G: Milloin " Tiesit" olevasi raskaana? Oliko oireita vai " sisäinen tunne" ?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, itsellä " ihan selkeästi" " se tunne" (*höpöhöpö, ei mitenkään voi vielä tuntua!) kp19/28-32-34. Niin ja pitikö tunteilut paikkansa? ;)
Kommentit (16)
oli tunne, että nyt on tärpänny... Ei vaan uskaltanu siihen kovin vahvasti luottaa. Mutta heti kun menkat oli päivän myöhässä niin testasin plussan molemmilla kerroilla. Jotenkin vaan tuntui, että nyt on onnistunut.. Ei osaa selittää sitä!
Ekaa en älynny vasta kuin rv:lla 6+ kun lääkäri oli sanonu että en tuu raskaaks ilman leikkausta ja en siis osannut kuvitellakkaan tulevani raskaaks ennenkuin kävely sattui rintoihin ja ennen niin ihana broilerin tuoksu kaupassa sai juoksemaan ulos ja yökkäämään =)
Kolmessa muussa olen jotenkin vain tiennyt jo heti touhuumisen jälkeen että se oli siinä! Tai vikassa nyt menevässä raskaudessa ehkä vasta muutaman päivän päästä..Kaikista kolmesta olen myös testannu 3+ viikoilla haaleat plussat =)
masu 31+4
Tein testin kun menkat oli ehkä 5 päivää myöhässä. Yllätys oli täydellinen kun näytti plussaa. Ei ollut mitään oireita. Ne tuli vasta viikon-parin päästä plussasta.
Toisaalta en ollut ajatellutkaan raskautta, joten en alitajuisesti " toivonut" oireita?
Mulla samoin kuin Cotinella. Raskaus oli todella toivottu ja odotettu keskenmenon jälkeen, mutta toivoa ei ollut sitäkään vähää, koska mulla ei ollut minkäänlaisia oireita. Odotin menkkoja alkavaksi, mutta oireina olikin vain menkkamainen jomotus ja kun menkat oli myöhässä kolme päivää, tein testin, joka näytti haaleaa mutta selvää plussaa. Testipäivänä taisi olla rv 3+4.
Mullakin ehkä vaikutti tuo, että en tosiaan uskonut, että tärppi olisi käynyt enkä siksi osannut kauheasti oireita odottaakaan. Mullakin oireet tuli viikko-pari plussasta.
Heff@lump 24+3
jo ennen testaamista, oli se vaan niin varma tunne vaikka oireita ei oikein ollutkaan, normaalit menkan alun tuntemukset. Siltikin että kaksi raskautta puski ehkäisyn läpi. Eli vaikka järjen mukaan mitenkään en voisi olla raskaana, niin silti jotenkin tiesin olevani ja niin sitä sitten olinkin. Ensimmäinen ehkäisyn läpi alkanut raskaus meni kesken kolmannella kuulla, toivotaan että nyt päästään loppuun asti.
Itse kesken iltatouhujen huomasin tuijottavani itseäni peilistä kp 16/26 ja mieleen tuli varma tunne, että olen raskaana. Kovasti yritin itseäni psyykata, ettei sitä millään voi tietää, kun oli vasta esikoinen ja ensimmäinen yk menossa ja pelkäsin pettyväni turhaan, Kaikenlisäksi vielä ensimmäinen testi kp27/26 näytti puhdasta negaa. Mielessäni olin kuitenkin koko ajan vakuuttunut, että jotain on menossa ja plussaa näytti tänä aamuna kp30/26.
Oireina tuon ensituntemuksen jälkeen...
