ERGOILIJAT, antakaahan pari vinkkiä, pliis
Eli minulla on Ergo reppu new generation.
Reppu sinänsä ok, mutta pari probleemaa, miten te asian ratkaisette..
Kun vauva on selässä repussa, miten ihmeessä saatte tässä uudessa mallissa vedettyä kesken reissun hupun vauvalle päähän?
Mulle tulleessa mallissa ne hupun kiinnitysnepparihihnat ovat tosi lyhyet eivät ollenkaan sellaiset kuin Ergon esittelykuvissa olevat pitkät. Mulla ei liioin olkahihnoissa ole mitään D-lenkkejä vaan neppari johon hihna suoraan painetaan kiinni. Mainoskuvissa äitit ottavat vaan hihnan päistä kiinni ja nostavat hienosti hupun vauvan päähän vauvan selän yli, no näillä lyhyillä se ei onnistu -ainakaan mulla-
Sitten toinen probleema on olkahihnojen säätö kun kannan edessä. Toki kiristettyä saan ok, mutta en saa löysättyä hihnoja mitenkään kun ovat ihan selkäpuolella olkahihnojen päällä. Uuden mallin esittelytekstissä sanottiin, että kaikki lukkolaitteet sijaitsevat pehmustusten päällä, onko toikin siirtynyt sen takia ylemmäs. Tuohan ei yhtään haittaa selässä kannettaessa kun soljet ovat edessä... KUINKA te löysäätte solkia tässä tapauksessa.
Ainakin myyjä mulle väitti että tää on new generation malli joka mulla on..
Kommentit (3)
mulla on ainakin Ergo NG ja kyllä siinä on ihan pitkät ne pääntuen hihnat ja renkaat on niissä olkahinhoissa. Aika oudolta kuulostaa toi sun Ergos! Toivottavasti joku vanhanmallisen Ergon omistaja vastais, ettet vaan ole saanut sellaista!
Uuden ja vanhan suurin erohan on siinä että vanhalla ei pysty kantamaan lonkalla eli niitä olkahihnojen " ohuempia" hihnoja ei saa irroitettua niistä topatuista osista. Oletko tämän ominaisuuden tarkastanut?
Hihnojen löysyttämisestä, että mun on ainakin tosi vaikea löysyttää niitä itse kun edessä kannan mutta mä olenkin aika kömpelö ja mun ranteet on ihan rikki tuon vauvelin kantamisesta ;) Mutta kyllä mä nipin napin yllän niihin solkiin.
Mutta jos sulle on myyty vanhaa uutena niin sitten kyllä pikainen palaute myyjälle!
Mulla on varmaan sama Ergo kuin alullepanijalla, eli kaikista uusin malli! Ostin pari viikkoa sitten....Siinä tulee neppari suoraan kiinni hihnaan ei minkään lenksun kautta. Minä saan kyllä hihnat löysättyä tai kiristettyä mutta selän puolella en ole vielä kantanut joten pään tuen asettamisesta en vielä osaa sanoa mitään...Tyytyväinen olen ollut.
Mä olen kantanut ainoastaan edessä, en nyt mitenkään hirmu paljoa, mutta mulla onnistuu ihan mainiosti niitten hihnojen säätö vaikka soljet/ se " kiristimet" tms on ns. selkäpuolella. Muistaakseni mä pääsen niihin käsiksi " kainalon ali" vastakkaisella kädellä... Tai sitten muistan väärin ;) Kesällä käytin vähän useemmin ergoa, nyt on ollut vähäisempää, niin en ihan varmaksi muista :) Toivottavasti saat joltain parempia neuvoja!