Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa! Onko totta käytännössä että 2-vuotiaat itsepäisiä rajojejn kokeilijoita,

Vierailija
03.10.2007 |

meneehän tämä kauhukakaravaihe vielä ohi ? Vai onko tämä sitä 3 v. uhmaa joka kestä sen vuoden ?

Tuttavani lohdutti että kyllä se siitä menee ohi, 3 v. jo ns. rauhallisempi. Vaikea uskoa sitä NYT. Olen nimittäin raskaana ja mahani ei kestä lapsen perässä juoksemista tienristeyksissä jne. jolloin äitiä uhmataan ja nauretaan vaan auton alle melkein juostessa. Samoin syöminen on yhtä Ei, ei , ei .

Olen päättänyt lopettaa huutamisen ja ei:n hokemisen kun ei ole mitään tehoa. Onkos niilla valjailla mitään hyötyä tommosen pikakiitäjän kanssa ? Harvoin niitä olen nähnyt kenelläkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin samassa tilanteessa kuin sinä vuosi sitten eikä paljon naurattanut! En todellakaan olisi lähtenyt ilman rattaita silloin tytön kanssa mihinkään, kun karkaili eikä uskonut mitään. Valjaat olisi varmaan hyvä ratkaisu teillä nyt, se on aika hassua että valjaita näkee sellaisilla reilu vuoden vanhoilla jotka nyt ei hirveästi vielä pääse säntäilemään! ;)

Vierailija
2/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoinen tapaus kyllä. eloisa ja vilkas! =) jonkin verran on rauhoittunut, mutta kyllä silti aika päätöntä menoa välillä.. hieman ymmärtää jo paremmin, ettei esim autojen alle juosta mutta ei siitä tiedä varmaksi silti! minäkin olen raskaana (rv25) ja aika pitkälle olen pitänyt tyttöä esim kauppareissulla siinä ostoskärrissä istumassa, mutta nyt kun en enää jaksa nostella niin on opeteltu kävelemään itsekseen ja nätisti.. joskus onnistuu, joskus ei! =D

tasan kerran on oltu kaupungilla ilman rattaita tytön kanssa. muuten jaksaa hyvin kyllä kävellä ja malttaa, mutta kun ei tahtoisi pitää kädestä kiinni niin olen hieman hermona että juoksee tosiaan tielle tms.

kotona saattaa olla rauhallinenkin jo ja leikkiä omia leikkejään, mutta kun sille päälle sattuu niin on varsinainen räpeltäjä kyllä! =)

ja omaa tahtoa löytyy! välillä uhoaa niin äidille isona tyttönä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turhaa huudella " ei, ei ei älä älä älä" , vaan käytä toista tekniikkaa. " Älä juokse" muuttuu " kävele" -komennoksi, " älä kiipeile" on " tule alas" . Anna se ohje, mitä haluat lapsen tekevän.

Toisekseen, ei pitäs tyytyä vain antamaan ohjeistuksia noin pienelle, annetaan ohje ja sen jälkeen jos sitä ei totella, otetaan lapsi tilanteesta pois. Lapsella ei ole mitään asiaa juoksennella risteyksissä. Lasta pidetään kädestä tai lapsi pitää kiinni rattaista. Jos tämä ei onnistu, lapsi laitetaan rattaisiin ja laitetaan vyöllä kiinni. Valjaisiin en usko ollenkaan, ei lapsi niillä mitään opi. Lapselle voi sanoa, että " joudut rattaisiin, koska et kävellyt kunnolla" .

Vierailija
4/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vaan hankalammaksi. Jatkuvasti saa 4 v:n kanssa käydä valtataistelua siitä kuka täällä määrää. Minä siis tietysti, mutta lapsi omasta mielestään voi päättää kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä