Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia virheitä teet työssäsi?

Vierailija
28.09.2007 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain on virhe niin se on jonkun muun tekemä!

Vierailija
2/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista olenko hoitanut vai ei joten teen kahteen kertaan

en saa pidettyä papruja järjestyksessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yhden oppilaan vanhempi huomasi asian ja oli puhunut siitä oppilaalle, joka taas puhui minulle.

Soitin ko. vanhemmalle ja asia selvitettiin hyvässä yhteisymmärryksessä. Rehtorikin suhtautui asiaan ok.

Jatkossa olen asiasta tarkempi!

Vierailija
4/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä Suomen huolimattomin äidinkielenopettaja. Kirjoitan taulullekin monesti väärin, kun selitän samalla innoissani. Sählään myös joidenkin muiden juttujen kanssa, mutta sellaisia vakavampia virheitä en ole tehnyt.

Vierailija
5/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä voi olla vakavat seuraukset, mutta

- virhe on se, että en ole aina aidosti läsnä, vaan ajattelen jo seuraavia tekemättömiä töitä

- en jaksa aina olla kovin empaattinen, jos potilaalla pieni vaiva ja vaatii kohtuuttomia " palveluja" hoitajilta.

Vierailija
6/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupailen tyhjiä

huijaan

arvioin tilanteita väärin

Vierailija
7/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en muista kaikkia potilaan asioita kerralla ja hoitaja joutuu kyselemään perään ohjeita ja todistuksia

-virheenä voi pitää sitäkin, jos joskus väsyneenä erehtyy motkottamaan työkavereille, ilmapiirin kiristys ei auta asiaa, vaikka työpaikalla asiat pännisivät aiheestakin - tähän sorrun yleensä vasta aamuyön tunteina, päivisin jaksan käyttäytyä...

-tietysti potilaiden tilan arviointi ja hoidon valintakin menevät joskus pieleen (vaikka nuo asiat eivät usein ole niin mustavalkoisia, että aina voisi puhua virheesta), onneksi harvemmin vakavasti, tollaset pikku käytänöön mokat on miljoona kertaa yleisempiä

T.lekuri

Vierailija
8/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole muuten tavannut yhtään lääkäriä, joka muistaisi kerralla kaikki todistukset tai allekirjoitukset tms.

Ihan hyvässä yhteishengessä, mutta aika usein tosiaan soittelemme perään:)

Hyviä lääkäreitä meilläkin ollut useita, toiset " vahdittavampia" kuin toiset.

t.sh

Vierailija
9/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vain minä.

Vierailija
10/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostun ja sitten ärähdän liian helposti jos olen väsynyt.

Unohdan kertoa lasten vanhemmille asioista, joista olen aikonut kertoa.

Vierailija
11/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän jonkun tilauksen kesken tai vahvistamatta -> asiakas ei saa tilaamaansa ennenkuin kyselee perään tai joku muu huomaa asian.

Nuo varmaan yleisimpiä.

Vierailija
12/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vien ruuan väärälle potilaalle

-Unohdan pistää hanskat käteen kun käsittelen likaisia välineitä

-En aina muista käyttää käsidesiä

-Viimeksi juuri siirsin steriiliä pöytää ihan työntämällä laidasta

ja varmasti paljon muutakin

Vierailija
13/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tietäkseni tehnyt vielä yhtään virhettä. Olen siis vastannut kaikki tutkimustulokset oikein, mutta meillä varmistetaankin tulokset kahteen ja joskus kolmeenkin otteeseen. Välillä tarkistuksen tekee kaksi eri henkilöä. Työkaveri on tehnyt pari virhettä ja saanut niistä ankaraa palautetta. Yksi virhe voi sattua kohdalle, mutta kun tulee jo toinen, niin työyhteisössä aletaan arvioimaan henkilön ominaisuuksia. Onko riittävän tarkka ja tunnollinen vai muutetaanko työtehtäviä häneltä paremmin luonnistuviin tehtäviin, joissa potilasturvallisuus olisi taattu?

Vierailija
14/16 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin kai on se, että unohtuu tehdä joku homma. Joku jää kutsumatta palaveriin, jää vastaamatta johonkin mailiin tms. Unohdan peruuttaa jonkun palaverin.

Astetta vakavampi on kai se, että tekee budjetissa ja raportoinnissa virheitä. Niitäkin sattuu.

Sitten aika usein unohdan varauttaa itselleni lentolippuja tai hotelleja.

Vakavimpia virheitä yleensä kuitenkin ovat toisten ihmisten työtehtäviin liittyvät. En huolehdi riittävästä ohjauksesta, rekrytoin väärän henklön, en saa sovituksia jollekin sopivia hommia tai muutoin tulen kohdelleeksi jotakuta kaltoin.

Toinen vakava virhe olisi se, että aiheuttaisi asiakkaalle taloudellisia tappioita tms. En ole tehnyt vielä.

Vierailija
15/16 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee laskuvirhe tai näppäilyvirhe tai paperi on joutunut väärään pinoon eikä ehdikään oikeaan maksupäivään jne. Onneksi on olemassa tarkistuslista joka käydään läpi ettei ole virheitä ennenkuin menevät oikeasti rahat maksuun.

Vierailija
16/16 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin rahasta annan usein liian vähään takaisin. lisäksi unohdan ottaa asiakkaisiin yhteyttä. Ja myöhästelen.