Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukusta eroon!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kysellyt vinkkejä tyttömme (nyt 2 v 3 kk) peukun imemiseen. Ei ole toiminut laastari eikä viimeksi se Kynnelkään! Siis meni peukku suuhun vaikka kyllä aika pahalta maistui (kokeilin itse!). Sen se kyllä vaikutti, ettei peukalo mennyt suuhun niin kauan kuin äiti oli nukuttamassa mutta sen jälkeen kyllä. Hassua kyllä, tyttö innostui kynnelistä niin kuin niistä laastareistakin. Tosin ehkä viikon jälkeen hän ei enää halunnut kynneliä eikä sitä laitettu, kun ei siitä mitään apua ollut.

Meillä ärsyttävin asia eli peukalon imeminen päivällä ihan huvin vuoksi väheni itsekseen taas vaihteeksi. Toivottavasti ei enää palaa. Toivoa sopii, että nukahtamispeukkukin unohtuisi. En kyllä ole kovin optimistinen sen suhteen.

Siis ei auta kuin kestää ja toivoa, ettei hampaat mene ihan kamaliksi. Kaipa se peukun imeminen joskus jää pois.

Vierailija
2/4 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös kokeiltu peukun imemiseen kaikkea, mutta mikään ei auta. Lapsi on jo 5 vuotias!

Joskus öisin vedin peukun pois suusta kun lapsi nukkui, mutta mitään hyvää keinoa en keksi edellisten lisäksi.

Meillä tämä meni nyt siihen, että huomenna poika saa raudat suuhun,kun peukun imemisestä tuli vaikea purenta vika.

Hammaslääkäristä vois saada " treenin" joka laitetaan yöksi suuhun ja silloin peukku ei enää mahdu sinne. 5 vuotiaalle taisi olla vain pienin koko. Ja kait lapsi senkin saa otettua itse pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiani koski peukun syömistä, jota taaperomme on harrastanut vauvasta lähtien. Nyt 3v lapsi syö peukkua aina kun keskittyy johonkin, menee nukkumaan tai istuu rattaissa.

Olen yrittänyt kaikkea!

-Kieltäminen

-laastarit peukkuihin(syö silti)

-" kynnelin" laittaminen(lapsi heräsi yöllä, kun suussa oli niin paha maku)

-" lahjominen" , eli saat jotain jos et enää syö peukkua

Tumppuja on turha laittaa esim. yöksi, koska saa ne pois. Eikä yöpeukkuilu ole varsinainen ongelma, vaan ennemminkin yleisillä paikoilla syönti, kun etusormi menee usein nenään. Inhottavaa!!!

Niin ja sitten myös ne hampaat karsii...

Onko muita vinkkejä???

Kiitos.

-Mimma

Vierailija
4/4 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin täällä kysellyt samaan ' ongelmaan' vinkkejä. Mutta mitään tehokasta en ole saanut.

Meillä siis 2v. peukkulapsi johon nuo teidän kokeilemat keinot eivät myöskään ole tehonneet. Kynneliä ei ole vielä laitetty ja kauhulla luin ettei se välttämättä toimikaan!

Aino mikä meillä vähän vähentää peukalon syömistä on purkka. Olen antanut purkan suuhun ulos mennessä ettei likaiset sormet menisi suuhun.