* Ovulaatiota en edes ajatellu etukäteen, saati bongannut, mutta kiertoni on aikalailla säännöllinen 26päivää
* kp17 illalla pieni verenvuoto, yleensä en vuoda keskellä kiertoa. Toisaalta olin pari päivää aiemmin papa-kokeessa ja itse tuolloin ajattelin, että vuoto johtui siitä. Samaan aikaan iholle ilmestyi yhtäkkiä yleensä kuukautisten alkuun liittyvä mehevä finni ja tästä lähtien pientä epäpuhtautta koko ajan yleensä aikalailla kirkkaassa ihossani
* Noin kp18-23 selkeä pistemäinen kipu alavatsan toisella reunalla. Tämän jälkeen kipu muuttui satunnaisiksi vihlaisuiksi/viiltelyiksi
* Rinnat olivat kp19 paikkeilla päivän pari turvonneet, mutta turvotus laski nopeasti
* Rinnat ja nännit lievästi arat noin kp25 lähtien, mutta tämä tulee ja menee ja olen epäillyt kuvittelevani. Minulla kuukautisiin ei liity rintojen arkuutta
* Valkovuotoa ei ollenkaan, ennen kuin tänään pikkutippa. Toisaalta seksin aikana olen ollut huippumärkä (sorry, mutta tuleepa yksityiskohdat kirjattua;-)
* kp22-23 voimaks päänsärky, mutta tämä saattoi johtua siitä, että lakaksin juomasta kahvia, jota ei enää tehnyt mieli
* kp 28/26 voimakasta kuukautiskiputyyppistä painon tunnetta ja vihlovaa särkyä, vain alavatsan/selän toisella puolella. Häipyivät eilen, tänään alaselkää jomottaa reilusti koko alueelta
* kp 29/26 iltapäivästä asti pahoinvointia, koko ajan tunne kuin olisi pala kurkussa. Pahoinvointi yltyi yön aikana ja aamulla oksensin rajusti. Jo aiempina päivinä ollut lievää pahoinvoinnin tunnetta ja röyhtäilyä, joita kuitenkin jälleen epäilin luulotaudiksi ;-)
* Nenä tukossa, vaikkei flunssaa kp 29/26 lähtien
* Väsyttää, mutta niin tekee yleensäkin syksyllä
* Hedelmiä on tehnyt mieli koko ajan, yleensä syön niitä lähinnä velvollisuudesta
Tulipa pitkä ja yksityikohtainen lista, mutta itseä on viime päivinä helpottanut suuresti muiden oireilujen lukeminen ja toivon puolestani nyt auttavani muita. Onnea matkaan kaikille!
minä olin nyt jotenkin kauhean rauhallinen asian suhteen. Yritin ajatella että ei se taaskaan tärpännyt ei voinut ja kuitenkin olin kamalan rauhallinen. Tavallisesti testaus rumba alkoi kp25/28 mutta nyt en millään halunnut testata ja kun viimein :o) kp 31/28 testasin niin koko sen 5min yritin hokea se on nega, se on nega mutta sitten siinä olikin ne kaksi maagista viivaa! Minulla siis puuttui se hirveä itse tutkiskelu ja paniikki plussa kierrossa kokonaan. Alitajunta siis varmaan tiesi jo :o)
Niiloakseli rv 18
Olin menossa neuvolaan papa-kokeeseen ja vitsailin terkalle että tämän jälkeen täytyykin mennä apteekkiin ostamaan raskaustesti. Menkat olivat reippaasti myöhässä, mutta kierto oli muutenkin mitä sattui (esikoisen jälkeen vuosin yhtäjaksoisesti noin 9 kk). Terkka päättikin tehdä testin samantien ja yllätys, tai oikeammin shokki, oli melkoinen kun selvisi että olen raskaana. Viikot taisivat olla siinä vaiheessa 9-10 tjsp.
KL.
3. lapsi tulossa, kaikkia kolmea yritetty liki vuosi. Monta turhaa testiä tuli tehtyä, joka kk luulin ja toivoin olevani raskaana ja oireet tietty oli olevinaan joka kerta.
Eka oli ylläri sikäli että olin menossa jo hoitoihin kunnes muistan tuijottaneeni itseäni lomamatkalla pitkään peilistä, että nyt on jotain pielessä. Oireita en silloin tunnistanut, vaikka olihan niitä jälkikäteen ajatellen. Muistan vielä miltä naamani peilissä näytti, vaikka tuosta hetkestä jo yli 6 v.
Viiko sitten plussasin kolmannesta lapsesta. Kolme turhaa testiä tein ennen sitä ja nyt olin vaan niin varma, että olisin voinut jättää tekemättä. Lähinnä miehen takia testin tein, olisin voinut suoraan olla yhteydessä neuvolaa. Viikko ennen kuin " tiesin" olevani raskaana pysähdyin sovituskopin peilissä tuijottamaan itseäni, että taas on jotain outoa tässä rouvassa. Unohdin asian kunnes alkoikin jo ekat yökötykset peräti viikolla 4.
