~~JOULUNLASTEN MAANANTAI~~
Kerrankin mulla on jotain muutakin kerrottavaa kun aina vain surkeita ja murheellisia asioita...
Nyt on sitten mietinnät mietitty ja harkittu... Mullahan on ollut tuo ihastus tuossa muutaman kuukauden ja nyt on asiat sitten piiiiiitkien keskustelujen, asioitten miettimisen ja " työhaastattelujen" jälkeen siinä tilanteessa, että olemme yksissä tuumin päättäneet jatkaa elämäämme yhdessä, samaa matkaa! :)
En voi sanoin kuvailla tätä onnentunnetta ja sitä, että kerrankin elämä ei ole vain mua vastaan.
Kun tilanne on tosiaan ollut tämä mikä mulla nyt on ollut ja raskaana ollaan ja... Mies on pitkällisten harkintojen jälkeen tullut siihen tulokseen, että haluaa myös olla isä tälle lapselle ja kantaa vastuunsa tästä pikkuperheestä. Rakastaa tätä tulevaa pikkuista täysin kuin omaansa. Haluaa tulla mukaan synnytykseen (vaikkakin jännittää sitä varmaan yhtäpaljon kun minä) ja kaikkiin loppuraskauden muihinkin juttuihin kuten vaikkapa synnytysvalmennuksiin. Vaikka nyt onkin elämä vähän huumaa ku on orastava rakkaus ja vahva visio ja unelma yhteisestä tulevaisuudesta niin silti on pidetty järki kädessä eikä vain suinpäin rynnätty suhteeseen sitä suuremmin ajattelematta.
Kyllä tässä kiittelee kovasti tuota taivaan isukkiakin ettei mua ole unohtanut vaikka välillä toi elämä on potkinut liian kovaa..
Oma napa voi kipuilevasti. Olisko toi nyt sitten joku häpyliitos vai mikä joka löystyy ja kipu on ihan hirvee! Varsinkin öisin ja sängystä/sohvalta jne nouseminen saa irvistelemään. Kipeitten supistusten takia meen tutkimuksiin keskiviikkona tuonne neuvolalääkäriin. Toivottavasti kaikki on hyvin... Onneks tuo onnellisuus on kuitenkin korkeella. Oon niin huomannu, että masennus ja stressi aiheuttaa suppareita.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille mammoille.
Rakastunut beibi07 ja Wanilla 29+2
Kommentit (10)
Beibi07: onpa ihanaa, että välillä aurinko paistaa sinulle:-D Paljon onnea!
Olisi neuvolaan lähtö kohta edessä, siksi täällä näin aikaisin hereillä. Muuten kyllä makoilisin koko päivän. Ihan loppu ja rikki ja väsyny ja turvonnu järkyttävästä työvuoroputkesta (tiistai-sunnuntai välilä lähes 60 työtuntia), nyt vähän vapaata luvassa. Ajattelin neuvolan jälkeen käydä kylillä, jos ostais jotain pientä kivaa (pakko palkita itsensä välillä, muuten ei jaksa enää töihin mennä) Ja illalla uimaan, jotta ihan fyysisesti palautuu ja tietysti kunnon päikkärit.
On se ihanaa, että on syksy. Kiva pistää kummarit jalkaan ja lähteä tuonne metsikköön koiraa ulkoiluttamaan:-D
P-M 29+1
Mä oon ollut lauantai-illasta yrjötaudissa joka nyt vasta on helpottanut... Hieman heikko olo kun ei oo massussa mitään ollut 1,5 vuorokauteen... Ei oikein tiedä miten aloittaisi tämän syömisen taas! Ihan kamala yhdistelmä, raskaus ja oksennustauti :-( en suosittele!
Nyt alkanut tuntua muutenkin kaikenlaisia pikkuvaivoja, varmaan se kun viimeinen kolmannes nyt alkanut niin olo tuntuu tosi raihnaiselta. Selkää särkee ja massuakin iltaisin (tukivyö pitäis ottaa käyttöön).
Nyt ei jaksa enää istua, pakko mennä varovasti litkimään jugurttia ja sohvalle pötköttelemään! Mies vei lapset päiväkotiin / eskariin niin saan toipua rauhassa. Ihanaa.
Sintagma 27+5
Täällä kanssa kohta neuvolaan lähdössä ja tyttöä kerhoon viemään..kerhon jälkeen lähetään katsastaan uus iso lastentarvikeliike ja shoppailemaan muuten..miehellä loppuvuoden aikana vielä 4 muistettavaa päivää!! (synt,isänpäiv.nimp.ja joulu..no nimpparilahjan aattelin hälle synnyttää ;D )
Saa nähdä kuinka kipee on illalla...mut nyt ei kerkee turisee tähän hätään enmpiä mutta piti tulla Beibille sanoon..että ihanaa että e aurinkoi paistaa sinnekin suuntaan välillä =))) Ihana tunne ihan varmasti!!
masumyllertäjä 31+3
beibi07: Mitäs minä sanoin ;-D Kaikella on tarkoituksensa, niin minä uskon.. Ihanaa että elämässäsi on nyt ihminen jonka olkapäähän voit nojata.
Viikonloppu oli ja meni tässä kotona, mikä parasta niin remontti on edennyt! Kellarissa lakaa olla lattiat tehty ja muutama uusi seinäkin, kotihoidonhuoneeseen on raivattu pakastimen kokoinen lisätila ja varasto on siivottu, kirppikselle lähtee kamaa rekka autollinen ;-)
Oma ( . ) Vauva alkaa konkretisoitumaan, vasta... Illalla varsinkin mahassa jumpataan kovin ja liikkuminen alkaa olla tosissaan työlästä ja kaikenlainen puurtaminen ja jos niitä tekee, siitä seuraa älytön väsymys. Nyt on tulleet sitten painajaiset :-( Toinen toistaan kamalampia miehen tai lapsen menettämis unia, omaan itkuunsa saa herätä ja vaikka helpotus on suuri kun tajuaa sen olleen vain unta, silti pelko jää.
Tänään ohjelmassa kotihommia, huomenna olis neuvola...kääk, paino noussut varmaan kymmenen kiloa...
ponnari ja itu 29+ 3
Mä sain nukkua eilen aamulla yli kymppiin, kun mies illalla lupaili, että hoitaa kuopuksen aamulla, kun tulee formulat 6.30 (meidän aikaa).
Meillä kun on ollut varmaan tämän puoli vuotta, jonka kuopus on nukkunut levottomasti ja herännyt aikaisin, epätasapaino näissä lastenhoito asioissa. Mies saattaa jäädä vaikka illalla valvomaan " kun ei nukuta vielä" ja mä painun nukkumaan heti, kun lapsilta kerkiän. Mä herään yöt lasta rauhottaa, kun miehen " pitää mennä töihin" . Sitten aamulla uni maistuu, kun on illalla valvonut. Joo, kun mulle maistuisi koska vaan, olen ihan rikki poikki.
No joo, mutta olen yrittänyt kaikin keinoin saada miestä tajuamaan asianlaidan, kai jotain on mennyt perille. Vaikkakin motivaatio johtui formuloista.
Nyt tosiaan lapsilla alkoi esikoulu ja mulla tulee päivisin omaa aikaa muutamaksi kuukaudeksi. Teen kotona rästitöitä, laitan vauvaa varten valmiiksi, yritän levätä ja sitten kyllä tosin yritän avittaa miestä firmassakin (Minne mullamiehen mielestä olisi jo kiire). Mutta sanoin miehelle, että nyt MINÄ olen etusijalla, mä keskityn itseni hoitoon. Muuten tässä ollaan kohta sairaalassa vuodelevossa. Mä aina joustan, jos olen itse kyseessä. Mutta nyt en, koska on vielä kyseessä tuleva vauva ja myös muiden lasten hyvinvointi. Mä olen sentään viimeisilläni raskaana, huoh! Tästä on hyvä lähteä!
Nyt perhettä herättelemään. Kuopus nukahti sohvalle, ensin 6.30 herättyään ja juomista haluttuaan. Enhän mä enää osannut puoleksi tunniksi nukahtaa.
Enköhän mä ensi kerralla kirjottele jo vähemmän väsyneenä :)
Doshijas ja Nuppuliini 29+
Sataa ja salamoi, komea on keli.
Hienoa beibi, että asiat alkavat järjestyä. Fiksu mies sinulla :) Toivotan teille paljon onnea!
Neuvolaan oli ainakin pari menijää tänään, kohta tulee varmaan nla-uutisia?
Doshijas, ota vaan omaa aikaa ja yritä saada mies tajuamaan tilanteesi. Miehillä se niin usein menee tuohon " omaan rytmiin" , eikä ne edes tajua ajatella puolison jaksamista. On helppo tottua siihen, että toinen hoitaa ja huolehtii aina asioista.
ON: Tänä aamuna sitten päätin ottaa vähän lepoa ensimmäistä kertaa, ja jäin sairaslomalle ainakin pariksi päiväksi näiden liitoskipujen takia. Olo on niin kipeä ja vetämätön, että turha tässä on itseään rääkätä enempää. Jos saisi levättyä nyt ja venyteltyä paikkoja. Huooh. En saa silti enää nukuttua selkäkivun takia. Ei kun kahvin keittoon ja katselemaan vesisadetta ikkunasta.
Piiperö oli eilisen todella hiljaisella tuulella, taisi nukkua lähes koko päivän. Yöllä alkoikin sitten sellainen mylttääminen, että huh. Elää ihan omaa vuorokausirytmiään :)
Työhousutkin alkavat kinnata masun kohdalta, mitäköhän sitä keksisi jatkossa päälle, kun ei tekisi mieli ostaa enää yhtään äitiysvaatetta. Takissakaan ei kohta mene enää vetoketju kiinni.. Tajusin vasta, että mulle on tullut tähän mennessä jo 10 kiloa painoa raskauden aikana.
Hyvää lokakuun alkua, joulukuu sen kun lähestyy!
Gaiole ja piiperö 27+4
Ensinnäkin.... paino oli noussut runsaasti. Tai yleensäkin koko raskaudessa ei hirveästi noussut. Mutta viikko sitten painoin kolme kiloa vähemmän. Toki varmaan on turvotusta kun pitkä työrupeama takana (aina turvottaa, oli raskaana tai sitten ei) Mutta silti ahdistaa
Sitten tuo kohtu ei ollu kovin korkea, ihan alakäyrällä mennään. Viikkoja siis 29+1, ja sf mitta 23 cm. Siitä nyt jo monta kertaa mainittu. Onneksi viikko sitten oli ultra, jossa vauva painoi 1395 g ja oli siis hieman tavallista isompi.
Kaikki oli muuten ok.
Kylillä tuli pyörähdettyä samalla, ja tietysti tuhlasin aivan liikaa:-/ Vauvalle löytyi h&m:ltä ihana kevyt toppis, semmoinen karvainen jossa häntä ja korvat:-D ja potkuhousut ja sukkia.... ja nuorin neiti löysi sieltä kaikkea pientä kivaa. Sitten lindexin aletangosta tarttui mukaan kiva body (vain 3,95) ja äitiysmekko. Mekko oli tosi kiva ja maksoi alessa vain 17 e. Kun olisi siihen sitten jäänyt, mutta kun ei tietenkään voinu väistää kenkäkauppaa (olisi pitäny kiertää hyvin kaukaa) niin mukaan tarttui aivan mielettömän ihanat kengät. Semmoiset saappaat, ihan reilu tukeva korko ja tosi nätit, maksoivat 60 e. Ja kun olin päättäny että vain pientä kivaa. Mutta ne kengät on IHANAT!!!! Pakko rankaista itseä, en todellakaan tarvitse yksiäkään kenkiä ja monta rahareikää on tässäkin kuussa.... kiellän kyllä jonkin kivan tämän kuun ajaksi itseltäni. Jäätelökielto lokakuussa, kuulosta tarpeeksi pahalta ja estää painon nousua.... (tullu viimeaikoina lähes jokapäivä syötyä jätskiä)
Että tämmöistä taas....
P-M
Lapsilla oli ollut hauskaa eskarissa, kuopuskaan ei ollut moksiskaan 5h päivästä.
Mä nautin, ajoin koululta kotii, laitoin Yön soittamaan ja siivoilin ja järjestin tyttöjen vaatekaapit. Tulikin isot pinot pieneksi jääneitä vaatteita. Nyt taas mahtuu laatikot ja ovat kiinni :) Joitain Nupun pieninpiä uusia vaatteitakin pesin, on ne niin pieniä ja ihania.
Ihana tuulettaa itseään, ei ketään huolehdittavaa hetkeen, kipaisin miehen töihinkin ja sieltä yhdessä lähdettiin hakemaan likkoja koululta. Autossa luukutin musiikkia ja aurinko paistoi. Mikä fiilis!
Mä en voi uskoa, että tuo eskari on totta, ettei tuo kuopus järkyttynyt sinne menosta ja voidaan jatkaa sitä. Mulla on reilu 2kk OMAA AIKAA!! Ja sittenkin kun Nuppu syntyy, pääsen sen tahtiin päikkäreille, jos tarvetta. Kuinka jo tällainen yksikin päivä voi tehdä ihmeitä.
Kiitos Gaiole rohkaisusta.
Piitu -Miina: Mä olen ostanut saman kevyttoppiksen Hennesiltä, se on lutuinen korvineen, häntineen!
Aika isojahan nuo vauvat alkaa olla, mä odottelen 23.pv olevaa ultraa innossaini, 3 viikkoa siihen.
Tänne Malagaan avataan 30.10. Ikea. Ajattelin marraskuussa mennä sinne ostoksille, ostelen säilytyslaaitoita ja reunapehmusteen vauvan sänkyyn yms. Sitten pitäisiä saada petari.
No joo, mun piti vain vähän nostaa pinoa...
Doshijas Nuppuineen
Laivalta tänään tultiin. Oli mukava reissu syötiin hyvin ja nautittiin toistemme seurasta! Ei kyllä tullut ostettua mitään tavaraa tax freestä karkkia ja olutta miehelle.
Vauva potki illalla normaalisti vaikka käveltyä tuli aika lailla ruotsissa. Tuntuu jaloissa että on kävelty. Hyvä ilma oli eilen ainoastaan laiva keinui aikas lailla...mutta ei onneksi tullut mitään myrskyä.
Neuvola 8.10 seuraavan kerran ja sitä verenpainetta nyt seuraillaan kun se on ollut koholla. 12 päivää töitä ja sitten alkaa kauan odotettu äitiysloma : ) Nyt nukkumaan on sen verran vielä univelkaa reissusta...
sannis85 ja masuasukki 30+4
Pitkästä aikaa palstalla.. mitähän tänne kuuluu...? pitää tän jälkeen vähän lukaista edellisiä pinoja.
Maha kasvaa ja olo on edelleen hyvä. En edes muista olevani raskaana! Keskiviikkona lääkärineuvola ja silloin on rv 31. Menisi nyt loppuun asti yhtä hyvin tää raskaus. Synnytystä oon vähän miettinyt..että jos siihen ponnistusvaiheeseen vois jotain apua saada..?Molemmilla kerroilla ponnistusvaihe on kestänyt yli 40 minuuttia. Viimeksi olin ammeessa ja vauva syntyi sinne. eli en saanut mitään kivunlievitystä. Mutta ihan mukavat muistot on molemmista synnytyksistä.
Voi että kun tekisi mieli tilata verhotangot tuonne tupakeittiiöön! Verhot odottaa jo valmiina..edullisesti löysin sopivat niin piti ne ostaa. Jostain pitäisi nekin rahat repiä..Tällä viikolla olisi tarkoitus hakea vaunut liikkeestä.. pääsee testailemaan niitä :)
Mikähän on kun taas pitää yöllä valvoa? illalla ei meinannut uni tulla vaikka edellisen yönäkin valvoin, jospa tää tästä..
Mukavaa päivää kaikille!!!
Puolkymppi rv 30+5