Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veikkaatte, lisääntyykö eriarvoisuus näiden kunnallisvaalien

Vierailija
27.10.2008 |

jälkeen?

Itse veikkaan että kyllä.

Mitä kävin kiertelemässä ja jututtamassa ehdokkaita ennen vaaleja niin moniakaan kokoomuslaisia ei kiinnosta köyhemmän väestöluokan asema.

Kokoomuksen päätavoite on rikkaitten rikastuttaminen ja köyhien tehtävä on tehdä roskaduunit minimipalkalla.

Itasanomissa eräs kirjoittaja kiteytti asian hyvin:

On se "kumma", miten vaikea rikkaitten on suoda toisille inhimillisen elämän edellytykset. Sitten he vielä luulevat, että heitä kadehditaan,vaikka ihmiset haluavat vain mahdollisuuden mielekkääseen ja turvattuun elämään. Sen takaa vain kohtuulliset tulot. Minipalkka pitäisi olla 2000 euroa, ainakin pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pärjätään kohtuullisesti. Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Mutta se mitä mussutetaan että kuluttajille jää muutama ylimääräinen kymppi kuussa lisää kulutukseen niin meillä se menee tasan tarkkaan lisääntyneiden asumiskulujen (ason vastikkeen jokavuotinen nousu) maksuun ja kallistuneeseen ruokaan. Eli ihan peruselämiseen.

ap

Vierailija
2/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS tuskin on rikkaiden asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän T.Soinin tyylistä nostaa kovaan ääneen esille asioita joista monet muut puolueet, etunenässä kokoomus, mieuiten vaikenevat. Soini myös puhuu normaalia, maallikon ymmärtämää kieltä, eikä mitään poliittista kapulakieltä.

Maahanmuuttopolitiikasta olen heidän kanssaan osittan samaa mieltä, esim. niinkuin T.Soini vaaliväittelyssä totesi niin tänne ovat tervetulleita kaikki ulkomaalaiset jotka tekevät töitä.

Toki suomalaisistakin löytyy niitä jotka mieluiten loisivat yhteiskunnan kustannuksella kotona. Toisaalta taas hyvin moni on esim. työttömänä tahtomattaan. Halu olisi tehdä töitä mutta niitä vaan ei saa.

ap

Vierailija
4/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta. Olen kahden pienen lapsen äiti. Bruttotulot yhteensä (tällä hetkellä) noin 4500e/kk. Jos meidän veroprosenttia vielä joku kiristäisi, en tiedä, millä eläisimme. Nyt elämme vielä kohtuullisesti normaalissa perheasunnossa ja mielestämme olemme tämän ansainneet.

En myöskään ymmärrä sitä, että ihmisiä on jatkuvasti vaan tahtomattaan työttömänä. Mulle soitellaan jatkuvasti keikkahommia, vaikka olen äippälomalla ja ilmoittanut, etten ole käytettävissä.

Vierailija
5/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä sellaisella alalla jossa on töitä runsaasti tarjolla.

Kaikkiallahan näin ei todellakaan ole.

Tosiasia on se että tämä yhteiskunta on menossa suuntaan jossa 4-kymppiselle jo kautta rantain vihjataan työhaastatteluissa että olet liian vanha.

Samaan aikaan ollaan nostamassa eläkeikärajaa.

Yhteiskunnallehan on edullisinta ja ideaalitilanne se että työmyyrät kuukahtaa työn ääreen.

Poliitikoille ja muille rikkaille kyllä riittää kermakakkua.

Mutta vähäosisemmille ei suotaisi edes inhimillistä elämisen tasoa.

Ja sitten esim. tämä surkuhupaisa palveluseteli. Ihan kiva varmaan niille joilla on varaa maksaa se kunnallisen ja yksityisen lääkäripalkkion ja muiden sairaanhoitokulujen erotus.

Kohta varmaan mennään terveydenhuollossa jenkkien malliin että lääkärille ja hoitoon pääset vain jos on kallis vakuutus. Muut voivat sitten kuolla tauteihinsa kun hoitoa ei anneta. Noistahan on jenkkilästä monia surullisia esimerkkejä.

Vierailija
6/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan, että kyse on kateudesta, jos vaaditaan yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta.

Tai että töitä olisi kaikkialla ja kaikille tarjolla, työttömyys vaan omaa syytä.

Itse tienaan reippaasti yli 3000 €/kk mutta kokoomusta en äänestä.

Mä en tajua, miten toiset ovat niin kateellisia...

Äänestän kokoomusta. Olen kahden pienen lapsen äiti. Bruttotulot yhteensä (tällä hetkellä) noin 4500e/kk. Jos meidän veroprosenttia vielä joku kiristäisi, en tiedä, millä eläisimme. Nyt elämme vielä kohtuullisesti normaalissa perheasunnossa ja mielestämme olemme tämän ansainneet.

