Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perheessä jo toinen viikonloppu ilman kunnon ruokaa, rahat meni

Vierailija
29.09.2007 |

taas kerran aivan muualle. Viikko sitten häädettiin täit ja nyt eilen yksi lapsista sanoi, että kakassa oli valkoisia heiluvia matoja, no kihomatojahan ne olivat.

Molemmat meille uusi asia, vaikka iso perhe..arvatkaa mitä maksaa isolle perheelle mato- ja täilääkkeet. :(

Pesukone päällä jatkuvasti ja pulveria menee.

Voi paska!!!!!! GRRRRRRrrrr

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saisiko täishampoosta jotain kelakorvausta jos lääkäri kirjottaisi reseptin. Joka tapauksessa se on järkyn kallista. Samoin matolääke Pyrvin, mutta matoihin olisi kannattanut ehdottomasti pyytää lääkäriltä reseptillä vermoxia. On paljon halvempaa eikä tarvii kuin yhden tabletin. Uusintakäsittelyä varten ehdit vielä pyytää. Onnistuu varmaan saada puhelinresepti.

Meillä päin on pieniä ja suuria perheitä, jotka ei täitarkastuksia juuri edes tee. Viime talvena teki itse mieli tehdä tarkistus tytön kavereille, kun raapivat koko ajan päitään. Ja meillä oli jo kerran tehty täihäätö, kun koulusta varotettiin ja tarkastuksessa löytyi 1 täi. Ei yhtään huvittanut saada niitä uudelleen ja taas maksaa järkyn kalliit shampoot. Tosin mulle selvisi vasta myöhemmin, että uusintakäsittely olisi kannattanut tehdä vain sille jolla niitä täitä oli. Eivät täit oppisi ylimääräisistä pesuista turhaa vastustuskykyä.

Vierailija
2/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tietotoimiston kauttako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no asiaan, ymmärrän itse niitä, joilla on rahat vähissä, eli kaikkia ystäviä ja omaa perhettäni, niitä ei oma ymmärrys riitä tajuamaan, jotka täälläkin moittivat toisia kun osaavat itse varautua ihan kaikkiin maailman suruihin ja murheisiin, mitään yllätyksiä ei tosiaan tule. Luin myös tuon jonkun laatiman listan, ja meillä ei ainakaan voi enää mitään tuosta listasta vähentää, kun ei meillä edes ole mitään niistä. Ja tuosta päivähoitomaksusta, eiköhän siinä tarkoitettu sitä, että kahden lapsen päivähoitomaksut ovat tismalleen samat, oli perheessä sitten kaksi tai kymmenen lasta, jos heistä kaksi on päivähoidossa.

Vierailija
4/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ne päät pestään kellä täitä/saivareita on.

Vierailija
5/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne täit tietävät että Matin pää on pesty täishampoolla jos Matilla ei ole täitä? Miten se vaikuttaa täihin jos täitä ei ole lähimaillakaan?

Vierailija
6/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ei ole vara elättää. Ehkäisykin on keksitty, jos ette ole vielä kuulleet.

Vierailija
7/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin ahdistunut tälläkin hetkellä.. tuntuu että kaikki rahat uppoaa asumiseen (vuokrarivari), vakuutuksiin, auton lainoihin.....

Vierailija
8/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut tehdä suurperhee, mutta koska koen että olen vastuussa lapsistani myös opiskeluajan (joka toivottavasti on pitkä) laskimme ettei meillä ole varaa kuin kahteen lapseen).

Meillä on käyttämätön täishampoo voin sen sinulle lähettää jos maksat postarit.

Ystävyydellä: Anni

Vierailija
9/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, halpa ruoka ei ole sama kun " huono ruoka" ...!

Muutamia halpoja ruokia:

-Muussi ja pinaattiletut itse thetynä.

