Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermo menee ja rahat loppuu, ekaluokkalainen unohtelee milloin mitäkin!

01.10.2007 |

Tänään oli jäänyt teeppari jonnekin jumppatunnin jälkeen.... ja takana on jo pitkä lista vaikka jos mitä hukattua. Miten voisimme tukea tuossa kehitysvaiheessa, että ei kaikki irtoraha hukkautuisi hävitettyihin ja unohdettuihin uusintahankintoihin? Onko muilla yhtä hajamielisiä ekaluokkalaisia?

Lisäksi neitimme kulkee ilman takkia, kun ei jaksa pukea sitä päälleen. Ja tänään oli lähtenyt jumppatunnilta välitunnille sisäliikuntacapreissa. Siis apuva! Eikä ollut sukkiakaan jalassa. Ja tässä samassa varustuksessa meni sitten iltapäivä" hoitoonkin" puistoon ja siis ulkoili siellä pari tuntia aivan liian vähissä vaatteissa.

Voinko pyytää opettajaa tukemaan ja tehostetusti valvomaan tuota pukeutumista? Itse olen puhunut neidille järkeä, maanitellut, huutanut, raivonnut, keskustellut, lahjonut, kiristänyt jne. jne., mutta mikään ei auta. Tavarat unohtuvat ja vaatteita ei muista pukea päälle. HERRMO MENEE!

Tukea ja apua tarttee hän!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoispoika oli just tommonen ekalla ja valitettavasti vielä tokallakin, meillä kyllä opettaja katsoi pojan perään eikä antanut olla ulkona vähillä vaatteilla, tavaroita tosin hukkui ihan yhtenään kun eihän sitä kukaan voinut valvoa. Meillä kyllä tehtiin hieman radikaali temppu tuon suhteen kun ei tosiaan tokallakaan pysynyt tavarat tallessa ja vaatteet päällä, mies kulki pojan mukana koko päivän, siis koulussakin oli (tuntien ajan odotteli toki ulkopuolella) ja lapselle selitettiin että näin on tehtävä kun et itse huolehdi tavaroista/vaatteista, muiden lasten kuullen tästä ei tehty isoa numeroa vaikka muut lapset tietenkin huomasivat että iskä on mukana. Selvitettiin myös että näin on tehtävä jatkossakin jos ei ala sujumaan. Meidän pojalle tuo otti sen verran koville ettei enää unohdellut!

Ystävättären tyttäreen sovellettiin hieman pehmeämpää taktiikkaa, tyttö sai ensin yhden onnistuneen päivän jälkeen pienen kannustuspalkkion, sitten haastoivat tytön viikoksi muistamaan tavarat (hänellä ei ollut tuota pukeutumishommaa vaan pelkät tavarat jäivät milloin pysäkille milloin minnekkin) ja siitä luvattiin palkaksi elokuvailta ystävän kanssa ym. toimi sekin.

Vierailija
2/7 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkatakki ja toinenkin takki onneksi löytyi. Hanskoja kuulemma ei ole ollenkaan, mutta kun vanhempain illan aikana kurkistin hyllylle pojan naulakolla, sieltä löytyi ainakin 3 paria pojan nimellä varustettuja hanskoja.

Reppu on kuulemma koulussa kuin musta aukko, kaikki sinne mahtuu, mutta mitään sieltä ei saa ulos. Opettajakin oli aika ihmeissään, miten muuten niin välkky poika voi olla niin avuton tavaroiden kanssa. Täytyisi varmaan kokeilla jotain palkintojuttua, jos vaikka poika sillä tavoin oppisi huolehtimaan omista tavaroistaan paremmin. Joskus mä meinaan pelkään. että hän kadottaa oman päänsä johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä ratkaisu, missä isä kulki mukana koulupäivän! Varmaan on ottanut lapsen luonnolle sen verran, että on tarkempi jatkossa!

Muita:

- Ihan jokaista kadonnutta tavaraa/vaatetta lapsen on lähdettävä itse etsimään/otettava itse yhteyttä koulun vahtimestariin etsittävä/kysyttävä itse koulun löytötavaralaatikosta. Toki vanhemman tuella/vanhempi mukana. Mutta jokaisesta unohtamisesta siis heti selkeä seuraus.

Ja muistakaa nuo koulun löytötavarat, sieltä löytyy uskomattomat kasat arvokastakin tavaraa/vaatetta, joiden perään kukaan ei ole kysellyt!

- Kadonnut tavara/vaate on itse korvattava. Viikkorahoista ja/tai lapsen työllä.

Vierailija
4/7 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tapa, että lapsi tulee koulusta kotiin ja heti soittelemme. Puhelimessa lapsi saa käydä läpi vaatteet ja repun sisällön. Jos jotain on unohtunut, täytyy lähteä heti takaisin koululle sitä etsimään tai hakemaan.

Päivällä koulussa on vielä henkilökuntaa paikalla ja esim. vahtimestari voi heti katsoa sen päivän löytötavaroita.

Itse käytän hyväksi kaikki vanhempainillat yms. ja etsin silloin kadonneita tavaroita. Harvoin sitä tosin joutuu tekemään, kun unohtuneet haetaan heti samana päivänä.

Vierailija
5/7 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muillakin on näitä neiti hajamielisiä. Luulin jo että tytössäni on jotain vikaa kun tuntuu että kaikki tavarat/vaatteet ovat hukassa. Itse olen myös pitänyt aika tiukkaa linjaa että jos jokin tavara on koululle jäänyt se on löydyttävä ja tuotava viimeistään seuraavana päivänä kotiin takaisin.

Juttelin tästä asiasta myös opettajan kanssa, hänen komentti oli ettei hän millään voi seurata 24 oppilaan pukeutumista ja tavaroita. No tietysti ihan ymmärrettävää, mutta kyllä mielestäni voisi edes vähän auttaa lasta tavaroiden etsimisessä mutta ei kuulemma voi.

No toivotaan että tämä hajamielisyys jossain vaiheessa edes vähän helpottaa :)

Vierailija
6/7 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vika vain on siinä, että poika käy vielä iltapäiväkerhossa ja tulee kotiin niin myöhällä, ettei koulun ovet ole enää auki. Luulisin parin kilometrin ylimääräisen kävelyn opettavan meidän herra hajamielisen huolehtimaan tavaroistaan paremmin.

Vierailija
7/7 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin heti käyttöön tuon, että soitan välittömästi koulun loputtua neidille ja käydään siinä yhdessä läpi, mikä kaikki on mukana. Tosin, en sitten tajunnut tätä tehdä enää iltapäiväkerhon jälkeen, jonne sitten olikin taas kertaalleen unohtunut takki. Voi apuva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän