Ette sitten taas (suurin osa) äänestäneet! HÖLMÖÄ toimintaa!
Yhteisiä asioita tässä ajetaan - politiikka kuuluu kaikille.
Sen verran pitää kyllä jaksaa ja viitsiä, että tietää missä mennään ja osaa sen tietonsa kautta ammentaa itselleen motivaatiota äänestää! Ajatelkaa; jokaisen kadunvarsihanunkin ääni on samanarvoinen kuin jonkun asiaan vihkiytyneen / politiikkaa seuraavan ihmisen ääni. Meillä on demokratia - käyttäkää sitä siis viisaasti!
Nukkuvien puolue oli taas suurin puolue. Mitä mieltä te olette siitä miten yhteisiä asioita tulisi hoitaa?
Minä uskon, että suuren osan "nukkuessa" vaalien ylitse, perussuomalaiset menettävät runsaasti ääniä - mikä on sääli. Heillä on hyviä ajatuksia, joiden soisi menevän läpi todellisessa päätöksen teossa (kentällä - siellä missä politiikkaa tehdään!)
Koko maan äänestysprosentti jäi vain 61,2%:iin - perussuomalaiset nostivat kannatustaan 5,4%:iin.
Terveisin; Kokoomuslainen, jonka ajatusmaailmassa on ripaus myös vihreitä ja perussuomalaisuutta ;-)
Kommentit (30)
että hyvin toimeentulevat ja pärjäävät äänestävät. Ja ne äänestävät kokoomusta, joka ei tasan tarkkaan aja kuin muutenkin pärjäävien etua.
Olen pettynyt vaalitulokseen: oikeistopolitiikka jatkuu.
näitä kaikenlupaavia pölkkyjä. mikä asia sitten muuttuu, kun äänestää? Joskus lapsena äänestin silmät kirkkaina ja oikeasti uskoin, että nyt asiat muuttuu. ja pöh! muutama ihrakasa vain pääsi istumaan ahterilleen ja "puhumaan viisaita". MIKÄÄN EI MUUTTUNUT!!
En enää äänestä, ja eipä muutu asiat nytkään. Se ero nyt vaan on lapsuuteeni verrattuna, että nyt ammuskellaan kouluissa...
Juuri tämän palstan kohderyhmällä on todennäköisesti varsin hyvä ääniaktiivisuus.
Nuoret perheettömät miehet äänestävät vähiten.
tai sitten täytyy tehdä kuin kaveri, joka mittaa asuinhalueiden hyvyyttä ja houkuttelevuutta vaalien jälkeisenä aamuna katsomalla, mikä olli äänestysaktiivisuus ja mitä puoluetta äänestettiin.
näitä kaikenlupaavia pölkkyjä. mikä asia sitten muuttuu, kun äänestää? Joskus lapsena äänestin silmät kirkkaina ja oikeasti uskoin, että nyt asiat muuttuu. ja pöh! muutama ihrakasa vain pääsi istumaan ahterilleen ja "puhumaan viisaita". MIKÄÄN EI MUUTTUNUT!!
En enää äänestä, ja eipä muutu asiat nytkään. Se ero nyt vaan on lapsuuteeni verrattuna, että nyt ammuskellaan kouluissa...
Asiat voisivat (aikuisten oikeasti) muuttua, jos ja kun oikeat ihmiset pääsisivät oikeille paikoille *tekemään sitä arkipäivän politiikkaa* - mutta he eivät sinne pääse, juuri teidän nukkuvien ansiosta. Ne, jotka siellä istuvat päättämässä (ovat istuneet jo vuosikaudet!), pääsevät sisään *joka kerta* aina uudestaan, sillä heillä on näiden uskollisesti vaaliuurnilla käyvien ääneet takanaan! Suomessa tämä änestäminen kun tuntuu olevan sellainen asia, että harvalla on politiikkaan tunteen paloa, mutta äänestämässä käydään velvollisuudesta - tippaakaan seuraamatta arjen politiikkaa.
Mutta teillä nukkuvilla on suuri mahdollisuus saada tähän kuvioon muutosta! Teidän äänenne painavat ihan yhtä paljon kuin meidän muidenkin - nyt tunteen paloa mukaan siihen asiaan. Politiikka ei ole jokin epämääräinen vyyhti tuolla jossain kaukana - ei, se on meidän keskuudessamme (osa jokapäiväistä elämäämme) joka päivä; ja teillä *on mahdollisuus* vaikuttaa siihen.
