Laittaisinko tytölleni nimen Mervi?
Kommentit (18)
en ainakaan itse laittaisi.
Tuntemani Mervi on ihan hysteerinen tapaus. Oikea legenda, kaikki tietävät heti kenestä puhutaan, kun vaan mainitaan nimi Mervi.
eihän se ole trendinimi, mutta herättää minussa niin lämpimiä tunteita.
Oikeesti. Siltä on otettu jo kaksi lasta huostaan:( Mä en ainakaan antais nimeä Mervi. Niin ja koulussa oli yksi lihava koulukiusattu tyttö, jonka nimi oli Mervi.
Tunnen vain yhden Mervin etäisesti, ja hänenkään kanssa ei oikein kemiat satu kohdalleen, joten mielikuva nimestä ei ole sitäkään kautta mieleinen. Kaiken lisäksi kuulostaa vähän terävältä ja epämiellyttävältä nimeltä, mutta mielipideasiathan ovat mielipiteitä, joten jokaisella on omansa.
Laita nimeksi, jos se on sinusta maailman paras nimi tytöllesi. Sittenpä ainakin olisi yksi ihana Mervi parantamassa Suomen mervitilastoja, ja tulevaisuudessa tällaiseenkin ketjuun vastailtaisiin toisin. ;)
Voi. Olen nimeltäni Mervi. Kun kerron nimeni, olen huomannut että ihmiset eivät sano kielteistä nimestäni ääneen. Minusta se on tuikitavallinen suomalaisen tytön nimi, ja persoonallinen. Mervi nimestä saa vaikutelman Merja tai Meeri, Meri. Mervistä tulee sen alkuperän vuoksi mieleen kartanon perijätär, rikas nainen vaikka itse olen velkaantunut, köyhä ja rahaton tyttö. Kaikki tuntemani Mervit ovat lähes poikkeuksetta olleet joko ruskeasilmäisiä tai tummia hiuksiltaan, mutta olen itse luonnostani pellavatukkainen ja sinisilmäinen. Olen miettinyt, että olenko ainoa blondiini, ilman keinotekoisia väriaineita eli blondi Mervi. Minusta nimeni sopii luonnollisesti henkilölle eli naiselle, joka hehkuu luontevuutta arkikielessä ehkä luonnollisuutta ja joka hehkuu itsevarmuutta sisältä ulos. Se sopii tytölle joka ei matki toista vaan on oma itsensä ja ei vertaa itseään toiseen ilman että seisoo sanojensa takana. Käsityksen Mervi-nimen kantajasta edustaa sitä kuka itse olen ja myös käsitystä niistä ihmisistä joita olen oppinut nimen kantajissa tuntemaan. Me Mervit olemme yksilöitä, joten toki käsitykseni on hiukan stereotypistinen jos sen haluaa ajatella niin. Nimi on kuitenkin kehys kasvoille jota tämän niminen henkilö elämänsä aikana on. Siksi se voi olla ajatuksestani poikkeava tai erilainen. Emme suinkaan ole ikään kuin toistemme kopioita vaan jokainen on yksilö erilaisista piirteistään huolimatta.Nimen alkuperä on kiinnostava, mutta ei kristillinen. Se on suomalainen nimi internetistä löytämäni tiedon mukaan. Kiitos.
Korjaan: antaisinko* nimeä ei laiteta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2007 klo 21:16"]
[/quote]
Tunnetaankohan me sama Mervi...
Kymmenen vuotta vanha ketju. Eiköhän valinta ole jo tehty. Terävähän se on, kannattaa miettiä millaisen mielikuvan se antaa.
Minusta ihana nimi tyttölapselle, ihan oikeasti. Ei yhtä tanttalatautunut kuin joku Marjatta tai Merja.
Miksi nostatte näitä ikivanhoja ketjuja? Eiköhän kyseinen lapsi saanut nimen jo kymmenen vuotta sitten.
Miten nämä vanhat ketjut nousevat esiin? Nostaako mode niitä? Luin ketjun klo 12.40 ja silloin viimeinen kommentti oli kirjoitettu 2014.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä vanhat ketjut nousevat esiin? Nostaako mode niitä? Luin ketjun klo 12.40 ja silloin viimeinen kommentti oli kirjoitettu 2014.
Olen pannut merkille saman asian. Monta kertaa ihmetellyt itsekin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Olen nimeltäni Mervi. Kun kerron nimeni, olen huomannut että ihmiset eivät sano kielteistä nimestäni ääneen. Minusta se on tuikitavallinen suomalaisen tytön nimi, ja persoonallinen. Mervi nimestä saa vaikutelman Merja tai Meeri, Meri. Mervistä tulee sen alkuperän vuoksi mieleen kartanon perijätär, rikas nainen vaikka itse olen velkaantunut, köyhä ja rahaton tyttö. Kaikki tuntemani Mervit ovat lähes poikkeuksetta olleet joko ruskeasilmäisiä tai tummia hiuksiltaan, mutta olen itse luonnostani pellavatukkainen ja sinisilmäinen. Olen miettinyt, että olenko ainoa blondiini, ilman keinotekoisia väriaineita eli blondi Mervi. Minusta nimeni sopii luonnollisesti henkilölle eli naiselle, joka hehkuu luontevuutta arkikielessä ehkä luonnollisuutta ja joka hehkuu itsevarmuutta sisältä ulos. Se sopii tytölle joka ei matki toista vaan on oma itsensä ja ei vertaa itseään toiseen ilman että seisoo sanojensa takana. Käsityksen Mervi-nimen kantajasta edustaa sitä kuka itse olen ja myös käsitystä niistä ihmisistä joita olen oppinut nimen kantajissa tuntemaan. Me Mervit olemme yksilöitä, joten toki käsitykseni on hiukan stereotypistinen jos sen haluaa ajatella niin. Nimi on kuitenkin kehys kasvoille jota tämän niminen henkilö elämänsä aikana on. Siksi se voi olla ajatuksestani poikkeava tai erilainen. Emme suinkaan ole ikään kuin toistemme kopioita vaan jokainen on yksilö erilaisista piirteistään huolimatta.Nimen alkuperä on kiinnostava, mutta ei kristillinen. Se on suomalainen nimi internetistä löytämäni tiedon mukaan. Kiitos.
Ai sä oot SE Mervi. Tapailtiin syksyllä -92. Toivottavasti elämä kohteli hyvin.
Aina luokalla on ollut yleensä toinen Mervi myös, mutta ei se ole haitannut. Enemmän haittaa se, että kaikki sanovat aina Merjaksi. Opettajat koulussa, puolituttavat harrastuksissa, työkaverit töissä... Tosi ärsyttävää, kun ihmiset eivät halua opetella toisen nimeä oikein!
Mitään lempinimeä minulla ei ole koskaan ollut, ja äitini oli halunnutkin antaa nimen, jota olisi vaikea vääntää muuksi eli keksiä helposti lempinimeä.
Nimi on ollut ihan ok, mutta pienenä olisin ilman muuta halunnut olla Johanna tai Susanna tai jotain muuta, joka olisi pitkä ja " pehmeä" nimi.