Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavaa viikonloppua Tammikuiset! =)

28.09.2007 |

Ehdinpäs minäkin kerran aloittelemaan uuden ketjun.. En tosin osaa niitä edellisiä keskusteluita tähän linkittää, jos joku haluaisi ne laitella?

Mulla alkaa yöt olemaa aika huonoja.. tuntuu, että joka paikkaan särkee eikä millään löydä hyvää asentoa nukkua! Tilannetta ei paranna kohta 3v kuopus, joka kömpii melkeinpä joka yö keskelle nukkumaan ja saattaa huitoa miten sattuu unissaan sitten! =/ Olenkin nyt kahtena yönä kantanut hänet takaisin omaan sänkyynsä, kunpa jaksaisi tehdä niin joka yö.. Mies ei tiedä mitään, nukkuu niin sikeästi!

Just katselin kalenteria, että huomenna tulee vasta 24 viikkoa täyteen ja nyt jo yöt ovat huonoja! Mitä ihmettä ne ovatkaan sitten myöhemmässä vaiheessa, vaikka joulun tienoissa...?? HUH! =/

Joskus vaivun epätoivoon, mutta hetken päästä on taas parempi!

Nuo edellisessä ketjussa olleet mahanympärysmitat nyt eivät kauheasti kerro, jos ei tiedä paljon on ollut ennen raskautta... minulla ainakin on kasvu ollut aika suuri! Nyt 98cm ja ennen oli sellaista 76 tai 77cm! =D Kohdunmittakin meni neuvolassa siellä yläkäyrällä ihan kivasti ja kommentti tuli, että reilu on! =D

Nyt ei oikeen muuta turinaa irtoa, pitää alkaa laittamaan esikoista koulutaksiin!

Mukavaa viikonloppua!

vilmahilja 23+6

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan esikoista, mutta yöt ovat myös jo aika levottomia. Lähinnä siksi, ettei löydy kunnon asentoa ja edelleen saa ravata vessassa parikin kertaa yössä. Selällään on kyllä edelleen hyvä olla, mutta kun sen turvallisuudesta ollaan myös montaa mieltä... olen sitten koittanut nukkua jommalla kummalla kyljelläni.

Heh, noihin masumittoihin pitää kommentoida vielä: Mulla vyötärön ympärys oli ennen raskautta 69-70 ja nyt viikolla 22+3 jo 96cm! ;o) Ja saman kokoinen se on ollut jo useita viikkoja... liekö sitten turvotusta myös osaksi? Painoa on tullut n. 7kg, joten johtuu varmaan osaksi lihomisestakin :o/ BMI oli ennen raskautta 21.45, joten ei tässä suurta hätää ole vielä. Toki pitää vähän tarkemmin alkaa seurailla syömisiään. Varsinkin suolainen on maistunut ja sekös tuo sitten nestettä :(

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
2/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki alkuviikon juttuihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11336306&p=&mpage=1&tmode…

Strutsi ja minihupi 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli käydä neuvolassa, tuli hyvä mieli kaikin puolin. Mun neuvolatäti on tosi tosi mukava. Kelapaperit sain mukaani täytettäväksi. Nyt vaan äippäpakkausta tilailemaan...

Hemoglobiini oli 144 eli aletaan päästä normaaleihin lukemiin, mulla on aina ollut aika korkea... Verenpaine 120/72, pissa ok ja kohdunpohjan korkeus 21 cm. Painoa oli tullut 570g/viikko ja yhteensä n. 11 kg jo. Itse olin vähän kauhuissani, mutta neuvolatäti sanoi, että ei tuo mikään iso painonnousu ole, kun normaalisti saisi tulla 500g/vko. Sanoi, etten turhia ottaisi stressiä, että kyllä se siitä sitten poiskin lähtee.

Vauveli potki kovasti kuunnellessa ja syke oli siinä 128-140 eli kuulemma ihan poikasyke.

Tänään on muutenkin parempi päivä. Sain eilen juniorin nukkumaan ihan kauniisti, eli se siitä epäilystä, että pärjäänkö... Eilinen shoppailureissu tuotti tulosta ja ristiäisiin löytyi ihana mekko H&M:lta. Eikä ollut edes äitiysmallistoa, ja siitä huolimatta mahduin omaan kokooni :) Sille on käyttöä sitten myöhemminkin. Onneksi tämä muoti suosii meitä odottajia!

