Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epiduraalia ei saada lakon aikana(ko)?

Vierailija
29.09.2007 |

näin kätilökaveri mulle sanoi. He auttavat lapset maailmaan mutta lääkärien hommia eivät tee vaan lääkärit eivät saa palvelua hoitajilta ja tämän takia joutuisivat itse esim kattaamaan epiduraalipöydän ja sitä luultavasti eivät tee = epiduraalia eivät anna.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joudut varmaan synnyttämään sairaalan pihalla jos lääkäri ei tule avaamaan sinulle ovea.

Vierailija
2/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hamaan tulevaisuuteen kun eihän sitä lakon päättymispäivää voi mitenkään ennustaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole työssä, joten en tiedä olisko jotain eri ohjeistusta annettu, mutta tuskin niitä ennen lakkoa annetaan.

Vierailija
4/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kotisynnytyksiä tai luomuja joissa ei tarvita lääkäreitä, kun heillä on tarpeeksi muutakin tekemistä.

Epiduraalin lisäksi tietenkin myös suolentyhjennykset on peruttu, samoin käynnistykset ja sektiot.

Voit tietty tilata netistä postimyynnistä kotiepiduraalin (jonka tehosta ja vaarattomuudesta ei toki voi olla varma) ja pistää sen itse ennen synnärille lähtöä, niin tarvitse kuormittaa sillä niitä harvoja kätilöitä ja lääkäreitä.

Vierailija
5/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kata pöytää? Eli seisoo ja lyö jalkaa lattiaan, tämä on se tehtävä mitä ei tehdä lakon aikana. Onko epparin tekeminen sallittu lakon aikana?

Vierailija
6/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mulla ole mitään hätää kun mieheni on sairaanhoitaja. Sairaalaan ei tarvi mun edes mennä jos lakko tulee.

Mulle suunnitellun sektion voi tehdä ihan kotona, mieheni kuulemma kykene siihen ihan kevyesti kun ollut hoitoalalla toistakymmentä vuotta ja näki jo miten ensimmäinen lapsemme leikattiin ulos.

Vanha tekijä siis.

Vierailija
7/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tehdään töitä lähes normaalisti, jos mennään lakkoon. Synnytyssali kuuluu hätätyötoimenpisteisiin ja on pakko toimia. Meille on sanottu että käynnistykset esim punnitaan tarkemmin - onko oikeesti nyt pakko käynnistellä ajatuksella (siis lääkäri punnitsee) ja sit meille on sanottu että ei palvella lääkäreitä vaan he saavat itse hoitaa omia hommia esim pöytien kattaamisessa. Tarkemmat ohjeet mitä käytännössä tarkoittaa saadaan tietää sit JOS mennään lakkoon. Itse en olisi yllättynyt jos vaikuttaisi epiduraaliin.

Vierailija
8/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko vastata miten se oikeesti vaikuttaa noihin suunniteltuihin sektioihin ?

Entä osastolla, saako synnyttäneet äidit huonommin apua ja neuvoja, eli ollaanko oman onnemme nojassa ?

Vierailija
9/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette hommia, jotka ei teille kuulu, eli ilman palkkaa. No vähenisikö se teidän työtaakka sitten, jos tekisitte vain ja ainoastaan ne omat hommanne, mitkä teille kuuluu.

Vierailija
10/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla rauhallisin mielin tulossa, ihan samanlaista apua annetaan lakon aikana. Tilanne voi olla toki niin että ei ehditä kaikkien kanssa yhtä paljon kuin normaalisti jos osasto täynnä koska lakon aikana on paljon vähemmän jengiä töissä. kätilö

Vierailija
11/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osastolle ei voi kukaan jäädä makaamaan kun siel ei oo hoitajia.

Kaikki saavat painua synnytyksen jälkeen heti kotiin vauvan kanssa.

Kahvia tai ruokia ei myöskään tarjoilla synnyttäjille synnytyssalissa odotellessa tai synnytyksen jälkeen. Ne kun eivät ole kiirellistä hoitoa. Omat eväät mukaan ja mies tarjoilemaan.

Vierailija
12/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tietty pakolliset sektiot tehdään suunniteltuinakin mutta entä tällaiset kiikun-kaakun-tapaukset? Onko vaikeampi saada sektioa esim synnytyspelon takia tai vaikka lapsen perätilan vuoksi?

Vierailija
13/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim PCB:n laittoa varten, me laitetaan kaikki mitä he tarvitsevat esiin, epiduraalia varten samoin - pöytä katettuna kun anestesialääkäri tulee. Iltaisin on gynekologinen vastaanottokin synnsalissa, silloin vasta passataan - haetaan instrumentit, viedään labraan näytteet, tulostetaan tarrat jne jne. Et kyllä voin kuvitella että johonkin vaikuttaa. t kätilö

Vierailija
14/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mielestäni tuohon vaikuta. Sectioon mennään kun lääkäri niin päättää, oli syy sitä perätila tai pelko tai jotain muuta. t kätilö

Vierailija
15/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajassa. On siis järkevää, että joku muu kattaa pöydän. Ok, toki kätilö on tällaiseen liian koulutettu, pöydän voisi varmaan kattaa laitoshuoltaja tms. jos logistiikka hoidettaisiin kuntoon. Mutta älkää nyt tulko sanomaan, että kätilö tekee tässä kohdassa _lääkärin_ töitä..

Vierailija
16/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 14

Vierailija
17/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivät lakon aikana tee mitään muuta kuin pakollisen. Tuon pöydän voi kattaa joku muukin, vaikka sitten se lääkäri.

Tilanne varmasti rauhoittuu takaisin uomilleen lakon jälkeen, tämä vain on tällainen kriisi-tila.

Vierailija
18/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan tarkoittanut sitä noin, että me ei voitaisi kattaa pöytää heille, halloo. En rupeaisi semmoisesta asiasta vääntämään - itse asiassa HALUAISIN tehdä sen itse oman potilaan kohdallani että TIEDÄN että kaikki varmasti on paikalla kun lääkäri tulee. Mutta nyt oli kyse siitä mitä ei tehdä lakon aikana ja mihin mikäkin voi vaikuttaa. t kätilö

Vierailija
19/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakon aikana ei ole aikaa passauksiin, kun on kiire isolla K:lla!

Vierailija
20/21 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän ei voi antaa, jos synnytys ehtii liian pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme