Miten " helposti" tunnet hormonikierukan langat? Säikähdin kun koettelin ja tunsin ainakin toisen langan tosi hyvin, sen
lisäksi TOIVOTTAVASTI se oli toinen lanka mikä ehkä kiertynyt jotenkin... koska tuntui jotain olevan poikittainkin siellä. Ei kipuja... Luulisi, että niitä olisi jos olis pois luiskahtamassa?! Kertokaa kokeneemmat. Tämä eka hormonikierukka ja asennettu 2 kk:tta sitten.
Kommentit (11)
Käynpä vielä kokeilemassa.
En tunne mitään. Mulla on kyllä tosi lyhyet sormet.
Vierailija:
Käynpä vielä kokeilemassa.En tunne mitään. Mulla on kyllä tosi lyhyet sormet.
Aluksi mies valitti, että langat pistelevät. Kävin gynekologilla kuukausi kierukan asentamisen jälkeen, ja sanoin, että langat voisi leikata. Hän kuitenkin sanoi, että ajan mittaan langat usein taipuvat sen verran, että päät eivät enää pistele. Leikatut langat sen sijaan voivat pistellä vielä paremmin joissakin yhdyntä-asennoissa, etenkin jos kohtu on tietyssä asennossa. Odottelin sitten vielä, ja viikkojen kuluessa pistely-ongelma poistuikin, joten en ole nähnyt mitään syytä käydä katkaisemassa lankoja.
Ja kyllä mä ainakin tunnen ne langat ihan selvästi, jos tunnustelen.
Meillä mies sai haavan itselleen niistä langoista :( ja muutenkin on sanonut että tuntuu ikävältä. Just just tunnen ne langat itse kun kokeilen. Langat on aika lyhyet.
Tämä tieto löytyy esim. Duodecimin Terveyskirjasto. fi-palvelusta:
" Yleisesti suositellaan, että kuukautisvuodon jälkeen käyttäjä tunnustelisi varovasti kierukan lankoja. Aivan välttämätöntä se ei ole eikä mahdollistakaan, jos langat on leikattu kovin lyhyiksi tai tunnustelu on käyttäjästä vastenmielistä. "
Vierailija:
Tämä tieto löytyy esim. Duodecimin Terveyskirjasto. fi-palvelusta:" Yleisesti suositellaan, että kuukautisvuodon jälkeen käyttäjä tunnustelisi varovasti kierukan lankoja. Aivan välttämätöntä se ei ole eikä mahdollistakaan, jos langat on leikattu kovin lyhyiksi tai tunnustelu on käyttäjästä vastenmielistä. "
en jaksa mennä lukemaan...
että jos langat tuntuvat samalta kuin ennenkin, kierukka on paikallaan.
Jos taas lankoja ei tunnu, kierukka on voinut poistua osittain tai kokonaan (aina sitä ei muusta huomaa). Riski kierukan siirtymiseen on suurin kuukautisten aikana, siitä tuo ajoitus.
Vierailija: