Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaista marina äidin käytöksestä

Vierailija
28.09.2007 |

Pakko urputtaa täällä, kun ei oikein muuallekaan voi valittaa...

Mulla on kaksi lasta, joita mummo näkee pitkän välimatkan takia pari-kolme-neljä kertaa vuodessa. Rutisee kyllä aina, että olis niin ihana nähdä ja lässynlässyn, mutta sitten kun näkee lapsia, istuu vaan sohvalla herkkuja mässyttäen ja lehteä lukien ja on niiiin väsynyt ettei jaksa lasten kanssa leikkiä. Ostelee joskus lapsille jotain vaatteita, ei mitään talvihaalareita tm kallista kuitenkaan. Kun kuopus syntyi, oli esikoinen yhtäkkiä melkein ilmaa - komentamaan mummo kyllä edelleen pystyy. Kuopuksen suloisuutta ylistetään isoon ääneen ja isompaa ei edes huomata.

Nyt sitten sisko on raskaana. Mulle on äiti valittanut aina ennen siskon käytöksestä, itkenyt puhelimessa kun sisko on syyttänyt ihan vain ilkeyttään isää mm. pedofiliasta kun ei saanut tahtoaan läpi eräässä asiassa. Äiti on hehkuttanut, kuinka on ostanut siskon tulevalle vauvalle jo vaunut, turvakaukalon, sitterin, vaatteita... mitä nyt voi kuvitella. On niin ihanaa, kun pääsee vauvaa hoitamaan.

Kyllä meidänkin lapsia olis päässyt hoitamaan ihan milloin vaan, mutta eihän mummo jaksa tänne matkustaa, on niin hankalaa. Ihan yhtä pitkä matka se meillekin on, ja me sentään käydään väh. kaksi kertaa vuodessa mummolassa, mutta mummo on käynyt viiden vuoden sisällä meillä neljä kertaa. Siskon luona ehtii kyllä hypätä, työvuoronsakin järjestää ihan vaan siskon äitipolikäyntejä varten, meitä varten ei voi edes esittää toiveita työvuoroihinsa. Ei edes silloin voinut tulla isompaa lasta hoitamaan edes pariksi päiväksi, kun mies oli sairaalassa monta viikkoa ja minä kärsin helvetillisestä raskauspahoinvoinnista, niin että olin aivan täysin naapuriavun varassa.

Mulla vituttaa. Saa nähdä, huomaako mummo meidän lapsia enää lainkaan kun sisko saa omansa. Muutenkin ollut isommalle lapselle selittämistä, miksi mummo on nykyisin niin tympeä raukalle. Tekis mieli olla näkemättä koko akkaa, mutta lapsiparka jostain ihme syystä aina mummoa ikävöi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme