G: Paljonko teidän perheenne käyttää vuodessa lomailuun/ montako lomaa?
Olen tässä itse taas lomakuumeessa, mutta viime kesän asuntovaunuilukin viikon ajalta nieli melkoisesti rahaa. Silti tekisi mieli vaikka jollekin peruutusmatkalle ensi keväänä.. Itse säästän mieheni kanssa n. 25-50e/kk/hlö lomaa varten, vaikkei olisi vielä tiedossakaan koska lomalle lähdettäisiin seuraavan kerran. Muuten ei näin kotona vielä ollessa olisi kyllä varaa lomailla ollenkaan (mies sentään on töissä).
Ajattelin kysyä, paljonko teidän perheessä käytetään rahaa/loma, ja säästättekö sen esim. etukäteen?
Miten usein käytte koko perheen voimin " virallisella" lomalla ja missä, vai jääkö lomailut sukulaisten luona käymisiin?
Meillä meni nyt kesälomalla n. 1000e, kun laskee mukaan polttoaineet, asuntovaunun vuokrat yms. Edellinen pieni loma oli alkuvuodesta tehty viikonlopun laivareissu, siihen meni n. 400e.
Viimeisimmästä ulkomaanlomasta jo 3,5v.... toissa kesänä oltiin ns. tuetulla viikon kotimaanlomalla, sekin oli tosi antoisa :). Siihen kului n. 800e, matkoihin taisi mennä eniten rahaa, kohde oli melkoisen kaukana.
Niin ja meillä 4-henkinen perhe, alle 5-v lapset, ja minä vielä hoitovapaalla.
-pupsu
Kommentit (2)
eli käydään 1-2 krt vuodessa ulkomailla ja siihen 1-2 ruotsin risteilyä yleensä päälle.
Lyhyesti tiivistettynä äskeinen,harvemmin varsinaisesti säästetään vaan lähdetään sit suht edullisilla äkkilähdöllä.
Lumina
välillä koko perheellä etelässä(nyt 7 henkeä),välillä osa lapsista mukana,välillä ihan kaksin.
Mies käy 1 krt vuodessa poika porukalla pohjoisissa metsällä ja itse olin noin 1kk sitten Espanjassa viikon(eikä säästetty,otettiin äkkilähtö)vauvan(1kk)tyttöjen 7 ja 2v kanssa sekä ystäviä lapsensa kanssa.Matkapäätös syntyi parissa päivässä.Rahaa meni matkaan 1805¿ meidän(äkkilähdössä ei ole lapsialennuksia,kaikilta muilta meni sama maksu,paitsi vauvalta 50¿)perheeltä.Espanjassa meni 1000¿,vaikka ei mitään kummempaa edes ostettu(1000-2000 on ollut maximi,mitä mukaan otetaan)oli kallis maa olla.
Miehen kans ollaan otettu 2 krt äkkilähtö Thaimaaseen ja tuolloin säästettiin hiukan.Matka maksoi n.900¿ hlö,eli noin 1800¿.Perillä ei mennyt kuin joku 800¿ rahaa,oli tosi edullista.
Suomessa reissataan jonkin verran,ja laivalla Ruotsiin.
Jos olisi aina rahaa yhdessä reissata,siis koko porukalla,niin olisi upeaa,mut on lapset tykänneet näinkin,et osa on mukana,pääasia,että jokainen kokee senkin elämyksen,kaikista eniten on reissannut nyt 2 v tyttömme,joka on käynyt Thaimaassa,Romaniassa,Norjassakin pikavisiitin sekä nyt käytiin siellä Espanjassa.
Ja ihan six,että kukaan ei henno olla tytöstä erossa.
Nyt ei oo suunnitelmia,ehkä seuraavax haluisin miehen,vauvan ja taaperon kanssa Ranskaan tai Prahaan muutamax päiväksi.
Toivottavasti tekin pääsette jonnekin lomailemaan tulevaisuudessa.
Lumina