Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<*><*><*> MARRASmasujen la-su <*><*><*>

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pikkuprinsessasta koko perheelle!

KL.

Vierailija
2/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea liinu-liisa pienen pienestä tytöstä! Sujuiko synnytys hyvin?

Ihanaa, itsellä äippäloma alkanut! Vaikka vipa viikko menikin sairaslomalla.Vauva otti ja käänty väärinpäin rv.33. Äitipolille sain ajan vasta 9.10 joten siihen asti eletään epätiedossa miten tästä edetään. Pitää toivoa että siihen mennessä kääntyisi takaisin. Vauva on niin kova mellastamaan etten enää itse osaa sanoa kuinka päin siellä ollaan. Onneksi ma on neuvola, jos siellä yhtään selkeis.

Tähän asti olo ollut kuitenkin ihan hyvä vaikka olo onkin tosi täysi.

Eillen kävin kaupassa ja tuli masu niin kipeeksi et ajattelin kuinka pääsen sieltä kotia. Olin ikionnellinen kun pääsin autolle tavaroideni kans. Kotona sit supistelinkin tosi reippaasti aika kauan, varsinaisesti oikein kipeitä supistukset ei ollu mutta maha oli ihan kivikova ja alavatsaa vihloi kipeästi, samoin alakerrassa oli kova paineen tunne. Olo antoi kuitenkin onneksi periksi. Saisi tuo asukki olla vielä hetken tuolla masussa ja kasvaa. Varsinkin kun ei tiedä kuinka päin se siellä nyt on.

Mut nyt keittämään jotain sapuskaa. Hyviä vointeja kaikille!

72oinas rv35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pieni tytär voi hyvin. Voimia teillekin odottamiseen. Mukavaa, jos pääsette jo parin viikon päästä kotiin.

Viikonloppu edessä. Ajattelin mennä katsomaan sen Paksuna-leffan, mutta eipäs se menekään kuin kerran illalla (ja mulla on just siihen aikaan toinen meno). Taitaa jäädä leffareissu väliin, kun kaikki muut leffat tuntuu olevan jotain seikkailujuttuja. En vain jaksais mitään takaa-ajokohtauksia ja ampumisia tällä hetkellä. No, meni siellä se Lieksa ja Ganeskin. Vois kai tukea suomalaistakin leffaa.

Itsellä on uni hukassa. Illalla sammun kuin saunalyhty, mutta yöllä kun herään niin voin valvoa parikin tuntia. Osasyy on kyllä lievä stressi, kun on töitä jäljellä 8 päivää ja toivon, että saisin sijaisen maanantaiksi. Mietin vain kauhulla, miten ehdin kaiken opettaa. Ehkä pitää vain kertoa tärkeät asiat hyvin ja muista sitten mainita (ja jättää omat muistiinpanot sinne laatikkoon luettavaksi, jos niistä joku saisi jotain selvää).

Nyt siivoomaan.

Rila ja hippu 33+1

Vierailija
4/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan synnytksestä, kun jaksat!

Sellainen kysymys, että onko muilla aamulla vatsa jotenkin kipeämpi ja kova, ihan kuin supistus olisi päällä? Ja se kestää koko aamun, ku herään sängystä, kunnes saan murua rinnnan alle ja ylös. Ja jos yölläkin herään vessaan niin vatsa on jostain syystä ihan kova ja kipeä. Voihan ne olla vaan jotai vatsapuruja..

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Pikku ja Kuutti 33+2

Vierailija
5/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pienestä prinsessasta.

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette pian kotiin.

Se on sit ensimmäinen marrasmasuasukki syntynyt. Ihanaa.

Mulla flunssa helpottaa, päätä ei enää särje mut kyl tota nenää saa olla koko ajan niistämässä vielä ja tuntuu et toi poski on vieläkin kosketusarka. Toivottavasti menee tällä yhdellä kuurilla ohi ettei tarvi loppuraskautta antibiootteja syödä.

Tänään vko34 eli h-hetki lähestyy ja välillä ihan hirveet pelkotilat synnytyksestä. Pelottaa et en osaa synnyttää tai et kaikki menee pieleen. Ihan hassua kun kaks on tähän maailmaan pungertanut et miks nyt pelottaa.

