kysymyksiä seksistä ja liikunnasta
Moikka,
Mulla on raskaus tässä vasta ihan aluillaan, viides viikko menossa.. Kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä.. :)
Miten te muut olette raskauden alkuaikana harrastaneet seksiä ja liikuntaa? Kuten ennenkin?
Itse olen tottunut harrastamaan säännöllisesti liikuntaa useita kertoja viikossa, laidasta laitaan..
Seksiäkin on yleensä aina harrastettu kohtuu usein.. :)
Nyt sitten haluan tietysti etten vaaranna mitään.. siksi kyselen.. :)
Kommentit (3)
Mä olen huomannut näissä kahdessa raskaudessani, että sekä seksin että liikunnan suhteen tulee erilaisia kausia. Olen liikkunut sekä esikoista että tätä toista odottaessani (nyt rv 22) suht paljon, mutta välillä on tullut joko pahoinvoinnin, selkävaivojen tai ihan väsymyksen vuoksi sellaisia kausia, ettei ole vaan jaksanut. Moisesta ei kuitenkaan kannata masentua ja jättää liikkumista kokonaan. Seuraavalla viikolla voi olla taas ihan erilainen fiilis. Seksihommat saattaa samalla tavalla välillä sujua jopa paremmin kuin koskaan ennen, mutta välillä taas ei voisi vähempää kiinnostaa eikä edes tunnu hyvältä. Kannattaa varautua siihen, ettei raskausaika ole noiden juttujen suhteen tasaista, vaan on parasta kuunnella omia tuntemuksiaan.:)
vastauksista :)
Näin minäkin sen ajattelin, piti silti varmistella ja tarkistella.
Tämä kun on kaikki niin uutta.. :)
a_j rv 4+3
Onnittelut plussasta!!
Voit huoletta harrastaa liikuntaa ja seksiä omien mieltymysten ja halujen mukaan! jos tuntuu pahalta (esim. raskas liikunta) niin sitten hiljennät tahtia.
Niin kauan kuin raskaus etenee normaalisti, niin saat tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä. Itselläni on kohdunsuulla hematooma, joka alkoi vuotaa rv 10 (epäilin keskenmenoa, ei onneksi ollut), jolloin jouduin sekä liikunta että seksikieltoon (kielto loppui komen viikon päästä ja nyt saan elää suht normaalisti). Verenvuoto tai supistukset voivat aiheuttaa rajoitteita raskausaikana, mutta ns. " normaalissa" raskaudessa kaikki on sallittua. Eri asia sitten on, mitä jaksat mahdolliselta väsymykseltä ja pahoinvoinnilta tehdä...
Onnellista odotusaikaa =)
Nekku 14+