En myöskään ymmärrä sitä, että ihmisiä on jatkuvasti vaan tahtomattaan työttömänä. Mulle soitellaan jatkuvasti keikkahommia, vaikka olen äippälomalla ja ilmoittanut, etten ole käytettävissä.

Vierailija
7/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä sentään fiksujakin, eikä aivopestyjä Kokoomuslaisia.

Vierailija
8/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loisten elo?

Työn ei aina tarvitse vastata koulutusta.

t: oisko ollut vitonen

Vierailija
9/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan, että kyse on kateudesta, jos vaaditaan yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta.

Mitä on yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus? Peruselanto tetysti, perusterveydenhuolta myös. Mutta sen jäkeen? Onko oma asunto oikeudenmukaisuutta? Nettiyhteys? Hampaiden oikominen? Matkailu?

Onko se oikeudenmukaista, että joku maksaa palkastaan veroja 50% ja joku toinen 5%?

Tai että töitä olisi kaikkialla ja kaikille tarjolla, työttömyys vaan omaa syytä.

Entäs ne, jotka eivät halua tehdä töitä, jos työ ei ole tarkasti sitä mitä vaatii (mukavaa, rentoa ja hyvin palkattua, vaikka taitoja ei sen kummemmn olisikaan)?

Vierailija
10/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruselantoa.

Ja kyllä, on ihan oikeudenmukaista että pienestä palkasta maksetaan pientä veroa. Näinhän ei Suomessa tosin ole. Mm. monet eläkeläiset maksavat pienestä eläkkeestä veroa saman verran kuin työssä käyvät.

Onko se reilua?

Tai onko se reilua että monilla aloilla kuten vaikka lastenhoitajilla on palkka sitä luokkaa että sillä ei ainakaan pääkaupunkiseudulla tule toimeen? Työn vaativuudesta kyllä hehkutetaan mutta eipä se tuo leipää lastenhoitajan pöytään kun palkat ei kuitenkaan nouse. Hyvillä mielin kuitenkin hyväpalkkaiset uraihmiset kiikuttavat lapsensa päiväkotiin ja samalla nurisevat palvelun huonoa tasoa. Ihan kuin se olisi lastenhoitajien vika.

Toki Suomessa on niitäkin joita ei työnteko enää kiinnosta. Mutta monet kyllä ottaisivat ja ovat ottaneetkin vastaan koulutustaan alempaa työtä.

Miten määrittelet sen ketä kiinnostaa tehdä työtä ja ketä ei? Pidetäänkö kriteerinä vaikka sitä jos on pitkän aikaa hakenut aktiivisesti töitä niitä kuitenkaan saamatta. Sen jälkeen masentunut ja syrjäytynyt yhteiskunnasta. Tämän päivän terveydenhuollon tason kun tietää niin sieltä suunnasta ei juurikaan apuja ole tiedossa. Pitäisikö tällaista ihmistä siis rangaista ja sanoa että sori, otetaan sulta tuki pois kun sua ei kiinnosta työnteko?

Vierailija
11/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, eli samaa rataa kuin viime aikoina muutenkin.

Vierailija
12/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että perussuomalaiset on nousussa kertoo että ilmiö on jo kovaa kyytiä käynnissä. Tuntuu että homma seurailee periaatteessa jenkkilän meininkiä. Siellä ollakaan kovaa kyytiä menossa banaanivaltiota kohti ja me täällä perässä muutaman vuoden viiveellä. Arvot kovenee, yhteiskunnalliset erot kasvaa.

Vierailija
13/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain menee huonosti niin se on 'oma vika', vaikka syy syrjäytymiseen/työttömyyteen jne. olisi mikä.

Kaikkien palveluiden pitäisi olla ilmaisia ja tasokkaita, mutta veroja ei haluta maksaa.

Hirveä haloo nousi jo hoitomaksuistakin, luuleeko ihmiset tosiaan, että veroaleista huolimatta valtion kassaan virtaa aina vaan rahaa? Hävettää olla suomalainen.

Vierailija
14/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasemmiston politiikassa monesti ihmetellyt sitä, että kaikille ollaan jakamassa kaikkea kivaa, mutta mistä rahat? Jo nyt keskituloisia rokotetaan isolla kädellä ja veroprogressio pitää kyllä huolen siitä, että "rikkaat" maksavat ison osan sosiaaliturvasta yms. Kunnat ovat ahtaalla rahallisesti ja eräskin unelmapuolue puhuu ilmaisesta päivähoidosta. Siis halloota halloo! Kannattaako todella edes unelmoida siitä, että kunnille lisättäisiin maksuvelvoitteita? Väistämättä monessa kunnassa jouduttaisiin, taas, nostamaan veroprosenttia, joten tämäkin ilmainen palvelu olisi kaikkea muuta kuin ilmaista.