-Letut/pannari ja hillo (halvin purkki hilloa n. euron)

-Leivo itse leivät, säästää paljon +lisää säästöä tulee siitä, kun om a tekemiä sämpylät maistuvat syödä pelkän voin kanssa, ei tarvitse ostaa juustoa/leikkleitä/muita päällisiä

-Kinkkukiusaus itse tehtynä on halpaa, jatka ruokakermaa hiukan maidolla ja osta halvita kinkkua.

-Nakkipiilo, eli muussia+nakkipaloja vuokaan, sekaan yksi muna ja tilkka maitoa ja uuniin, on hyvää:)

-Erilaiset keitot, lihaa/kalaa ei tarvitse paljoa.

-Älä tee salaattia, vaan korvaa se esim. porkkanaraasteella/säilykeananaksella/pakastevihanneksilla

Vierailija
10/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suurperhe ja täiepidemia takana. Me muuten ollaan käyty syömässä se Ikean perheateria (10 euroa koko perheen ruoat) aina joskuks, kun on ollut rahat ihan lopussa...:-)

Vierailija
11/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e:llä tekee koko viikonlopun ruoat! esim. kaalilaatikko ja makaronilaatikko ja paketti näkkileipää ja ananasta!

Vierailija
12/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

10 e:llä tekee koko viikonlopun ruoat! esim. kaalilaatikko ja makaronilaatikko ja paketti näkkileipää ja ananasta!

Vierailija
13/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikon täishampoo kallein mahdollinen 12,53¿, jolla pesee koko perheen hiukset. Lisäksi pkt pesuainetta n. 3¿

Aiemmat ovat ihan oikeassa, eli jos suurperheen ruokaa ei pysty ostamaan 15¿ yllättävän menon johdosta, täytyy jossain olla todella pahasti pielessä.......

Silloin ei voi tehdä lapsia jos ei pysty heistä huolta pitämään. PISTE

Vierailija
14/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä siinä täytyy hoitaa aikuisetkin, ja koko porukka kahden viikon päästä vielä uudestaan. Meillä oli joku matokuuri silloin kun meidän lapset oli vielä ihan pieniä, ja kolme purkkia meillä silloin varmaan meni, eli nyt menisi ainakin neljä, eli sadan euron edestä.

Vierailija
15/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kun epäilin täitä.

Anni

Vierailija
16/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin se vaan on suuri raha, vaikka sitä on jonkun ehkä mahdoton ymmärtää.

Vierailija
17/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on liuta näitä älypäitä, joilla ei ole mitään hajua realiteeteista, jotka luulevat, että " ansaitsevat" itse kaikki ansionsa, eikä mikään johdu talouden trendeistä, siitä miten voimasuhteet milloinkin sattuvat olemaan. Samalla, niin kuin tässäkin ketjussa näkyy nämä minä-minä-viiviavellan-tyypit elävät jossain illuusiossa, jossa he ovat parempia ihmisiä, oikeutetumpia levittämään geenejää. Haiskahtaa natsismilta.

100 euroa tosiaan on iso raha monelle, näille toisille se on päivän kynsilakan hinta. Se on tämän päivän todellisuutta. Itse olen kiitollinen että asiat ovat hyvin.

Vierailija
18/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran 7 lasta mukana ja kympillä syötiin :)

Meilläkin tuo 100e veisi tilanteen pahaksi. Minkäs teet kun tulot jo pitkään pienet eli säästöjä ei kerry. Tämän edullisemmin emme kaupungissakaan asuisi.

t, eräs suurperheen äiti

Vierailija
19/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 pk ikäistä lasta. Joskus oikeesti tili menee miinukselle kun joku yllättäen sairastuu. tällaista tää on, pienipalkkaisten elämä. kelasta ei tule asumistukea, rajojen yläpuolella ollaan just ja just.

Vierailija
20/80 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me söimme siellä ja on 2 aikuista ja 5 lasta. Lapsimäärä ei vaikuttanut hintaan. Ja kesällähän perheaterian hinta oli 6¿!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi