Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin tytön 4v9kk kiinostumaan kunnon kynäotteesta??

Vierailija
03.10.2007 |

Piirtää todella taitavasti ja kirjaimetkin on jo hallussa, mutta edelleen vaan pitää kynää nyrkissä. Olen yrittänyt opastaa oikeaan kynäotteeseen, mutta ei tuollaiseen kai pakottaakaan voi? Itse en ole ikinä pitänyt kynää " oikein" , vaan sillä lailla nimettömän ja keskisormen välissä. Silti olen aina ollut hyvä piirtäjä ja käsialani on siisti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kolmionmallisia puuvärejä saa hyvistä kirjakaupoistakin.

Vierailija
2/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää sitä päiväkodissa ja kutsuu taikakynäksi. On ollut ajatuksissa hankkia kotiinkin. Tyttö on viisivuotias ja piirtää ja " kirjoittaa" nätisti, joten en pidä asiaa ongelmana, mutta päiväkoti on kehottanut tuen hankkimaan. En henk koht tiedä, mitä haittaa siitä on, jos ei kynästä pidä juuri kuten siitä " kuuluu" pitää. Itse en myöskään ole ikinä pitänyt kynää oikein, mutta käsialani on aina ollut kaunista.

Ylipäänsä minua ärsyttää tuollaiset näin kuuluu tehdä -jutut. Vähän samaa sarjaa kuin se, kun jossain vaiheessa tyttäremme piirsi yhtä hyvin molemmilla käsillä, jolloin päiväkodista neuvottiin päättämään, kumpaa kättä hänen kuuluu käyttää. Annettiin tytön ihan itse tehdä aikanaan päätöksensä, ja vasuri näyttää olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjalinna . fi maksaa vain 1,50

Vierailija
4/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ote helpottaa lastasi koulussa. Väärä ote rasittaa lapsesi kättä ja käsialakirjoitus vaikeampi oppia. Kai lapsesi on sinulle tärkeä?

Vierailija
5/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmotusvaikeus lapsellasi jos käyttää molempia käsiä. Ei hyvä, teille tulee vielä ongelmia. Minulla vasenkätinen lapsi. Tiedän mistä puhun. Eihän oikeakätinenkään kuljeta kynää edestakaisin.

Vierailija
6/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi suosittelen ostamaan sen paksunnoksen ja jollei sen kanssa ryhdy sujumaan, niin hakeutuisin toimintaterapeutin vastaanotolle. Ihan vaan tarkastamaan, onko siinä käden käytössä jotain muutakin ongelmaa. Piirrustusjäljessähän ei esim. käden hitaus näy. Mutta koulussa lapsi jää armottomasti jälkeen jos käsi on hidas. Siksi viimeistään eskarivuonna täytyisi asiaan päästä käsiksi.

Vierailija
7/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtääkö lapseni paperin oikeaanreunaan oikealla kädellä ja vasempaan reunaan vasemmalla kädellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi