Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: kumpi ajoi väärin?

Vierailija
05.10.2007 |

2 bussia peräkkäin bussipysäkillä. Minä takaa tulossa. Taaimmainen ei vilkulla osoita poistuvansa pysäkillä, joten lähden ohittamaan. Kun olen puolessa välissä bussia, alkaa etummainen bussi vilkuttamaan poistumista pysäkiltä. Jarrutan ja päästän etummaisen bussin pois, mutta samaan aikaan alkaa vierelläni oleva taaimmainen bussi lähteä pois pysäkiltä. Takaa tulee autoja, vastaan tulee autoja, minä taaimmaisen bussin vieressä jään " vähän" ahtaaseen tilaan. Jarrutan täysillä, ja taaimmainenkin bussi pääsee edelle. Täh?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai bussikuski oli idiootti.

Vaarallinen tilanne. Veikkaisin kyllä, että toisen bussin kuljettaja ei nähnyt sinua.

Vierailija
2/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla (sillä toisellakin) etuoikeus lähteä pysäkiltä (jos tämä tapahtui taajama-alueella, kuten oletan) ja sinulla siis väistämisvelvollisuus. Vilkun käyttämättä jättäminen on rikkomus, mutta ei muuta etuajo-oikeusjärjestystä. Olisi vaan ns. lieventävä asianhaara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muiden autoilijoiden tarvitse pysähtyä ennen bussibysäkkiä antamaan tietä sillä olevalle bussille, jos se ei vilkuta. Vilkku on se merkki, että nyt olen rahastanut asiakkaat ja olen valmis jatkamaan matkaa. Ei kenenekään tarvitse olla selvännäkijä ja tietää, että tuo bussi tuolta tulee nyt! Monesti bussit odottelee tietyillä pysäkeillä, jos ovat aikataulusta jäljessä. Melkoiset ruuhkat tulisi, jos kaikki jäis bussin taakse odottamaan...

Vierailija
4/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli jo pitkälti ohittamassa bussia, joten sen olis pitänyt odottaa.

Sama asia, kun väistämisvelvollinen ei ole väärässä, jos on jo pitkällä risteyksessä kolarin sattuessa.

Vierailija
5/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä tulee bussikuskille myös syyte liikenteen vaarantamisesta, jos paukkaa pysäkiltä tielle katsomatta muuta liikennettä ja vilkuttamatta, siis jos osuu autoon joka on jo ohittamassa bussia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi