Voiko todella jollekin olla vielä epäselvää, miksi halutaa palkankorotus hoitajille??
Suuremmalla palkalla koitetaan saada houkuteltua hoitajia töihin hoitoalalle, hoitajista on todella suuri pula jo nyt! Lastenosastoja on pitänyt sulkea, monet osastot toimivat vajailla potilaspaikoilla, koska ei saada hoitajia. Sairaslomien sijaisuuksiin on mahdotonta saada ketään. Kyse ei totisesti ole ahneudesta, vaan siitä, että hoitajia on pakko saada tyhjiin työpaikkoihin.
Kommentit (49)
Minä, minä, minä? Pitäisikö Tehyn kenties lakkoilla jonkun muuan alan palkankorotusten takia?
Minä en ole valmis maksamaan lisää veroja, jotta yhä harvempi hoitaja hoitaisi sairaita ihmisiä nykyistä paremmalla palkalla.
Oman kuoppapalkkani hyväksyn, koska olen realisti. Tiedän, että olisi kannattanut kouluttautua lääkäriksi tai diplomi-insinööriksi, jos haluaa hyvää liksaa.
2 800 euroa tämän päivän lehden mukaan. Onko se huono?
ei pidä paikkansa. Mulla peruspalkka 1900+ vuorolisät 200-400/kk. mistä ihmeestä revit tuollaisen summan?
Varot ja veroluonteiset maksut taatusti nousevat, jos hoitajille annetaan vaatimansa 500¿ kuukaudessa lisää.
Siis jos mulla tuosta 1900,- nouseekin 13%:lla 2900.-.
Tässä vain unohdetaan se tärkeä seikka, että Suomi on pieni maa. Täällä ei ole niin paljoa vakuutuksen maksajia. On naiivia kuvitella, että tämä malli toimisi Suomessa. Hoitajat eivät riittäisi yksityisellekään puolelle.
poliiseja, palomiehiä, siivoojia ja monia muita ammattiryhmiä jotka pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. En arvosta kateutta, joka johtuu puhtaasta tietämättömyydestä toisen ammatista. Jos mulla olisi valtaa jakaa rahaa, toki maksaisin opettajille jne. parempaa palkkaa, mutta en todella ymmärrä miksi muista alipalkatuista ammattiryhmistä on nyt tehty vihollisia. Varsinkin opettajien asenne hoitajia kohtaan on omituisen vihamielistä!
Valtiolla on rahaa, tällä hetkellä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Jos nyt ei laiteta hoitoalan palkkoja kuntoon, milloin sitten? Korjataan nyt hoitoalan palkat, ens kierroksella sitten opetusala (vaihtakaan opet ensin se teidän puheenjohtaja johonkin tehokkaaseen naiseen..).
Ja jokainen opettelee ajamaan omaa asiaansa toisten mollaamisen sijasta.
Niinpä. Julkiseen (verot+ kuntien rahoitus) rahoitukseen perustuva terveydenhuolto on tiensä päässä. Kohta mennään Amerikan malliin eli terveydenhuollon rahoitus muuttuu vakuutusperustaiseksi. Ihmiset ikääntyvät, tulee työvoimapula (on jo), potilaat yhä huonokuntoisempia. Ei se ole hoitajien vika, jos he vaativat työtä vastaavaa palkkaa.
T: itsekin hoitsu, kunnon palkankorotusken ansainnut
Hah.
Jos mun 1800 euron palkka ilman lisiä nousee 2800 euroon ja puhutaan 13 prosentin noususta, niin johan on prosentit heittäneet häränpyllyä sitten viime matikan tunnin... :D
Ihme laskuoppia.
Vakuutusperusteinen rahoitus toisi alalle kilpailua, kun vakuutuksen ottaja voisi valita palveluntuottajan. Vakuutus voisi olla työsuhteeseen liittyvä
Raaka peli, turha kuvitella, että massiivisia kalliita hoitoja voidaan enää pitkään toteuttaa ikääntyneille vanhuksille julkisin verovaroin....
1930 euroa on bruttopalkkani tällä hetkellä, kiitos vielä kerran!
mutta ei Suomeen toihin kannata jaada;)
T. ulkomaahoitsu
arvostaisi hoitajia mutta en voi olla letkauttamatta tuosta lakkoilusta, me emme voi edes lakkoilla, on tyydyttävä siihen mitä valtiovalta ja EU päättävät. Ja toisaalta kun sinullakin tai muilla suomalaisilla on maha täynnä halpaa ruokaa niin silloin ei meidän viljelelijöiden tulot, lomat tai yleensä jaksaminen ketään kiinnosta, arvostelijoita ja kalliin ruuan valittajia kyllä löytyy! Toivon ettei sinullekaan tule sellaista tilannetta ruoka loppuu tai siitä tulee kova pula.
t. 25
mitä ne olisi korotusten jälkeen ja lähihoitaja olisi 2500.
Kylllä te hoitsu olette mukavia, kyseessä oli tämänpäiväisestä sanomalehdestä poimittu tieto.
Mulla lähihoitajana peruspalkka 1629. Siihen 12% lisää niin palkka on 1824 euroa. Teen päivätyötä, joten lisiä ei tule. Mistä helvetistä joku repii noita 2500 e tietoja??? Olen tehnyt myös työtä, jossa lisiä tuli yötöistä, sunnuntaitöistä ja illoista jne. Tein mm. 5 sunnuntaipäivää töitä, lisiä tuli 300e, eli ei silloinkaan lähellekään tuota 2500euroa.
En tajua. Jos 2 vuoden koulutuksella saa palkkaa 2300 euroa, minusta se on loistavasti. Minä saan saman palkan 5 vuoden yliopistokoulutuksella. Miksi lähihoitajan pitäisi saada palkkaa, ahaa paljonko? 2700? 3000? Hullua minusta.
luitko ollenkaan tuota edellistä ?
Lähihoitaja saa 1629 euroa !!!!
Ja vaikka olisi lisiä, niin saat tehdä TODELLA paljon töitä, että niistä suurta korotusta palkkaan tulisi.
pääsit asian ytimeen. Hoitajien asiat eivät ole sinulle tärkeitä, koska et itse tarvitse terveyspalveluja. Juuri näin suurin osa suomalaisista näyttää ajattelevan, kun asia ei omaa napaa kosketa, ei sillä ole mitään väliä.
Ja toivon hartaasti, ettet koskaa joudukaan oman tai omaisesi vuoksi tekemisiin koko ikävän asian kanssa.