Eilen vahva " roskishaamu" tänä aamuna nega. Apuja?
Testasin eilen iltapäivällä Kotitestien One-stepillä.
Testin kuivuttua näkyvissä oli (ja on vieläkin) aika selkeä ja kontrolliviivan paksuinen haalea haamuviiva. Toiveet nousivat korkealle ja ajattelin tänä aamuna testiin piirtyvän selkeämmän viivan.
Ja pah! Testi olikin lähes nega. jotakin pientä viivanhäivähdystä näkyy, mutta paljon heikompaa kuin eilen.
Mistä voi johtua? Onko kenelläkään kokemusta roskishaamuista ja niiden vahvistumisesta?
Tiedoista olisin kovin kiitollinen! kp 27/28-36 yk.7
Kommentit (16)
haamuja, vaikka kyseinen henkilö niin uskoi. Minä sain roskishaamusta lapsen ja siinä tosiaan näkyi selvä haaleahko viiva. Jos olisit valitettavasti kuvitellut sen haamun? Niin saattaa käydä, kun haluaa jotain niin paljon. Tosin olen kyllä kuullut, että on ollut raskaana vaikka on saanut negaa raskaustestistä.....:( ja anteeksi, jos pahoitin mielesi..toivottavasti kuitenkin olet raskaana.
Arvostan suoraa puhetta. Kyllä sen itsekin tiedostan, että joka yrityskierto toiveet ja paineet kasvavat entisestään. Ehkäpä sitä alkaa jo nähdä ja tuntea harhoja.
Edelleen olen varma, että eilisessä testissä näkyy selkeä haalea viiva, mutta jos se olisi ns " oikea viiva" , niin kai tuo olisi tämän aamuisessa testissä ollut jo vahvempi.
ap
Ensinnäkin, toivotaan kovasti että olet raskaana!
Toiseksi: vaikka eilen tuli haamu ja tänä aamulla nega, toivo ei ole vielä menetetty. Noin varhaisessa vaiheessa virtsan väkevyys (eli mm. miten paljon olet juonut) vaikuttaa. Hcg jota testit mittaa, tuplaantuu normaalisti muistaakseni 2 vuorokaudessa, eli jos se eilen iltapäivällä oli nipinnapin 10 mIU/ml (oletan että testi on hyvin herkkä), niin ei se tänään aamulla välttämättä ole vielä paljoa kohonnut + virtsan laimeusvaihtelut tosiaan vaikuttaa tässä vaiheessa tosi paljon.
Näin siis kemialliselta kantilta ajateltuna. Kaikkein paras olisi kun odottaisit pari päivää (mahdotonta, tiedän!) ja tekisit sitten uuden testin. Oli miten oli, pidetään peukut pystyssä että oot raskaana!
t: pro-testaaja
Vierailija:
Arvostan suoraa puhetta. Kyllä sen itsekin tiedostan, että joka yrityskierto toiveet ja paineet kasvavat entisestään. Ehkäpä sitä alkaa jo nähdä ja tuntea harhoja.
Edelleen olen varma, että eilisessä testissä näkyy selkeä haalea viiva, mutta jos se olisi ns " oikea viiva" , niin kai tuo olisi tämän aamuisessa testissä ollut jo vahvempi.
ap
Kaivelin vanhoja ketjuja ja joistakin sai lukea onnellisesti päättyneitä haamu-nega tarinoita. Ihan alkuvaiheessa visiinkin voi hormonipitoisuus vaihdella ja testi näyttää jopa välissä negaa. Täytynee odotella ja katsella pari päivää.
ap
Mulla kävi niin että testasin Aconin testillä su-aamuna just tollasen roskishaamun ja kun mulla oli muka niiiin hirveesti kaiken maailman raskausoireita niin olin varma että olin raskaana.
Noh, ma- aamuna alkoi sit menkat. Ja kas kummaa, ne raskausoireetkin katosi samantien (mieletön vilu, oksettava olo, alavatsakivut jne.)
siinä näkyy aivan selvästi se viiva jos tarvetta on! ei tarvii enää roskiksesta kaivella ja arvailla onko vai ei.
Jos ei viivaa näy, niin ei näy. Turha siinä on kuvitella mitään haamuja
Vierailija:
siinä näkyy aivan selvästi se viiva jos tarvetta on! ei tarvii enää roskiksesta kaivella ja arvailla onko vai ei.
Jos ei viivaa näy, niin ei näy. Turha siinä on kuvitella mitään haamuja
Ja vaikka miten vannottaisi itseään ettei testaa ennen kuin menkat myöhässä, niin joka kierrossa kuitenkin tuli testailtua jo monta päivää ennen kuukautisten alkamista. 2 kertaa olen ollut raskaana (toinen meni kesken), molemmat raskaudet on näkyneet testissä haaleana (mutta selvänä) viivana tasan 14 päivää ovistestissä näkyneen plussan jälkeen (herkällä r-testillä) eli mulla 2 pv ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää.
Tsemppiä ap, pidetään edelleen ne peukut pystyssä!
t. se pro-testaaja
Ennen tätä palstaa en ollut edes mistään roskishaamuista kuullut. Ja itse olen kyllä piinaillut. Ekaa lasta tehtiin kaksi vuotta, seuraavaa vuoden, mutta sitä seuraavia ei tarvinnut piinailla yhtään. Viiva oikein ponnahtaa silmille, kun tärppi on käynyt ja malttaa odottaa testaamisen kanssa.
sitten kun lapsi on jo maailmassa rahaa kuluu yllättävän paljon.
Terv maailma yllättää.
uskottiin varmuudella tärpänneen kun vauvan liikkeet tuntui.
Mutta eihän sitä tietoa nykyisessa kiireyhteiskunnassa jouda niin kauan odottamaan.
Kotiraskaustestit tai niiden liian aikainen käyttäminen ei saa aikaan kuin mielipahaa
Omasta mielestäni olisi lohdullista tietää, että hedelmöittyminen on edes mahdollista. Sekin kun kuukausi kuukauden jälkeen alkaa enemmän epäilyttämään. Selvä viiva testissä (vaikkakin vuoto alkaisi sen jälkeen normaalisti) antaisi toivoa siihen, että tärppi on mahdollinen.
Tämä siis oma mielipiteeni!
ap
Olen minäkin kuumeillut ja testannut negoja, joten tiedän mitä se on. Mutta silti en ymmärrä sitä että ollaan hätäisiä ja mennään testaamaan ennenkun menkkojen edes pitäs tulla, kaivellaan roskiksia ja kysellään sitten että miksi on haamu ja olenko raskaana kun nyt olikin nega jne....Malttakaa ihmiset niiden testien kanssa ja lukekaa ne ohjeet joissa kyllä sanotaan missä ajassa tulos on luettava. Jos on raskaana niin ei se alkio sieltä katoa vaikka menkkojen myöhästystä odottaisi. Vaikka jotkut testit ovat herkkiä niin silti antavat vääriä negoja kun mennään testailemaan jo etukäteen.
Tiedän, että ei pitäisi luottaa roskishaamuihin, mutta tuo haamu oli harvinaisen selkeä. Olen aikas paljon testaillut, enkä ole koskaan saanut noin selkeää roskishaamua. Siksi toiveet nousivat.
ap