Kakkoselle sellainen tarkennus, että suurimman kuntapuolueen (Kokoomuksen) saama kannatus oli 23,4% - nukkuvia oli siis 38,8%. Mikä olisikaan ollut voittoisa kuntapuolue (tai ylipäätään tilanne - äänten jakauma), jos kaikki olisivat äänestäneet (tai edes 90% väestöstä olisi äänestänyt).
Äänestysaktiivisuuden ollessa näin alhainen teillä nukkuvilla todella olisi *suuret mahdollisuudet* vaikuttaa tulokseen! Nyt vaan seuraamaan arjen politiikka, ja seuraavissa vaaleissa sitten uudella innolla yhteisten asioiden hoitoon mukaan - luvatkaa minulle :-)!
t. ap.
Mutta kun ei ollut, niin vietin äänestyspäivänkin rauhallisin mielin kotona. Eipä sitä valehtelijoita kukaan viitsi äänestää.
No nyt heillä ei ole mitään oikeutta valittaa kunnan päätöksistä.
Ois kyllä kannattanut äänestää, koska kuntavaaleissa varsinkin pienissä kunnissa yksikin ääni voi olla ratkaiseva.
kun sato sitä vettäki ja saappaat oli patterin välissä.
Onko teidän ukon kalu muuten koskaan juuttunut patterin väliin? Meillä juuttus eilen, kun yritettiin niitä saappaita...
kaks viikkoo käytin vaalikonetta ja etsin. Ei edes kaikki ehdokkaat antaneet tietojaan koneelle. Kaksikielisessä kunnassa YKSIKÄÄN rkp:n edustaja ei ollut antanut mielipiteitään vaalikoneelle ja normaaleistakin ehdokkaista vain osa. Äänestä siinä sitten juuri kuntaan muuttaneena?! Kyllä sitä vikaa niissä ehdokkaissakin näköjään on...
jotain pientä puoluetta. Osaltaan protestiäänet näitä isoja puolueita vastaan nostivat esim. PS:n kannatusta. Äänestämättä jättäminen on vain tyhmää.
liian vähän tietoa asioista ja he ajattelee asioita VAIN omasta itsekkäästä näkökulmasta, yhteisöllinen ajattelu puuttuu.
Syyttävät muita omista epäonnistumisistaan, kun näköalat puuttuu.
liian vähän tietoa asioista ja he ajattelee asioita VAIN omasta itsekkäästä näkökulmasta, yhteisöllinen ajattelu puuttuu.
Syyttävät muita omista epäonnistumisistaan, kun näköalat puuttuu.
on aina itse syyllinen asiaan?
Se että voittoa tekevät yhtiöt pistävät työntekijöitä pihalle että saataisiin luvut kauniimmiksi ennen tilinpäätöstä sekä omistajille aina vaan enemmän fyrkkaa, se jos mikä on itsekästä.
Ja jos sattuu vielä olemaan 40v tai vanhempi niin uudelleen työllistyminen on aika kiven alla monin paikoin. Jos päälle iskee vielä masennus niin sekö on sen ihmisen oma vika, vai? Terveydenhuolto on Suomessa enää vitsi, masentuneet jätettään vaille hoitoa.
Kokoomuslaisilta se yhteisöllinen ajattelu puuttuu. Niiden päätavoite on mahdollisimman ison rahakasan kerääminen mahdollisimman pienelle joukolle.
Kyllä asiat (hitaasti) muuttuu, mutta niitä asioita ja suuntia on niin monta että on vaikea hahmottaa kokonaisuutta. Asiat ja ihmisten mielipiteet ovat esim. kymmenen viime vuoden aikana muuttuneet paljon. Tämä siis sille, jonka mielestä mikään ei koskaan muutu.
niin minä joka olen 19v enkä tiedä politiikasta yhtään mitään, kävin äänestämässä. olen myös kannustanut muita äänestämään. äänestykseen meni aikaa n.2min ja vaikutusta sillä on neljä vuotta! kyllä täytyy olla vähän höpö jos ei äänestä...
jotain perussuomalaisia tms. hörhelöitä jotka käyttää vain hyväksi niiden tietämättömyyttä ja katkeruutta.
niin minä joka olen 19v enkä tiedä politiikasta yhtään mitään, kävin äänestämässä. olen myös kannustanut muita äänestämään. äänestykseen meni aikaa n.2min ja vaikutusta sillä on neljä vuotta! kyllä täytyy olla vähän höpö jos ei äänestä...
veikkaan että perussuomalaiset saivat äänesi???
mun matematiikan mukaan ainakin 61,2% on enemmän kuin 38,8%.