Porvareilla tuntuu sentään olevan perusasiat järjestyksessä: pyritään turvaamaan valtion ja kuntien rahoitus, jotta voidaan sitten taas tuottaa palvelut. Ei jaeta olematonta rahaa vaan hankitaan ensin se potti, josta voidaan jaella.

Vierailija
15/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ainakin tärkeää, että yhteiskunta säilyy turvallisena ja inhimillisenä paikkana kaikille meille.

Äänestin demareita.

T: Yhden lapsen äiti, jonka perheen bruttotulot 9.700 eur/kk

Vierailija
16/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

demarit osaa kyllä olla vaatimassa ilmaista päivähoitoa ja vaikka mitä. Mutta kun jostain se pitäisi maksaakin... Ja veroja ei tietysti kenenkään pitäisi joutua maksamaan, niin vähän on vaikea yhtälö.

Luojan kiitos kansa oli niin viisas, että äänesti kokoomuksen suurimmaksi puolueeksi.

Minä olen vasemmiston politiikassa monesti ihmetellyt sitä, että kaikille ollaan jakamassa kaikkea kivaa, mutta mistä rahat? Jo nyt keskituloisia rokotetaan isolla kädellä ja veroprogressio pitää kyllä huolen siitä, että "rikkaat" maksavat ison osan sosiaaliturvasta yms. Kunnat ovat ahtaalla rahallisesti ja eräskin unelmapuolue puhuu ilmaisesta päivähoidosta. Siis halloota halloo! Kannattaako todella edes unelmoida siitä, että kunnille lisättäisiin maksuvelvoitteita? Väistämättä monessa kunnassa jouduttaisiin, taas, nostamaan veroprosenttia, joten tämäkin ilmainen palvelu olisi kaikkea muuta kuin ilmaista.

Porvareilla tuntuu sentään olevan perusasiat järjestyksessä: pyritään turvaamaan valtion ja kuntien rahoitus, jotta voidaan sitten taas tuottaa palvelut. Ei jaeta olematonta rahaa vaan hankitaan ensin se potti, josta voidaan jaella.

Vierailija
17/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meidän keskituloinen perheemme Espoossa yrittää tasapainottaa valtuuston sinistä sävyä demarinpunaisella.

MInusta on outoa, että kokoomuslaiset lähtökohtaisesti kuvittelevat ihmisten loisivan. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että elämässä on muutakin sisältöä kuin työ eikä ketään pidä puristaa työssä kuiviin kuten nykyään tehdään.

Minä katson, että maksamalla veroja takaan sen, että jos (=kun) itsekin joskus tarvitsen niitä terveyspalveluja, pk-palveluja etc., niin niitä on silloin saatavilla ja järkihintaan - etten joutuisi itse lihottamaan pankkeja makuuttamalla rahaa tilillä tai sijoittamalla osakkeisiin jotta selviäisin äkkinäisistä terveysmenoista! Verothan ovat tavallaan vakuutusmaksu: itse kullakin menee joskus huonosti ja joskus hyvin, ja kun menee hyvin niin maksetaan veroja ja kun menee huonosti niin ollaan saamapuolella. Ihme, kun kaikki kuvittelevat, että jos on kerran köyhä niin on aina köyhä, ja kerran rikas niin aina rikas!

Vierailija
18/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee, palkataan hyvä mainostoimisto, käydään vähän siivoamassa yhdessä puistoja, piirrellään kauniita kuvia ja kas, asioista sen enempää ymmärtämättömät saadaan menemään vipuun.

Vierailija
19/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta ketään, jos pääsee vain maksamaan aina vain korkeampia veroja?

Miksi minun työtätekevän pitäisi elättää ties kuinka monta vähempiosaista (olivatpa sitä mistä syystä hyvänsä)? Miksi kävisin töissä ja maksaisin aina vain kovempia veroja, jotta muut saavat saman elintason kuin minä, joka joudun näkemään vaivaa sen eteen? Ei aukene, ei millään. Jos me kaikki painumme sossun jonoon, niin olemme pennittömiä kaikki alta aikayksikön.

Eläköön suuret tuloerot, ne kertovat että meillä on veronmaksajia = julkinen sektori voi olla olemassa. Jos veronmaksajat katoavat, katoaa myös julkinen sektori. Jotta veronmaksajia olisi enemmän veroja pitäisi laskea! Nythän kukaan ulkomaalainen yritys ei työllistä suomessa ja hyvästä syystä.

Vierailija
20/20 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallispäättäjät eivät voi tehdä niin isoja päätöksiä.

Kuntien heikko talous aiheuttaa eniten eriarvoisuutta. Jos ei ole varaa niin ei ole. Velkaisimmat kunnat pihistelevät jopa lakisääteisistä palveluista rahan vuoksi. Pelottelevat ja syyllistävät asukkaita. Yhteiskunnan tilanne eriarvoistaa eikä kuntapäättäjät jotka nykyään vain leimasimen asemassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä