Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

0o0 HELMIEN lokakuun aloitus 0o0

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pessi vastauksesta!

Olenkin jo tuota hoitoasiaa netissä tutkiskellutkin ja yksityisen hoidon tuetkin on aika hyvät. Voi olla etten jotain kulua ole osannut huomioida, mutta näyttäisi siltä, että yksityisenä pph:na saattaisin päästä aika lähelle sitä summaa, joka töistä jää tarhakulujen jälkeen käteen!

Saattaisi olla mahdollista, että saisin hoitoon pari tuttua lasta, mutta tämä on vasta hyvin hyvin alustavaa pohdintaa. Vielä sekin mietityttää, että kyseisen äidin vanhempainvapaa päättyy 6 kuukautta myöhemmin kuin omani ja sille ajalle pitäisi jotain tienestiä keksiä jos päädyn jäämään kotiin.

Voipi olla, että töihin kuitenkin päädyn, mutta kaikki vaihtoehdot kannattaa kyllä tutkia, olisi se niiiiiin ihanaa olla vielä lasten kanssa kotona!!!!!!!!

Pirriäinen ja poju 7kk 4pvää

Vierailija
22/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut uutta pinoa, joten tässä on..

Linkki edellisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11336064&p=2&mpage=5&tmod…

PESSI oli ainakin kertonut kuulumisia pitkästä aikaa! =)

Myöhemmin lisää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PESSI:lle tervetuloa takaisin! Itsekin palasin pinoilemaan vasta pari päivää sitten piiiitkän tauon jälkeen. Kyllä täällä muistetaan ;)

Täällä nukuttiin lasten kanssa kymmeneen, on ainakin hyvin levännyt olo. Esikoisen 2-vuotis synttäreitä juhlitaan ensi viikolla joten kauppa-asioitakin olis- lapsivieraitakin kun tulee melkoisesti.

Pikapinoutuminen, pitää lähteä koiria käyttämään ulkona ja kävelylle itsekin. Ehkäpä palailen myöhemmin asiaan..

Mukavaa alkanutta lokakuuta!

-henna ja tytöt :) -

Vierailija
24/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähteä ulos kun ei koko viikonloppuna ehtiny, mutta ei päästy kun täällä oli kauhea ukonilma! jyrisi ja salamoi niin, että koko talo tärisi!!

Peetu nukkui sisällä melkein pari tuntia ja itsekin torkuin sen vieressä puolisen tuntia.

Alkaa vaan pääkopassa tuntuun kun ei oo ulkona ollu moneen päivään.

Meille on tulossa hampaita tai sit flunssan jämät vielä häiritsee pojan unia, kun yöllä itkeskeli vähän väliä. Nukahti kuitenkin itsekseen lukuunottamatta kahta vellipullon syöntiä.

Kyllä tarvis varmaan aloittaa uudestaan unikoulu ja yrittää oikeen kunnolla saada noi yösyönnit pois...!

ja poiiis

Vierailija
25/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa maanantaita. Ja kiva kuulla kuulumisia Henna ja Pessi!

Itselläkin tuntuu aika olevan vähissä ja eikä kerkeä aina kirjoittelemaan.

Meilläkin ollaan nuhaisia. Tai noi pojat eli esikoinen ja pikkumies. Kurjaa kun räkä valuu ja kauhea huuto aina kun yrittää putsailla. Mites oletteko nuhanenää nukuttaneet ulkona? Mä olen laittanut päikkyjen ja iltaunille Nasolin tippoja et ei sitten räkä haittais nukkumista.

G:

Neuvola olisi seuraavan kerran 1vuoden iässä mutta terkka kysyi haluanko tulla välissä ja meille tulee nyt kaksi " ylimääräistä välikäyntiä" kun otan pojalle sen influenssa rokotuksen.

Hampaat: Edelleen kaksi alhaalla mut nyt on taas paripäivää hinkattu suuta urakalla ja tänään ei ruokakaan maistunut joten taitaa olla uusia tulossa.

Kuukautiset: Alkoi nyt kun yöimetys loppunut ja päivälläkin vähentynyt.

Jaha kutsu kuuluu...

calmus& pikkumies 8kk

Vierailija
26/29 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadeterveiset jälleen, kyllä se syksy nyt on tullut ja sillä hyvä!

Hankin Polarn-o-pyret -merkkiset (ruotsalaiset, ei taideta myydä vielä kovin monella paikkakunnalla) haalarit uutena 80-senttiset, huuto.netistä ostamieni 75-senttisten ei-vedenpitävien lisäksi. Vaikuttavat oikein hyviltä, muutaman päivän koekäytön jälkeen voi suositella! Ja laitettiin sitteri myyntiin, ei ole enää käyttöä sille, syöttötuolissa istuskellaan ja lattialla itsekseen.

Milli on nukkunut nyt 3 yötä yli 8h putkeen, JEEE! 21-05 ja viime yönä peräti 21-07!!! Tämä kun jatkuisi niin olispa upeaa! Flunssaisille ja hampaita tekeville jaksamista! Täytyy nauttia näistä lepokausista silloin kun niitä on...

Ja toinen muutos arkeen oli hoitajan aloitus, 3 h päivässä 3 x viikossa, sillä välin aion käydä työssä, ettei hämähäkinverkot valloita toimistoa. Oikein mukava tyttö saatiin, mutta ekat päivät on menneet harjoittelussa, ei oikein päiväunet maistu vieraan työnnellessä rattaita. Mutta selvästi viihtyy, naureskelee hoitajalle eikä ole ikävöinyt äitiä, kun olen ollut poissa.

Iloista mieltä sadepäivään kaikille!

T: Sporttari ja Milli ihan kohta 8kk

Vierailija
27/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tuntuu hiljaiselta lokakuun alku..

[color=violet]Me käytiin taas " häiriköimässä" ihmisiä uimahallissa =)!

Peetu nukkui aamupäivällä vaan ½ tuntia ja altaassa alkoi taas itku.

Sitkeesti tällä kertaa istuttiin altaan reunalla ja valeltiin vedellä varpaita ja pikkuhiljaa edettiin altaaseen. Loppujen lopuks oli sitten jo ihan mukavaa, mutta uni meinas tulla ihan kesken kaiken. Syy itkuun on siis väsy, joten ens kerralla pitää saada kunnon unet alle!!

[/color]

[color=yellow3]Mulle iskee kauhee tsressi niistä isukin synttäreistä, kun en saa taas ajatuksia kokoon, että mistä ja millon alottais leipomisen!

Mitä ootte mieltä voiko rahkaa (kermaa, maitorahkaa ja hilloo) pakastaa?

Aattelin, että jos sais jo täytekakkujakin pakkaseen täytettynä niin helpottas viimehetken hommia huomattavasti!

[/color]

[color=orangered]Mitäs muuta..

Mun töihinlähtö meni sittenkin persiilleen, mua ei tälläkertaa tarvittukaan, mutta yrittävät saada mua kuulemma myöhemmin sinne töihin.. Ihan mielissäni oikeastaan olen, niin ei tarvii Peetua niin pienenä viedä hoitoon! Ehtii töitä tekemään sit joskus.

[/color]

Värikästä syystiistaita!

mammutti ja Peetu

Vierailija
28/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kondiittori olen ammatiltani ja kerron, että voi hyvin pakastaa täytekakut valmiiksi täytettynä ;-)

mitä muuta meinaat tehdä?

meillä herralla huomattiin edellispäivänä taas uusi hammas! 2 on jo alhaalla, ollut jo kauan. nyt ylhäälle vasemmalle pukkaa ja kyllä siihen viereenkin taitaa toinen puskea. ei vaikuta mitenkään häneen, yhtä reipas on ja ruoka maistuu, niinkuin muutoinkin.

me vain odotellaan, koska hänet uskaltaa jättää itse istumaan ja koska hoksaa tuon ryömimisen. nyt vain sätkyttää paikallaan ja meluaa, jos ei yltä ottamaan jotain mitä haluaa.

mä katsoin kauhuissani kalenteria, enää tämä kuukausi kotona, sitten koittaa työt. hoidetaan kyllä lapsia kotona, että ei siitä paniikkia, mut kun työt ei meinaa yhtään kiinnostaa juuri nyt...

Vierailija
29/29 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaankin sua nyt oikeen tosissaan.. =)

Eli kakuista vielä, 6 munan vuoka itellä ja jos en mistään saa isompaa niin montako kakkua pitää tehdä, että riittää 70 hengelle?

Suolaseks aattelin tehdä munakasrullaa jauheliha-sienitäytteellä. Se on isän herkkua. Yritetään päästä mahd. halvalla näistä kemuista joten kovin montaa eri laatua ei leivota!

Kaikki vinkit otan ilolla vastaan mitä löytyy! Ja kiitos jos viitsit vastata!

mammutti ja Peetu 7kk tasan