Mut nyt täytyy lopettaa " tauko" ja jatkaa siivoamista, muuten jää kohta siivoukset tekemättä ku jää tähän koneelle jumiin.

Oikku ja Pähkinä rv34

Vierailija
6/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko teidän perheellenne [color=red]pienen tytön[/color] syntymän johdosta!

Voi miten sitä vasta yht´äkkiä tajuaa, miten pitkällä me marrasmasut jo olemme odotuksissamme! Nyt niitä vauvoja alkaa sitten syntymään :-)

Itsellä olo melko hyvä kolmen päivän sairasloman jälkeen. Supistelua on edelleen jonkin verran, erityisesti seistessä ja kävellessä, mutta uskon pääseväni taas töihin ensi viikolla. Saa nähdä, miten töissä pystyy ottamaan rauhallisesti. Pikkukuuttilolle en osaa sanoa mitään noista aamuisista supisteluista. Itselläni suppareita tulee lähinnä iltapäivisin ja iltaisin.

Vointeja!

RvaRuljanssi ja Nuu 31+4

Vierailija
7/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Liinu-Liisalle ja muulle perheelle!

Nyt vasta itsekin tajuan kuinka lähellä synnytys todella onkaan.. Hui!

Oikein hyviä viikonlopun jatkoja kaikille!

Cara-

Vierailija
8/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Liinu-Liisalle ja koko teidän perheellenne! Toivottavasti kaikki on mennyt ja menee hyvin!

Uskomatonta tosiaan, kuinka nopeasti aika on mennyt! Justhan se oli kun odotti sen rv 13 olevan, että voi huokasta helpotuksesta =) Kuinkas nyt jo mennään näin pitkällä!!!

72_oinas ja joku muukin oli aloittanut äitiysloman! Hurraa!!! Ei muuta kun mukavaa lomaa! Muistakaahan myös levätä ;-) Tuntuu meikäläisen päivät ainakin menevän siivoillessa ja puunatessa. Vaikken siis edes äitiyslomalla vielä olekaan, enkä pääsekään koska kotiäitinä olen. Mutta kuitenkin =)

rila: Sulla on uni hukassa.. Mulla oli sama juttu, mutta se meni ohi. Nukahdin illalla tosi helposti, mutta sitten kun yöllä heräsin esim. vessaan, uni ei enää millään tullut!! Toivottavasti on sinullakin ohimenevää- hirveetä jos yö on yhtä pyörimistä!!!

Vauva on tosin nyt herättänyt monena yönä! Kun välillä tuntuu, että tulee vatsanahasta läpi =D Siitä puheenollen, mulla on vatsanahka nyt varmaan ihan maksimissaan.. Kiristää ja koko ajan tekis mieli raapia. Rasvannut olen, mutta ei siitä kamalasti apua ole. Näkee, että ihon alainen kudoskin on paikkapaikoin ihan vereslihalla, auts!!!

Onko teille muille tullut paljon raskausarpia? Mulla tuo vatsa on kuin marmoria, muuten arpia ei juurikaan ole tullut. Ja ei nuo vatsan arvet onneksi mitään paksuja sinisiä ole- lähinnä semmmosia vaaleita. Niitä vaan on ihan hirveesti ja tuntuu että koko ajan tulee lisää. Onneksi ne vaalenevat sitten pikkuhiljaa, ja melkein jopa häviävät. Tosin mä en ole mikään napapaita-tyyppi muutenkaan, että siinähän sitten ovat =)

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Supistellut on muutamana päivänä, mutta hyvin hiljakseltaan ja harvakseltaan. Uskoisin sen olevan normaalia. Mummu ja mun täti kävivät tossa yks päivä, ja sanoivat kumpikin, että masu on heidän silmäänsä jo niinkun laskeutunut.. Vauva on kyllä välillä ihan selvästi vielä poikittainkin, että musta se tuntuis aika hassulta. Miten se menikään? Millä viikolla se yleensä tapahtuu? Eikös se ole aika yksilöllistä ja voi näin monisynnyttäjällä tapahtuakin aikaisemmin..

No, keskiviikkona on neuvola, siellä sitten varmaan selviää tuokin asia.

Nyt menen tonne esikoisen viereen pitkälleni! Tuntuu kun olisi ollut kuntosalilla kun sain aamulla rauhassa siivota koko asunnon =)

Mukavaa viikonloppua kaikille marrasmammoille!!!

Yazmin (rv 32+2) kera beibin, jota siis Helmeriksi kutsutaan =) Huom! Sukupuoli ei ole tiedossa- mies vaan uskoo odottavansa poikaa, heh!

Vierailija
9/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan ettei mitään ongelmia tulekaan ja pääsette pian kotiin. Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille!

Kukahan meistä on seuraava?? HUih....

Vierailija
10/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun aloin miettimään tätä marrasmasujen porukkaa. Hän oli ainakin vielä joku aika sitten listan aktiivisemmasta päästä.. Nyt ei ole tainnut pitkään aikaan kuulua mitään.

T:Yazmin

Vierailija
11/17 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo nukkumaan rupeamassa vaikka lauantai-ilta onkin. Miehellä huomenna aamuvuoroon meno klo 6 ja eipä tuo itselläkään mikään virkein olo enää oo. Ei enää jaksa valvoa myöhään...

Kyllä se tosiaan tuo meijän Veikka on tainut alkaa laskeutua lähtökuoppiin. Pylly ei tunnu läheskään yhtä korkealla ja kävellessä nivusia ja häpyluuta jomottaa, että varmaan se pää alkaa siellä painaa. Ja tajusin ettei pariin päivään ole närästänytkään vaikka se aikasemmin on olllut joka päiväinen vaiva. Eli kai siellä jotai tilanvapautumista on tapahtunut. Toivottavasti tämä ei nyt tarkoita että Veikka olisi kovin pian ulostautumassa. Sais ainakin kk päivät vielä masuyksiössään pysyä. Kivuliaita suppareita ei oo edelleenkään ollut, mutta ilmeisesti nuo kivuttomatkin ovat saaneet laskeutumisen aikaan. Eilen kun käytiin miehen siskon luona niin hänkin sanoi että kovin alhaalla näyttäis minun maha olevan. Ei ole kyllä tosin kesän jälkeen minua nähnyt, joten ei tiedä onko kovin korkealla ollutkaan. Ite en ainakaan sivuprofiilista osaa silmämääräisesti sanoa että oisko alempana.

Liinu-Liisalle onnittelut pienestä prinsessasta! Pitkä tyttöhän se on viikoihin nähden ollut. Minun serkku synnytti rv 31 ja vauvalla oli painoa 1800 ja pituutta 37cm, joten siihen nähden pitkä on teidän tyttö ollut!

Yasmin taisi Milennaa huhuilla. Ainakin toisella palstalla Milenna on eri nikillä ahkeraan palstaillut. Tainut tämä saitti vaan jäädä unholaan. Mutta kaikki hyvin siis siellä viime tietojen mukaan.

Juu mutta nyt nukkumaan...

Sanle ja Veikka 33+4

Vierailija
12/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnakin liinu-liisalle onnittelut pienesta tytosta! Uskomatonta, etta naita marrasvauvoja jo alkaa syntymaan :)

Meille kuuluu pelkkaa hyvaa. Lauantain kunniaksi on tietenkin pyykkikone hurissut koko paivan ja talo tullut siivottua. Sain miehenkin rekrytoitua auttamaan, mika on kiva juttu. Viela kun tuo esikoinen korjaisi lelunsa, niin kaikki olisi jarjestyksessa. Pari kivutonta supparia tuli kylpyhuoneen kuurauksen peraan, mutta siihen ne sitten jaivatkin. Tama mamma kylla tarvitsi paivaunet sen urakan peraan.

