äidinmaidonkorvikkeista
Mistä saisi tietoa äidinmaidonkorvikkeen antamisesta, kaiken laista tukea löytyy imettämiseen, mutta kun itselläni ei elämäntilanteen takia riitä maitoa tarpeeksi ja pikkainen tarvii lisämaitoa. Kamppailen tunnepuolella jatkuvasti tätä tilannetta vastaan ja syylistän itseäni kun en saa imetetyksi lasta kokonaan ja tiedän sen johtuvan osaksi myös itsestäni, mutta parempaan kun en tällähetkellä pysty. Onko mitään sivua olemassa missä ei aina hehkutettaisi sen imetyksen puolesta eli sellaisille joilla maito ei riitä ja muutenkin korvikkeisiin siirtymisestä.
Kommentit (3)
vertaistukea ja myös tutkittua tietoa löydät osoitteesta
http://www.phpbbplanet.com/forum/korvikemutsit.html
Minä löysin sen harmittavan myöhään (pari kk sitten), olisin tarvinnut tukea juuri tuossa vaiheessa kun neuvolassakin kohautellaan olkia ja todetaan ettei kuule tämä sun lapses kasva. Tyttö on nyt kohta 7 kk ja hyvin kasvanut vaikkei saanut tissimaitoa kuin muutaman viikon ja silloinkin maksimissaan pari rkl kerrallaan...
samojen asioiden kanssa kamppailin minäkin ja itkeä tihrutin kun maito alkoi hiipumaan. Tyttö ei ensin suostunut iltaisin ottamaan tissiä kun tiesi ettei maitoa enää ole niin paljon, annoin korviketta kun en halunnut hysteerisesti itkevää vauvaa väkisin imettää --> heruminen väheni vähitellen. 5 kk neuvolassa neuvolantäti sanoi että imetät just niin pitkään ja paljon kun tuntuu, eikä haittaa vaikka lopetat. Turhaa ottaa siitä stressiä kun vauva kuitenkin pitkään sai rintamaitoa, ei mitään järkeä itkeä tuollaista asiaa. Siinä päätin sitten että imetys saa loppua kun loppuu ja tyttö ihan itse vieroitti itsensä. Imetän enää kerran-pari päivässä ja silloinkin vaan lähinnä läheisyyden takia, eipä sieltä paljon mitään enää tule. Pulloa annan päälle. Kohta lopetan imetyksen ihan kokonaan kun ei tyttö sitä tunnu edes kaipaavan.
Tiedän että käyt nyt läpi sitä samaa kun minä kävin vähän aikaa sitten, joka paikassa toitotetaan niin kauheesti imetyksen puolesta ja suorastaan syyllistetään äitejä jotka lopettavat sen ennenkuin 6 kk on täynnä.
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseesi jota en edes muista enää kunnolla=) : ei ole mitään hajua mistä saa tietoa korvikkeista, neuvolasta varmasti parhaiten. Me kokeiltiin tuttelia josta tuli kova vatsa, ja semper toimii parhaiten meillä.