Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaas naiset hakemuksen kanssa: miten kertoa luontevasti

Vierailija
27.10.2008 |

työpaikkahakemuksen alussa itsestään: "Olen 40-vuotias opiskelija".

Kuulostaa tosi pöllöltä, en voi noin kirjoittaa! En ole pitkiin aikoihin hakenut työpaikkaa, koska takana on pidempi työura, josta hyppäsin pois ja lähdin yliopistoon opiskelemaan uutta tutkintoa. Nyt olen graduvaiheessa ja haluaisin hakea yhtä paikkaa, enkä TODELLAKAAN tiedä, mitä hakemuksen alkuun laittaisin ja luontevasti kertoisin olevani - en enää mikään teinityttönen, mutta tällä hetkellä päätoiminen opiskelija. Takana on vanha tutkinto ja työkokemus siltä alalta, mutta tähän työhön, jota haluaisin hakea, ei siitä tutkinnosta juuri ole apuja.

Eli apua: miten kirjoitan? Vinkkejä te rekrytoinnin konkarit? Työ, johon haen, on tosin julkisen sektorin puolella, joten mitään erityisiä mainospläjäyksiä ei tarvinne?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä kaunistelemaan, vanha mikä vanha ja vielä koulun penkillä

:o( :o( ap

Vierailija
2/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinto loppuu heti!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia ja arkipäivää nykyään. Aluksi voit kertoa vanhan ammatin ja kertoa sitten opiskelevasi uuteen.

Esim. Olen 40-vuotias sairaanhoitaja ja opiskelen nykyään Helsingin yliopistossa valtiotieteitä.

Vierailija
4/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ekaan lauseeseen muutenkin se koukku, miksi luulet / oletat työnantajan olevan kiinnostunut susta. Tuskin ne ensisijaisesti haluaa 40-vuotiasta opiskelijaa, mutta sairaanhoitajan, joka opiskelee valtiotieteitä ne voisikin haluta. Tuollaisella esittelyllä annat jo ymmärtää, että sulla on kokemusta ja näkemystäkin. Ja ikä varmaan näkyy CV:stäkin, joten ei sitä tarvitse hakemuskirjeessä edes mainita.

Onnea työnhakuun!

Vierailija
5/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mielummin sama asia kertomalla, että olet juuri valmistumassa tai jättämässä lopputyötä, jotta jätät kuvan, että olet jo lähes valmistunut.

Vierailija
6/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvittelet että julkisen puolen hakuihin voisi suhtautua yhtään "kevyemmin" kuin yksityisen puolen hakuihin. Kuule, ihan ihmiset sielläkin niistä valittavista päättää. Ja hyvä, kiva ja sujuva hakemus, joka ei ole paperinmakuista aanelossaastetta, toimii sielläkin. Ja muista hyvä valokuva itsestäsi CV:n puolelle.

Miksi ihmeessä hakemuksessa pitäisi mainita ikää? Sehän ilmenee CV:stä ja sitten mahdollisesta kuvastakin. En ole koskaan laittanut hakemukseen omaa ikääni.

Ja hakemusta ei kannata aloittaa sanalla "Olen". Se hukkuu niiden tziljoonien muiden hakemuksen joukkoon.

Vierailija
7/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin aloittaa hakemuksen, jos en voi laittaa "olen"...

Laita 8 joitain esimerkkejä? Tai muutkin, joilla on kokemusta näistä!

Kiitos t. ap

Vierailija
8/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voin aloittaa hakemuksen, jos en voi laittaa "olen"...

Laita 8 joitain esimerkkejä? Tai muutkin, joilla on kokemusta näistä!

Kiitos t. ap

Vaikea sanoa tarkemmin, kun en tiedä millaista paikkaa haet.

Vierailija
9/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet 40 kymppinen elämää nähnyt ja kokenut. Lähdet siitä liikkeelle, että sä olet just sitä mitä niitten firma tarttee! Ei miehet nöyristele omaa vaatimattomuuttaan. Hakemuksella sä pyrit pääsemään haastatteluun ja sielläkin sulla pitää olla jotain potkua annettavana, se on se näytön paikka. Ja kun sä saat sen työn, voit rauhassa näyttää, että sut kannatti ottaa - tekemällä tietysti hyvää työnjälkeä. Sitten vähän ajan päästä meet hakemaan palkankorotusta.

En anna tässä mitään vinkkejä viikoksi, laitat rohkeesti oman näköisesi hakemuksen. Jos et muuta keksi niin aloitat sillä "olen" sanalla. Nyt kaikki peliin, jos et tätä työtä saa niin uutta putkeen. Mikään ei ole sulta pois, päinvastoin.

Vierailija
10/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuonna 1968 syntynyt nainen. Valmistuin sairaanhoitajaksi vuonna 1990. Työskentelin leikkaussalihoitajana HUS:n sairaaloissa aina vuoteen 2005 saakka, jolloin aloitin opinnot Jyväskylän yliopistossa terveystieteiden koulutusohjelmassa. Tällä hetkellä viimeistelen opintojani ja kirjoitan pro gradu -työtäni.

Vierailija
11/11 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteenani on.... ja toiveenani työskennellä tavoitteen saavuttamiseksi... Sitten vasta oma esittely, jossa lähtökohtana oli vahvuuksien kuvaaminen lyhyesti. Se toimi erottavana tekijänä.