Äh, olen varmaan hamaan eläkeikään asti työtön. En kelpaa mihinkään.
Varsinkaan nyt, kun olen valmistunut. Ennen sain sentään edes jotain töitä, kun en ollut ylikoulutettu.
t: FM
Kommentit (10)
Riippuu vähän mitä viitsitte tehdä.
Kahvilaan pääse aina, samoin siivoomaan sekä muihin tehdastöihin.
Itselläni on kyllä vakityö ja kunnon ammatti mutta kyllä mä teen mitä vaan jotta ei tarvii työttömänä olla.
Kaikki ei oikeasti vaan saa yrittämisestä huolimatta töitä. Töihin palkkaamisessa on kuitenkin melkein tärkeintä henkilökemiat haastattelijan kanssa.
tai toimistotöitä, kun niistä on kokemusta.
Töitä on ihan aina jos vaan viitsii tehdä mitä vaan.
Jos on kranttu ja makaa työttämänä niin mikäs siinä, eläkettä ei kerry.
Sama se mulle on mitä kukakin tekee omalla elämällään.
Itse olen aina ollut töissä, aloilla myös mitkä eivät ole omaani.
Myös hoitovapaan aikana olen tehnyt töitä, ja voin kertoa että on hyvin paljon työtä, mihin pääsee kuka tahansa normaali ihminen.
Todella vaikea saada yhtään mitään työtä. Jopa parin tunnin osa-aikaisista saa tapella! Yhteen siivoushommaan johon hain oli 100 hakijaa tappelemassa 6.45e tuntipalkasta ja yksi lähes varma homma meni ihan sillä ohi kun haastattelija näki mun naaman. Sitä ennen oli ollut, että ihan varmana saat hommia. Mä en todellakaan keksi enää mitään siivouksen alle menevää hommaa jota voisi tehdä ja jolle olisi kysyntää ja hyvät markkinat.
4
Kansantaloudellekin olisi ihan mukava juttu, jos vuosia opiskelleet löytäisivät jotain muuta työtä.
Vinkkejä ap:lle ja kakkoselle: harjoittelupaikat, vuorotteluvapaasijaisuudet, jopa palkaton työ, jos sillä saa tarvitsemaansa työkokemusta.
Työnantajat eivät ota, koska ajattelevat, että ko. henkilöt lähtevät heti kun saavat paremman homman.
Vierailija:
Töitä on ihan aina jos vaan viitsii tehdä mitä vaan.
Olen myös FM, mutta teen töitä koulutustani vastaamattomassa paikassa. Työni on asiakaspalvelualalta. Tein samantapaista työtä jo opiskeluvuosina, mutta silti kun tätä nykyistä työtä hain, minun piti laittaa työnantajalle noin 10hakemusta ja vielä soitella perään. Sain tietää että tätä nykyistä työtä haki sadat työnhakijat...joten ei ole helppoa saada töitä, ei todellakaan! Tsemppiä kaikille työn etsijöille! Joskus on parempi ottaa työ kuin työ vastaan eikä vaan odottaa sitä koulutusta vastaavaa.
Mulla on sekä amk- että yliopistokoulutukset. Amk-töihin ei oteta, kun ajatellaan, että kun toi on maisteri, niin ei se täällä kuitenkaan kauaa olis ja maisteritöihin ei oteta, kun en ole saanut työkokemusta! P*RKELE!