Muuten viikonloppua odottelen taas hyvillä mielin, poitsu menee tänään mun porukoille n. 100 km:n päähän ja lupasin hänet viedä ja haenkin sitten huomenissa. Ja ristiäiset sitten sunnuntaina ja meistä tulee kummeja ekaa kertaa!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Popin_äiti + pallero rv 22+2 (neuvolan mukaan)

Vierailija
4/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksesta selvitty ehjin nahoin, mutta väsymys on armoton. Kun kerroin viime rasituksesta, niin passittivat mut koko rasituksen ajaksi vuoteeseen, hyvä hyvä! Muuten olisin siis saanu istua odotushuoneessa pari tuntia.

Vielä kun jaksais odottaa tuloksia! Ei sovittu mitään tulosten saamisesta, mutta maanantaina tarttee soittaa neuvolaan ja pyytää niitä. Muuten joutuisin varmaan kärvistelemään kuukauden (seuraavaan neuvolakertaan).

Te, joilla on jo rankat yöt, niin toivottavasti vielä helpottaisi edes hetkeksi! Mullahan oli tosi tukalaa vajaa kk sitten, mutta nyt on menny reilu viikko ihan ok (koputan puuta). Jopa vauveli on ollut rauhallisempi öisin.

Popin_äitille mukavia ristiäisiä! Meidän eka yhteinen kummilapsi täytti juuri 2v, on ne vaan niin ihania :).

Meillä mies lähtee tänään työporukan kanssa Tallinnaan ja yritän saada houkuteltua esikoisen mummilaan yöksi. Kyllähän meillä olisi kaksinkin kivaa, mutta välillä tekee mieli omaa aikaa. Muuten omaa aikaa ei juurikaan ole, kun on tuo talonrakennusprojekti. Sen vuoksi ei ole omia harrastuksiakaan. Turha maksaa koko talvesta osallistumismaksuja, kun ens keväänä ei enää asuta samalla paikkakunnalla.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Justus (en enää muista millä raskausviikolla mennään 25 varmaan)

Vierailija
5/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmahiljalle heti ensimmäiseksi että täällä on myös yksi jonka yöt menneet plörinäksi viime aikoina kun neiti 2v kömpii joka yö jossain vaiheessa meidän väliin. Yritä siinä sit nukkua kun toinen pyörii ja hyörii kun viipperä... Lisäksi mun on ollut tosi vaikea löytää hyvää asentoa kun joka asennossa heikottaa. En muista että tällästä oli esikoista odottaessa,että näin aikaisilla viikoilla jo yöt menee vaikeaksi ja lisäksi huono olo tulee kyljelläänkin!!

Muuten oon ihan fiiliksissä- oltiin tytön kanssa päivällä kaupoilla keskustassa pitkästä aikaa ja neito käyttäyty kuin unelma,ei siis minkäänlaista kiukuttelua vaan kaikki meni hyvin ja äidille jäi hyvä mieli! Sit kun tultiin kotiin niin täällä odotti postin lappu että äitiyspakkaus on noudettavissa!! Siis mulle tuli vasta alkuviikosta päätös kelalta ja nyt se pakkaus jo tuli! IHANAA!

Nyt pitäis siirtyä ruoan laittoon, mutta taidan hetken vielä surffailla täällä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille tammimammoille!!

satsuma rv 26+4

Vierailija
6/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistelee äiti vieläkin flunssassa, lähinnä siis enää karmea yskä vaivaa. Ei pysty nukkumaan öisin, ei päivisin! Mulla on tää kulunut viikko mennyt keskimäärin 4 tunnin yöunilla per yö. Voi olla, että kun tästä taudista selviää, niin unta riittää 10 tuntia per yö.

Tää yskiminen on niin raivostuttavaa siksikin, että' juosta saa pissalla kokoajan, muuten lirahtaa. Nyt se varoituksen painava sana ensisynnyttäjille! Tehkää niitä lantionpohjalihasharkkoja jo ennen synnytystä, ettette kärsi tällaisesta jatkossa...

Mä kävin tänään shoppailemassa, uusi itkuhälytin tarttui mukaan, kun Stockalta sai 1/2 vuotta Vauvalehteä kaupan päälle ilmaiseksi.

Yritin myös löytää sellaista haalaria, joka olisi pohjasta pussi. Esikoinen kun oli myös talvivauva, niin en silloin hankkinut ja olisi ollut paljon kätevämpi kuin perushaalari.

