Kilpirauhasen vajaatoiminnasta tietäviä paikalla? Miltä tämä oirelista kuulostaa?
Minulla on jo vuosia ollut pahoja kuukautishäiriöitä joihin ei ole syytä löytynyt monista tutkimuksista huolimatta.
Nyt lääkäri vain kerran mainitsi että vika voisi olla kilpirauhasessa. Noita oireita kun netistä luin niin sieltä löytyy täsmääväisyyksiä.
Olen kyllä vain luullut että olen vain sellainen ja että se on minun kohdallani ihan normaalia. En ole aiemmin tajunnut että ne voisivat viitata johonkin sairauteen.
Mutta minulla on siis.
Heikkoutta ja uupumusta
Palelu, vähentynyt hikoilu
Kuiva iho.
Painon nousu ( harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti mutta silti vain lihon. Tätä on muutkin ihmeteelleet jotka tuntevat elämäntapani että miten on mahdollista )
Hermostuneisuus
Nivelkipuja
Turvotus
Ohuet ja hauraat kynnet ja hiukset
Hidas puhe ja muistihäiriöt
Kuukautishäiriöt ja noh, tavallaan lapsettomuus. 2 lasta minulla on mutta molempia yritettiin vuosi ja molemmat saivat alkunsa vasta lääkärin avustuksella.
Eli onhan siellä oirelistassa muutama muukin juttu. Mutta nuo kaikki löytyvät sieltä listasta ja täsmäävät minuun.
Eli osa noista on sellaisia joiden olen ajatellut olevan vain osa " luonnettani" minä nyt olen vain ollut aina huonomuistinen. ja tarvinnut paljon unta. Sanat menevät välillä sekaisin. Olen ajatellut olevani vain laista kun en saa mitään aikaiseksi.
Nämä oireet taas ovat listassa ja niitä minulta ei löydy. Ummetus, ruokahaluttomuus, käheys, hampaiden kehityshäiriöt, ja pienikasvuisuus. Tai, no mie olen lyhyt, mutta se taitaa olla vain sukuvika
Miltä siis kuulostaa? Pitäiskö olla yhteydessä lääkäriin vai onko tämä vain täysin normaalia ja kuvittelen kaiken.
Kommentit (2)
On tuossa aika monta oiretta joka osuu kohdalleen.
yhdellä verikokeella. Ei ole mitään syytä käymättä lääkärissä jos edes epäilet.
Varmaan helpoiten diagnosoitavia ja hoidettavia kroonisia tauteja.