Keskimmäisestäkin olin plussatessa hyvin varma, vaikka silloinkin olin monta kertaa toivonut jo onnistuneeni. Onnistumattomilla kierroilla kovasti kyllä toivoin ja olin tosiaan tuntevinani tutut oireetkin, mutta varma en ollut kertaakaan. Joka kk on nippaillut, vihlonut, tissit turvonneet ja kipeät yms. yms.
Huuhaalta kuulostaa, mutta näin meillä siis.
Tuon peilijutun lisäksi, olin minäkin todella rauhallinen ja cool ja se hysteerinen toiveikas itsetutkiskelu oli tärpin jälkeen pois. Voi tätä naisen elämää
Mulle oireena tuli ekana nenän tukkoisuus, siis ihan sellainen olo, että nyt iski flunssa. Sitä kesti yhden päivän. SItten sinä päivänä kun päätin testata tuntui toisella puolella kyljessä tooosi kova vihlasu ja sen jälkeen mentiikin vessaan - luulin, että tuli mahatauti. Noh sitten ajattelin, että nyt on pakko ostaa testi ja haamu sieltä sitten tuli. Kiertoa oli vasta menossa 23/28 eli lienee ekoja päiviä edes havaita asia. Muistaakseni testasin Aconilla.
Sitten alkoiikin aivan hirvittävä JANO...ja väsymys. Rintojen arkuutta en kylläkään muista selkeästi.
katarina 38+1
ja hieman oireita, eli itkuisuutta ja kipuilua ennen kun menkat oli edes myöhässä..
Mulla kamalasti pettymyksiä näissä asioissa ollut monen vuoden ajalta ja nytkin kun tiesin koska ovulaatio oli ollut, sanoin itku kurkussa miehelle että kyllä tuntuu että menkat alkaa varmasti sit parin viikon päästä.
Menipä muutama päivä ja en enää ollutkaan varma.
Yhtäkkiä iski sellanen ' varma' olo että ehkä olenkin raskaana.
Sit se viikko kun odottelin menkkoja, huomasin että osa selkeistä menkkaoireista puuttui kokonaan. Ei ollut runsasta valkovuotoa, en rampannu vessassa kyttäämässä mitä tapahtuu enkä ollut apea. Päinvastoin, olin tosi hyvällä tuulella.
Mun kierto on yleensä 27 pvää. Kp 27/27 kun ei yhtään menkoilta tuntunut, taas vaan tiesin ja kun katoin itseäni peilistä, aavistin asiaa..
Sit testasin 29/27 ja ne kaks viivaa ilmesty. Varauduin että negaa tulee mut sit kuitenkin vaistosin että oon mä raskaana. Ei sitä vaistoa osaa selittää :)
Olihan mulla siinä sitä sellasta nippailua ja painontunnetta alavatsalla ym..
:)
4+5
Ihan kalenterin kanssa yritettiin ja viikon sisällä hedelmöittymisestä alkoivat tuntemukset alavatsassa. Sellainen tasainen kivistys, joka olisi huolestuttanut, jos en olisi osannut odottaa olevani raskaana. Plussasinkin sitten jo raskausviikolla 3+4. tuntemukset alavatsassa jatkuivat tasaisesti muutaman viikon. Alkoi myös väsyttää ja palella varhaisessa vaiheessa.
Mä arvasin olevani raskaana, kun useampana aamuna oli ollut ihmeen lämmin olo. En mitannut lämpöä, sen vaan jotenkin tunsi olossaan. Toinen merkki raskaana olemisesta oli se, että yhtenä iltana oli sellainen olo, että menkat olisivat olleet alkamassa mutta rusehtavaa vuotoa tuli ihan vähän ja sitten se vuoto loppui. Nyt on ollut jotenkin epätodellinen olo raskaana olosta: mulla oli keväällä keskenmeno ja sitä ennen mulla ei ollut kuukautisia vuoteen hormonihoidoista huolimatta. Ensi viikolla pääsen ultraan - toivottavasti kaikki on ok.
Rv 6+2
Mutta en kyllä uskaltanut siihen kovin vahvasti luottaa.
Toisaalta voi olla että edellisissäkin kierroissa oli ollut " sellainen tunne" mutta se vain ois mennyt sitten ohi kun kävi ilmi etten ollutkaan raskaana. Mutta jos aina aavistelee, niin kyllähän se joskus voi osua kohdalleen! :)