Sokerirasitus huomenna! Tuli mieleen, että vaikuttaako siihen
ollenkaan miten on aiemmin syönyt? Siis vaikka viimeiset pari viikkoa? Tarkoitan lähinnä, että jos on syönyt paljon sokeria, niin nostaako se jotenkin toleranssia tms.?
Kun vaikka maksa-arvoissahan voi näkyä jos on juonut paljon... Vai onko tämä ihan epälooginen ajatus?
Kommentit (7)
tietyn verran, että on normaalia. Sokeripitoisuus "elää" koko ajan riippuen ravinnosta, fyys. rasituksesta, tupakoinnista, sairauksista jne., joten on siinä mielessä erilainen arvo kuin maksakokeet.
väärä ruokavalio edesauttaa sokeritaudin puhkeamisen
väärä ruokavalio edesauttaa sokeritaudin puhkeamisen
Jos on viim.10 vuotta syönyt rasvaisesti/paljon nopeita hiilareita yms., tupakoinnut, ei harrastanut liikuntaa yhtään jne., se näkyy kokeessa, ja tällaisen "oikean" vastauksenhan ap halusi.
Edeltävien viikkojen syömiset eivät näy.
saamiasi ohjeita.
Naurattaa kun jotkut taas välttävät edellisen päivän tai pidempään namuja, koska uskovat sen vaikuttavan testitulokseen.
että edellisenä päivänä tulee syödä normaalia myös hiilihydraattipitoista ruokaa.
Syömättä piti olla klo 22 jälkeen ja lasin vettä sai kuitenkin juoda.
Jos sä paastoat edellisen päivän tai syöt pari viikkoa superterveellisesti diabeetikoiden ruokavaliota noudattaen niin et sä saa mitään todellisia tuloksia.
syönyt niinkuin yleensäkin syö niin tulos on mahdollisimman luotettava? Tai että lisääntynyt herkuttelu ei vääristä tulosta ainakaan parempaan suuntaan..
Haluan siis tietää, onko minulla oikeasti riskiä kakkostyypin diabetekseen. Äidilläni on se, ja vaikka olen itse hoikka, elän epäterveellisesti ja mässytän liikaa. Uskon, että riski on, haluan vain tietää varmasti. Saisin tsemppiä elintapojen parantamiseen ainakin!
Ap
Ajattelin vaan, että ei kai herkuttelu vaikuttaisi siihen niin, että kestäisin sokeria paremmin> toleranssi olisi noussut. Kun haluan rehellisen tuloksen :)