Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko soittaa lääkärille ja pyytää lähetettä verikokeisiin?

Vierailija
03.10.2007 |

Eli minulla onjo vuosia ollut vaiva jota on tutkittu mutta vikaa ei löytynyt.

Lääkäri mainitsi kerran että vika voisi olla kilpirauhasissa. Mutta ei kuitenkaan tutkittu tätä vaihtoehtoa

Ja nyt sitten oireitten pahennuttua mielenkiinosta luin netistä oirelistaa. Ja aika moni täsmää näihin.

Ja kun tuo olisi selvitettävissä yksinkertaisella verikokeella. Joten tutkiminen ei olisi iso juttu.

Mutta kehtaanko soittaa lääkärille ja pyytää lähetettä verikokeeseen vain sen perusteella että lääkäri joskus mainitsi asiasta ja sitten luen netistä ja oireet täsmää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri kilpparikokeissa tänään, pitkään jatkuneiden oireiden vuoksi. Saa nähdä löytyykö mitään.

Vierailija
2/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Mitä oireita sinulla oli?

t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystä ja sitä, että liikkumisen ja muun rasituksen jälkeen tulee tosi paha olo.

3

Vierailija
4/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei välttämättä puhelimessa tee lähetettä mutta aina voi kysyä. Kilpirauhasarvot ja hemoglobiini on yleisimmät arvot, joita puhelun perusteella määrätään

terveyskeskuslääkäri

Vierailija
5/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireesi eivät täysin tyypilliset eli jos saat lähetteen kokeeseen, voisit varata ajan vastausten kuulemista varten, jotta muutkin asiat tulee käytyä läpi.

Vierailija
6/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo vuosia ollut pahoja kuukautishäiriöitä joihin ei ole syytä löytynyt monista tutkimuksista huolimatta.

Nyt lääkäri vain kerran mainitsi että vika voisi olla kilpirauhasessa. Noita oireita kun netistä luin niin sieltä löytyy täsmääväisyyksiä.

Olen kyllä vain luullut että olen vain sellainen ja että se on minun kohdallani ihan normaalia. En ole aiemmin tajunnut että ne voisivat viitata johonkin sairauteen.

Mutta minulla on siis.

Heikkoutta ja uupumusta

Palelu, vähentynyt hikoilu

Kuiva iho.

Painon nousu ( harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti mutta silti vain lihon. Tätä on muutkin ihmeteelleet jotka tuntevat elämäntapani että miten on mahdollista )

Hermostuneisuus

Nivelkipuja

Turvotus

Ohuet ja hauraat kynnet ja hiukset

Hidas puhe ja muistihäiriöt

Kuukautishäiriöt ja noh, tavallaan lapsettomuus. 2 lasta minulla on mutta molempia yritettiin vuosi ja molemmat saivat alkunsa vasta lääkärin avustuksella.

Eli onhan siellä oirelistassa muutama muukin juttu. Mutta nuo kaikki löytyvät sieltä listasta ja täsmäävät minuun.

Eli osa noista on sellaisia joiden olen ajatellut olevan vain osa " luonnettani" minä nyt olen vain ollut aina huonomuistinen. ja tarvinnut paljon unta. Sanat menevät välillä sekaisin

Vierailija
7/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla noita oireita jo kun teitte lapsia lääkärin avustuksella? Meinaan vaan, että lapsettomuushoiyoja aloittaessa ensikäynnillä otetaan myös labrakokeita ja kilpparikokeet kuuluvat niihin automaattisesti. Jos niissä olisi tuolloin ollut häikkää olisit varmasti kuullut siitä jo silloin.

Vierailija
8/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kannattaa mainita muistakin oireista

Vierailija
9/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noita kilpirauhaskokeita multa ei ikinä ole otettu.

Muttah, soitin lääkärille ja laittoi ihan puhelimessa lähetteen verikokeisiin.

Eli sittenpä sen saa tietää.

Vierailija
10/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo listasi kokonaisuutena voisi tosiaan sopia kilpirauhashäiriöön, jokin muukin hormonaalinen juttu voisi olla oireiden taustalla. Mutta hyvä kun sait lähetteen, sillä se varmistuu.

Vierailija
11/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko vielä sanoa että jos se ei olekkaan tuota niin missähän sitten voisi olla vika?

Ei noi muuta oireet minua niin häiritse. Niihin on niin tottunut. Mutta kuukautisongelmia kiroan, kierto on säännöllinen mutta koko kierron ajan tuhruttaa. Ja menkat ovat tosi runsaat.

Iso kiitos sinulle vaivannäöstä.

Vierailija
12/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa asioita ylös vaikka paperille ranskalaisin viivoin ennen lääkäriä mutta täysin mahdollista ettei mitään erityistä koskaan löydy

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi