Ilmeisesti useimmilla 150-senttisillä naisilla on alkanut menkat tosi nuorena..näin luulen käyneen
Kommentit (34)
Menkat alkoivat 11-vuotiaana ja sen jälkeen kasvoin enää 3cm. Olin siis silloin 150cm ja nyt 153cm. Tosin ennen menkkoja mulle tuli kasvupyrähdys. Venyin luokan pienimmästä tytöstä keskimittaiseksi (en joutunut enää eturiviin valokuvissakaan) ja jopa jotkut pojat olivat pituisiani :).
Tämä jäi kuitenkin lyhytaikaiseksi, kaikkihan kasvoivat sitten ohi :). Eipä ole elämääni haitannut.
Olisin ottanut pituutta lisää 30-40cm, menkat (runsaat ja erittäin kivuliaat) olisivat saaneet alkaa 17v ja kuppikokokin sais olla AA70.
Ihanaa tämä naisen elämä. Kauhulla odotan omien tyttärien aikuistumista :(
alkoivat 12-vuotiaana ja 159 jäi lopulliseksi mitakseni. Mutta ihan noin yksioikoisesti en tulkintoja silti tekisi kuin ap, jäljillä saatat kuitenkin olla.
menkata alkoivat huomattavasti myöhemmin kuin nykyään...
Joo, jos kyseessä on oikeasti liian aikaisin alkava murrosikä. 11- tai 12-vuotiaana se ei sitä ole, vaikka täällä joku niin sanookin.
Siis kyllä tuo tilastollisesti korreloi. Aikainen murrosikä => lyhyt aikuispituus ja toisinpäin. Sekä pituus että puberteetin alkamisikä ovat perinnöllisiä, mutta ravitsemus yms. vaikuttaa toki myös.
Minuunkin tämä pätee, olen 175 cm, kuukautiset alkoi 16-vuotiaana ja vielä lukioikäisenäkin kasvoin useita senttejä.
Olin tosi tosi pikkukirppuinen lapsena. Päätä lyhempi kuin keskivertoikäiseni. Tasaisesti kasvoin mutta hitaasti sinne vajaa 15v saakka kunnes menkat alkoi ja pituuskasvu tosiaan lakkasi.
Eli minun kohdallani ei kuukautiset alkaneet aikaisin vaikka piskuinen olenkin.
Jos tiedetään, että kasvu hidastuu kuukautisten jälkeen niin voidaan ainoastaan sanoa, että lyhyet naiset ovat olleet lyhyitä kun kuukautiset alkoivat. He ovat siis siihen asti (ja sen jälkeen) kasvaneet omaa käyräänsä. Eikö ole mullistava tieto?
joisa puhut.
Ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Tietysti korreloi, mutta ei tää taas mikään varma totuus ole.
Menkat alkoivat 13 v. ja olen 178 cm.
Tutulla alkoivat 15 v. ja on alle 160 cm hän.
oliko ap:lla pienenä kiinassa valmistettuja barbeja?
siinä vaiheessa, kun pituuskasvu on päättymässä. Ei korreloi toisinpäin, pituus on geneettinen ominaisuus, kuukautisten alkaminen ei sitä määrää (jos siis puhutaan terveistä, normaalisti kehittyvistä yksilöistä).
Ja menkat alkoi 9v.