Pikkukuuttilo kyseli suppari-olosta aamulla. Minulla on kanssa ollut sellaista ja suurin osa supistuksista minulla tulee silloin kun en ole juonut tarpeeksi. (Varsinkin silloin, kun taalla oli kovat helteet, suppareita tuli ihan kunnolla ja kauhea vedenjuonti auttoi.) Joskus aamuisinkin, jos en ole edellisena iltana nestetankannut kunnolla, tulee aamuisin juuri tuo kova vatsa. Tietenkin riippuu siita, onko kuuma yolla vai ei. Toinen nakokulma on sitten, haluaako juoda kauheasti illalla ja juosta vessassa koko yon... Minun ei onneksi ole tarvinnut. Toivottavasti kuitenkin hellittaa :)

Eipas muuta. Sunnuntaina on minulla toita ja illaksi saimme ilmaiset liput sirkukseen, joten mukavaa puuhaa tiedossa! Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Skusku rv33 (joka yrittaa aktivoitua)

Vierailija
13/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutaman kerran olen näitä raskausajan ongelmia tännekkin vuodattanut mitkä alkoivat jo sillon rv 12 verenvuodoilla hematoomalla, nostokielloilla, niistä kun pääsin eroon rv 19 alkoi rv 20+2 kamalat vatsakivut.. näiden vuoksi jouduin osastolle virtsatiekiviepäilyn vuoksi. annettiin kaksi vaihtoehtoa.. kärsiä tai sitten asennetaan munuaiseen nefrostooma jotta pissa pääsee kulkemaan. en suostunut. kipuja kestin rv 30 saakka jolloin hakeuduin taas päivystykseen kipujen kanssa kun en päässyt enää kävelemään. siitä ottivat osastolle koska kohdun kaula oli lyhentynyt 2 viikossa 3.5cm --> 1.5cm ja ssekä sisäsuu että ulkosuu oli lähtenyt aukeamaan.. yhden yön olin jopa salissa tipassa jotta ei syntyisi vielä.. sain kortisonit ym. kaksi viikkoa makasin osastolla supistuksia tuli ja meni. asennettiin myös nefrostooma vaikean hydronefroosin vuoksi eli munuainen oli todella turvoksissa. ei apua kipuihin kahden vuorokauden päästä asennuksesta stooma tukkeutui ja kivut palasivat kahta kauheampana.. tässä vaiheessa olin saanut jo toisen tupla annoksen kortisonia.. sunnuntai aamuna23.9.07 lääkärikierrolla tehtiin nopea päätös sectioida vauva. Tyttö siis syntyi 23.9 kello 10.22 ja päästi raikuvat huudot heti syntyessään ja äidiltähän siinä itku pääsi kun jännitys purkautui ja sain hetken suukotella vastasyntynyttä.. Ainut negatiivinen puoli oli että mies ei päässyt tai häntä ei päästetty mukaan vaikka leikkaus tehtiin puudutuksessa ja kyseeessä ei ollut hätäsectio. Syntymän jälkeen tyttö on voinut erittäin hyvin.. lisä happea hän ei ole tarvinnut missään vaiheessa ja sokeritippakin lopetettiin jo heti samana päivänä.. paino on kääntynyt jo nousuun ja lääkäri jo vilautteli että 2 viikon päästä olisi mahdollisuus päästä kotiin jos ei ongelmia ilmaannu.

Kaiken tämän jälkeen pää on pyörällä kunväkkyrä ja aika ei tahdo vuorokaudessa riittää kaikkeen.. on kaksi lasta ennestään jotka vieläkin reagoi siihen että makasin reilu kaksi viikkoa osastolla ennen kun lapsi syntyi.. nyt pitäisi tasapainottaa kodin ja sairaalan välillä olemisen kanssa Meiltä matkaa sairaalaan 46 km suuntaansa.

Noh mutta onneksi pari viikkoa ei ole pitkä aika jos sitten päästäisiin palamaan normaaliin arkeen

Niin ja vielä on edessä munuaisten leikkausoperaatio virtsan johtimen ja muniasten ahtauman vuoksi joka siis aiheutti kaiken tämän kamaluuden.. jos sitten saisi jo nauttia =)

mutta tässä hiemna tarinaa ja toivottavasti siitä saa jotain selkoa oli hieman sekavaa =)

kaikille oikein ihanaa loppuodotusta ja vaikka päivät tuntuvat pitkiltä niin jokainen päivä masussa takaa vauvalle paremman lähtötilanteen =)

vaikka se vaikealta tuntuukin kun haluaisi jo sen pienen nyytin sylliin ja nopsaa .. heh

Terveisin liinu-liisa ja typykkä 1vk

Vierailija
14/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte tytön pian kotiin ja itselläsikin saadaan kaikki kuntoon!

Vierailija
15/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sinulla oli rankka tuo odotusaika! Voi että!! Täytyy kyllä sanoa, että aikamoinen olet kun tuosta kaikesta selviydyit ja vielä noin positiivisella mielellä tunnut olevan. Ihana kuulla että pikkuisella tytölläsi on kaikki hyvin ja itsekseen jo osaa hengitelläkin. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta ja pääsette pian kiinni vauva-arkeen siellä kotosallakin!

Jaksamisia ja voimia sinulle!

t:Yazmin rv 32+3

Vierailija
16/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan taas aikoihin kirjoitellut, lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin. Liinu-liisalle isot onnittelut pienestä tytöstä, niin vain aletaan jakautua mekin.

Itselläni alkoi äitiysloma keskiviikkona ja tuntuu kyllä oudolta. Tyttö oli torstaina viimeistä päivää hoidossa ja lähtö oli kyllä aika haikea, hoitajaltakin pääsi oikein itku ja itselläni siinä myös. Nyt olenkin sitten viikonlopun vollottanut hoidon loppumista, taitaa hormonit tehdä tepposet, mutta tuntuu tosiaan kamalalta. Edes hoidon aloitus silloin tytön ollessa 10 kk:n ikäinen ei tuntunut muistaakseni näin pahalta, mutta hoitja vaan on niin ihana ja toivon todella, että saisin tulevaisuudessa molemmat lapset sitten tälle samalle hoitajalle hoitoon. Toki jos tilaa ei ole niin sitten ei voi mitään, mutta pitää laittaa hakemus jo se puoli vuotta aikaisemmin niin asia voidaan saada järjestymään, jos joku vaikka lopettaa. No, siihen on vielä aikaa, vaikkakin olen ajatllut palata töihin 2008-2009 vaihteessa.

Kaikenlaisia vaivoja on alkanut ilmaantumaan, kenties tämä tekemättömyys vaikuttaa siihenkin, että kahteen yöhön en ole nyt saanut nukuttua, vaikka en edes päikkäreitä ole ottanut. Toivottavasti jo ensi yönä uni maistuu. Alkavalla viikolla olisi tarkoitus alkaa laittamaan vauvan tavaroita valmiiksi, mitään kun en ole vielä laittanut, mutta ei siinä kauan mene, kun vaatteet pesee ja järjestelee. Esikoiselta on lähes kaikki jäljellä, joten fiksaan ne vain uudelleen käyttöön.

Nyt ei taas tuota enempää tekstiä, pää kertakaikkisen tyhjä. Taidanpa mennä tästä kahvinkeittoon.

Harmon rv 35+5

Vierailija
17/17 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa et voitte vauvan kaa hyvin vaikka pikkunen syntyki aikasilla viikoilla :) Varmasti oli rankka loppuraskaus ja vielä yhteiselon alkuki ku tyttö joutuu olee keskolassa ja pääsee kotiin myöhemmin ja sullaki on leikkaus edessä. Oliko aikasemmissa raskauksissa jotain vastaavaa? Nyt on sit jo eka marrasvauveli syntyny!

Itelläki on tässä vauva sylissä: veljen 3kk ikänen tyttö on meillä hoidossa ku veljen perhe muuttaa. Täytyy taas totutella tähän ykskätiseen kirjottamiseen joka on hidasta ;)

Tänään tultiin mökiltäki ja ihan yhen yön reissu oli vaan. Mun vanhemmat oli rempannu saunaa: maalannu seinät ja lattiat ja laittanu uuden kiukaan. Hyvät löylyt tuli!

Oinas72 ja Harmon: Onnea äippäloman alkamisen johdosta!

-Yazmin-: Mullaki masunahka on ihan äärilleen venyny ja napaki on taas muuttunu tummaks. Hassun näköstä! Raskausarpiaki on...oli edellisissäki raskauksissa.

Huomenna on sit kuopuksen 3,5v neuvola, perjantaina oma eli neuvolassa tulee tässä käytyä ;)

Tarald ja tiitiäinen 33+1 sekä nukkuva vauva sylissä