Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahistaa - millä tässä maassa on tarkoitus pienituloisen elää?

Vierailija
28.09.2007 |

Teksti-TV:llä tiedettiin kertoa, että yhtiövastikkeet tulevat nousemaan ensi vuonna. Samoin asuntolainojen korkojen voimakasta nousua povattiin.

Bensan hinta on jo nyt todella korkea, samoin autovero ja auton vakuutukset. Ilman autoa ei kuitenkaan pärjää täällä, missä ei ole minkäänlaista joukkoliikennettä.

Loppuvuodesta myös lihan ja maidon hinta tulee nousemaan, viljan hinnan nousustakin on puhuttu, eli myös leipä kallistuu.

Nyt jo on tosi tiukkaa, mutta millä ihmeellä me jatkossa lapsemme elätämme? Meneekö tämä maa siihen, että lasten on pärjättävä kotona keskenään, kun molempien vanhempien pitää tehdä kahta työtä vain jotenkuten rahallisesti pärjätäkseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot pysyvät suunnilleen samoina ensi vuonnakin, menot on nyt kiristetty aika minimiin ja vielä pitäisi voida pari reikää tiukentaa vyötä.

Vierailija
2/3 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh, töissä sairaalassa. Teen toista työtä myyntialalla ja kolmantena työnä käyn siivoamassa 2xkk.

Hetkeäkään ei ole etten tuntisi huonoa omaatuntoa etten voi ostaa lapsille kunnon vaatteita, leluja, viedä matkalle jne. Ennen kaikkea tunnen suurta huolta siitä etten pysty olemaan heidän kanssaan! niin paljon kuin pitäisi. Pitkät päivät hoidossa ja isänsä luona ollessaan teen toista työtä, joten minulla ei ole mitään vapaa-aikaa itselleni.

Joskus herään yöllä painajaiseen että alpseni ovat kasvaneet isoksi ja muuttaneet pois, mutten tiedä missä he asuvat.

Pelkään myös jos sairastun, mitä silloin tapahtuu? Tämä korttitalo on rakennettu näiden tulojen varaan... Pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat järkyttävän korkeat, ruoka kallista ja kulkeminen myös (vanha autoni on välttämättömyys töiden kannalta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on silloin pakko kiristää, ja jossain vaiheessa tulee kipuraja vastaan.