanut oikein niistettyä.)
Ostin myös sen lisäpussin, mutta jotenkin tuntuis hölmöltä vaihtaa joka kerta sitä (?). Eli ei, en vaihda.
Tuo muuten voisi olla hyvä idea, kokeilla tupakan filttereitä! Täytyypä kokeilla, jos vielä räkätautia tulee/filtterit loppuvat. :)
(Ja uskon tosiaan, että ne samat pöpöt hyökkää äidin kimppuun, vaikka käyttäis minkälaisia filttereitä tahansa ja vaikkei käyttäis koko nenä-friidaa ollenkaan.)
mutta eikös ne sen filtterit ole sellaisia hötösiä, muovikuitusia vedenkestäviä? Pyykkikoneeseen laittaisin pesupussissa ja käyttäisin uudelleen.
Pitääkin ruveta harkitsemaan tupakkateollisuuden kannattamista. : )
Tosiaan ajattelin, että saisin tartunnan ainakin hitaammin, kun ei pöpöt nyt ihan suoraan suuhun tulisi. No, sain sen joka tapauksessa vaikka filtteriä käytinkin, joten tulipahan sekin todettua ettei ne ehkä sitten kauheasti auta. Olen itse pessyt filtterin joka kerta käytön jälkeen, ja koitin myös keittää niitä, hyvin tuntui sekin toimivan.
Mä en ole ihan joka kerta vaihtanut, ehkä joka toinen kerta kuitenkin. Sitä räkäähän ei ainakaan meillä mene siihen filtteriin asti, ainoastaan kostuu hieman. En itse pelkää tartuntaa, se tulee kyllä jos on tullakseen.
Olen ostanut ihan tavallisia tupakkafilttereitä, niitä pidemmän mallisia ja ovat toimineet oikein hyvin ja ovat kaikenlisäksi reilusti halvempia, vaikka ovatkin mun mielestä ainakin liki samaa tavaraa.
Ikinä en ole saanut lapsen räkää tulemaan siihen filtteriin asti eikä se ole koskaan kostunut. Eli en todellakaan vaihda filtteriä joka käyttökerran jälkeen. Esikoisella ei Nenä-Friidaa tullut juuri käytettyä, koska hän vihasi koko touhua, pyöritteli päätään niin ettei imemisestä tullut mitään. Kakkosella olen käyttänyt jonkin verran. Varalle ostin minäkin tupakkafilttereitä, ovat ihan samoja mutta paljon halvempia.
päätin pitää linjana " yksi lapsi, yksi flussa, yksi filtteri" . Toistaiseksi ainakin ollut ihan toimiva " sääntö" :)
(Sopi mielestäni ainakin muutama vuosi sitten myynnissä olleeseen nenäfriidaan) En tiedä onko huippuhygieenistä. Ja koska nuo tupakkafiltterit ovat lähesilmaisia, olen vaihtanut joka kerta.