Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kysyä kestositeiden käyttäjiltä:

Vierailija
26.10.2008 |

Miten hoituu niiden pesu? Liotatko? Muun pyykin seassa? Erikseen? Lämpötila?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 60 asteessa muun pyykin seassa, en liota. Jos verta, pesen heti poisottaessa kylmällä vedellä ja pistän sitten vielä sappisaippuaa.

Vierailija
2/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä, liotan etikkavedessä, pesen erikseen 60 asteessa.

Ihan älytön ero kertakäyttöisiin, harmi kun oikeastaan tulee käytettyä vain kotona. Suosittelen kyllä kokeilemaan, jos et ole kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kestosidettä koskaan nähnytkään.

Vierailija
4/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin käytän vaan niitä ph-suojia, ja kuukuppia muuten kun se sopii mulle niin hyvin.

Itse en ole kestosidettä koskaan nähnytkään.

Vierailija
5/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä ei mielestäni käytössä huomaa ollenkaan - ainakin mun iholle hirvittävän hyviä. Kyse ei ole mulla siis ainoastaan ekologisesta tai taloudellisesta valinnasta vaan ennenkaikkea mukavuusvalinnasta.

Netistä saa tilattua. Mulla neljää eri kotimaista merkkiä ja kaikki hyviä.

Vierailija
6/23 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sekaisin kestositeitä ja tampooneja (pitäisi ostaa kuukuppi, mutta kuukaudet vaan kuluu ja aina jää ostamatta!). Huuhtelen siteet kylmällä vedellä jos on tuoretta verta (kuivunut on jo ihan turha huuhdella) ja pesen muun pyykin seassa, lähinnä pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa 60 asteessa. En liota koskaan. Joskus laitan tahranpoistoainetta, mutta yleensä puhdistuu ihan ok sellaisenaan.

Ja ero minusta kertissiteisiin on juuri tuo, ettei hiosta yhtään. Tuntuu aivan siltä kuin olisi vain pikkuhousut jalassa. :o) Iho hengittää.

Vierailija
7/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-myöskin kiinnostunut-

Vierailija
8/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesen sitten kun on sopivia "kavereita" tarpeeksi = lähinnä pyyhkeitä tai alushousuja jotka pesen 60 asteessa. Jos tahroja jää, käytän koneessa uudemman kerran niin että laitan sappisaippuaa. Mutta en siis pese pyykkiä siteiden takia, siteet pestään aina muiden pyykkien kanssa. Löytyy tarpeeksi monta ettei kuukautisten aikana tarvitse välttämättä pestä kertaakaan, riittävät muutenkin. Käytän iguleen kestositeitä, olen ollut tyytyväinen. Tietysti jos ois vaikka reissussa niin eivät ois käteviä...

Ja ei tunnu paksummalta, olin yllättynyt miten ohkasia ovat. Pysyvät myös kohtalaisen hyvin paikallaan. Olen aina käyttänyt siteitä, mutta kohta vuoden kestoja. En usko että vaihdan enää kertiksiin.

Vierailija
9/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

estämässä läpivuotoja?

Vierailija
10/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oikeasti veritahrat pitäisi pestä vain 40 asteessa, silloin ei varmimmin jäisi näkyviä tahroja. Joskus myös pesen vain käsin kylmällä vedellä, mutta yleensä en viitsi läträtä.

kestositeissä on pohjimmaisena pul-kankainen tai muovinen kerros, josta mikään ei mene läpi. AInakin mun kestot on itse asiassa ohuempia kuin kertikset. Se, miten ne pysyy paikoillaan riippuu aika lailla kiinnityssysteemistä ja pikkuhousun mallista. Mulla on sellainen, missä vain napsautetaan siteen siivekkeet nepparilla pikkarin haaraosan ympäri. Ne pysyy eritätin hyvin (myös liikkuessa ja juostessa), jos on istuvat pikkarit, mutta huonosti, jos on jotkut löysät mummokalsarit. Sitä oppii olemaan hankkimatta huonoja kalsareita...

Ja mustakin nämä on mukavammat kuin kertikset. Ennen usein vaivanneeet hiivatulehdukset loppuivat kokonaan kun siirryin kestoihin muutama vuosi sitten.

Vierailija
11/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*päällimmäinen kerros- ihoavasten siis- vanhaa froteeta

*sisälle imuks, eli vaan siihen keskikohtaan muutama kerros vanhaa laudeliinaa tai vanhasta aamutakista froteeta

*sitten vedenpitävä kerros vanhaa sadetakkikangasta, sellasta ohutta

*ja viimeseks puuvilla kangas

kaikkiin siteisiin en laita sadetakkikangasta, koska välillä vuoto tosi niukkaa ja sillon pärjää ihan ilman ja näitä kosteussuluttomia kiva pitää kun miettii alkaako menkat ja sitten menkkojen lopulla

Ja olo on tosiaan sellanen kuin olis pikkarit vaan jalassa :)

Vierailija
12/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä ihmise vaivautuu tekemää...

Vierailija
13/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkikorissa muhivista veriräteistä.

Taidan kuitenkin pitäytyä Vuokkosissa.

Mua inhottaa ajatus mennä kylään paikkaan, jossa nainen käyttää kestositeitä ja joka paikassa leijuu inha vanhan veren tuoksu. Eivät vaan ite sitä tajua. Hyi.

Vierailija
14/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkikorissa muhivista veriräteistä.

Taidan kuitenkin pitäytyä Vuokkosissa.

Vierailija
15/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

likoon ja sitten illalla pesen ne

Mäkin käytän vaan kotosalla ollessa koska niitä ei tosiaan ole kiva raahata ympärikaupunkia.

Pienellä vuodolla tosi hyviä.

Vierailija
16/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät, että et ole joskus vaihingossa käynyt kylässä tällaisella kestositeiden käyttäjällä? meitä on enemmän kuin tiedätkään, ihan viaton naapurin rouvakin voi olla sellainen. ehkä kannattaa tästedes aina kysyä varmuuden vuoksi, jos olet menossa kylään jonnekin

mutta asiaa, mustakin ovat huomattavasti mukavamman tuntuisia, yllätyin todella paljon erosta kertakäyttöisiin verrattuna.

jos käytän yöllä saatan laittaa kahdet pikkuhousut päällekkäin, niin side pysyy paremmin paikallaan. vaikka tarkemmin ajatellen taidan tehdä niin kyllä myös kertakäyttöisten kanssa

Vierailija
17/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se veri ei edes kuivu niissä kuten kestoissa, vaan härskiintyy... yök mikä lemu tämmöisten ihmisten kotona ja töissäkin sen haistaa selvästi...

Vierailija
18/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "sisä" väri on musta, koska tein itse vaippojen jämistä -> ei tarvitse nähdä tahroja (alunperin inhotti juuri se tahrojen näkeminen)

- ei haise pyykkikorissa, kuivuvat pian siellä, puhdistuvat silti täysin

- kuljetan pikkupussissa töistä

- en vaihtaisi pois, koska hiivatulehdukset ja muut kutinat loppuivat näiden myötä

- olivat lisäksi mulle ilmaisia

Vierailija
19/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin hyviä nuo entsyymipesuaineet ettei tahroja edes jää.

Vierailija
20/23 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosteussuojatuksi laminoitua kangasta, joka hengittää. Noissa kaupallisissa siteissä on juuri tuota laminointia, vähän samaan tyyliin kuin gore-tex.

Suomalisella Igulee -merkillä on ainakin kivoja kuoseja, ja tilattua saa nettikaupasta. Jotkut muut on varmasti halvempia, mutta itse tykkään noista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän