Mä en ymmärrä noita ulosottojuttuja
Jos syystä tai toisesta ei ole rahaa maksaa laskujaan, niin eikö kannata olla yhteydessä laskun lähettäjään ja sopia maksuaikataulu, jota myös noudattaa?
Maksujärjestelyt onnistuvat aina kunhan vain viitsii ottaa puhelimen käteen ja soittaa. Lisäksi pitää kyetä olemaan rehellinen ja sanomaan, minkä verran pystyy maksuja hoitamaan.
Ja tulee muuten paljon halvemmaksi eikä luottotiedot mene.
Kommentit (10)
Taitaa olla jonkinlainen paniikki,masennus, epätoivo, hälläväliä kombinaaatio siinä vaiheessa kun niitä laskuja rupeaa tippumaan niin,että sietokyky ylittyy.
mulla meni ekan kerran luottotiedot kun olin 19v ja aloin odottaa meidän esikoista. Piti muuttaa kimppakämpästä kaksioon, jotta vauvan tullessa on omaa rauhaa. Lapsen isä kävi töissä, mutta tienasi jotain 1300e/kk kätee.. vuokra oli jo pelkästään 630e. itse olin opiskelija, mutta menin töihin, jossa tienasin ehkä joku 900e/k käteen. tulevalle vauvalle piti ostella (luotolle) tavaroita yms. laskuja kertyi ja kertyi ja jokaiselle velkojalle olis pitänyt minimissään maksaa 20e/kk ja se teki loppupeleissä liian ison summan kuukaudessa lyhentää... sit kun ne luottikset sen yhen kerran meni niin ei millään ollut enää väliä. nyt oon 25v kahden lapsen äiti ja kyllä vituttaa aika paljon noi ulosotot, mut minkäs teet.
Miksi hankin 20 euron laskuja sinne tänne? Niiden käsitteleminen on todella työlästä ja korot juoksevat korkeina joka suuntaan. Ehdottomasti tuollaiset summat täytyy saada yhdeksi lyhennettäväksi kulutusluotoksi, jotta ne oikeasti lyhenisivät etkä vain maksaisi korkoja ja käsittelymaksuja.
että ei enää juuri missään pysty kuluttamaan velaksi. hyvästi golf, ratsastus, laskettelulomat ja rusketuslomat, nyyh.
takia joutuisi vararikkoon?
Useimmat mun tuntemat kyllä elävät ihan kädestä suuhun ja saavat itsensä pulaan huomattavasti pienemmilläkin ylimääräisillä hankinnoilla: Lehtitilauksilla, henkkamaukan vaatteilla, nettipeleillä ja puheluilla.
Heidän lapsuudenperheissä on ollut varaa harrastaa näitä kalliita juttuja ja sitten itse vanhempana kenties koulut kesken tai ei niin rahakkaalle alalle opiskelleena eivät ymmärrä, että heidän tuloillaan ei voida harrastaa noita kalliimpia juttuja. Mikä pahinta, niin sekä vanhemmat että lapset kuluttavat liian kalliisiin harrastuksiin ja ulosottokierre on valmis.
vain yhtä summaa, kun lainaa ei mistään saa
ulosottoon voi mennä maksuun myös esim. rikoksesta tuomitun korvauksen, esim. pahoinpitelyn, vahingonteon tms, seurauksena joudut maksamaan korvauksia joita sinulla ei ole varaa maksaa, laskut menevät ulosottoon....
mulla meni ekan kerran luottotiedot kun olin 19v ja aloin odottaa meidän esikoista. Piti muuttaa kimppakämpästä kaksioon, jotta vauvan tullessa on omaa rauhaa. Lapsen isä kävi töissä, mutta tienasi jotain 1300e/kk kätee.. vuokra oli jo pelkästään 630e. itse olin opiskelija, mutta menin töihin, jossa tienasin ehkä joku 900e/k käteen. tulevalle vauvalle piti ostella (luotolle) tavaroita yms. laskuja kertyi ja kertyi ja jokaiselle velkojalle olis pitänyt minimissään maksaa 20e/kk ja se teki loppupeleissä liian ison summan kuukaudessa lyhentää... sit kun ne luottikset sen yhen kerran meni niin ei millään ollut enää väliä. nyt oon 25v kahden lapsen äiti ja kyllä vituttaa aika paljon noi ulosotot, mut minkäs teet.
Kun mä aloin odottaan esikoista, miehen tulot oli n.900 € käteen ja itse olin opiskelija. En ollut töissä. Sain sitten sen pienimmän äitiyspäivärahan ja kun se vaihtui kotihoidontukeen, niin tulot nousi huimasti :)
Meillä vuokra oli 676 € kuussa (mekin muutimme juuri ennen vauvan syntymää), eikä ostettu mitään velaksi. Kaikki ei ollut varmaan viimeisen päälle hienoa, mutta pärjättiin juuri ja juuri - ja saatiin tarvittava vauvallekin. Nälkäkään ei tullut. Tiukoilla toki oltiin, eikä ylimääräiseen ollut penniäkään :(
Te ette ole osanneet käyttää rahaa ja siinä syy noihin velkoihin. Vähälläkin selviää. Nyt tuo kaikki on jo takanapäin, onneksi. Ihana, kun on oma talo ja hyvät tulot niin, ettei tartte pihtailla ja joka penniä laskea. Tarkka olen rahankäytössä silti edelleenkin ja meillä onkin säästössä mukava vararahasto pahan päivän varalle.
En halua enää ikinä joutua niin tiukoille, kuin tuolloin olimme!
että ei enää juuri missään pysty kuluttamaan velaksi. hyvästi golf, ratsastus, laskettelulomat ja rusketuslomat, nyyh.