Neuvolalääkäri on ensi viikon keskiviikkona, oonkin ravannut täs täs kolmen viikon aikana siellä sit ahkeraan, kun on meidän alueen oma lastenlääkärikin.

Mutta joo, jos poksuttelis vielä hetken palloja aapelissa, kun esikoinen vielä nukkuu päikkäreitä.

eve ja kirppu 24+4

Vierailija
7/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että musta sun nimimerkki on hauska :)

Meillä kun viljakäärme, jonka nimi on Hilma, joten arvaat varmaan että sitä kutsutaan Hilmaviljaksi...

eve vielä

Vierailija
8/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käärmeenne on siis melkein meidän tytön kaima! =D

mutta mutta... nyt sapettaa ihan sairaasti kyllä!!! =(

sain tänään kelalta paperin, ettei mun laittama vuoden alusta alkanut palkkatodistus käynytkään sinne vaan ovat pyytäneet uuden työnanatjalta ajalle 1.5.-31.10!! eli työnantaja voi toimittaa sen vasta marraskuun alussa ja päätös tulee sen jälkeen!!! hiton hitto!

ei muuten mitään haittaa, mutta kun tuo kyseinen aika (kesä) oli mulle aika huonoa palkan suhteen... meidän työpaikka oli 6 viikkoa kiinni ja vain osa tästä oli mulle kertynyttä lomaa ja loput sitten palkatonta vapaata!! eli toisin sanoen saan todella paljon huonompaa päivärahaa aivan varmana!! =(

ja kun muutenkin teen osa-aikaista työtä niin eipä paljon hurrata sillä rahalla!!

nyt poistun murmattamaan yksikseni!! suututtaa niin että punasta nään!

Vierailija
9/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa pitkä toi alkuviikon pino ni en sitä nyt heti jaksanu kokonaan lukea ni olen ehkä vähän pihalla mitä ootte taas keskustelleet mut pitää käydä se tässä myöhemmin lukemassa.

Mahan ympärystä olitte ainakin innostunut mittaileen ja pitihän se minunkin mitata... se oli 85 joka ei kovin paljolta kuulosta teihin muihin verrattuna. tosin tais parilla muullakin olla samoissa mitoissa. mut tosiaanki vähän vaikee vertailla mahoja siinä mielessä ku meitä on monenkokosia. en usko että tästä mahasta mikään järkky iso tulee ku ei tullut viimeksikkään. Maanantaina on sitten seuraava neuvola ni sit näkee onko se sf-mitta kuin kasvanu. ja kuin on painoa noussut.

Te jotka viimeviikon lopulla valittelitte alaselkäkipua ni onko se vielä jatkunut? mulla nimitäin oli sillon viikonlopun selkä ja pakara melko kipeenä mut nyt on jo pari päivää ollu ilman vaivoja. toivottavasti ne pysyykin poissa mitä en kylläkään oikeen usko.

mulla on ollu ne kelan paperit jo useemman viikon enkä saa niitä eteenpäin ku en osaa päättää otanko sitä äitiyspakkausta vai en. en tajua miks se on muka niin vaikee päättää. Te jotka ootte sen pakkauksen nyt saanu ni onko se toppapuku siinä nyt ihan oikeesti pienempi ku aikasemmet pakkauksen puvut? onko se järkky iso?

nyt ei muistu muuta mieleen joten palailen myöhemmin.

pipali ja masumellertäjä rv 25+2 (muistaakseni)

Vierailija
10/14 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään sen äitiyspakkauksen ja haalarista sen verran, että se on ihan eri mallinen kuin aikaisemmat äitiyspakkauksen toppahaalarit. Tänä vuonna haalari on Lassien valmistama (laitoin aikaisemmin kelaan sähköpostia asiasta ja sieltä ne kerto nämä asiat) ja se on leveämpi ja lyhyempi malliltaan kuin esim. esikoiseni vuoden 2004 äitiyspakkauksen haalari. Vaikea siis verrata tota kokoa kun haalarit on ihan eri malliset, mut kyllä se mun mielestä pienempi on. Lassie ilmoitti haalarin kooksi 68cm et kyllä se varmasti paikkaansa pitää.

Mut mun mielestä se on tosi kivan näkönen tänä vuonna ja toivon todella että se ei ole liian iso vauvalle talvella. Vaikea se on jotenkin näin etukäteen arvioida, mut me mennään tämä talvi tällä haalarilla.

Tulipa pitkä sepustus yhdestä haalarista mutta anyway.

Ehkä tästä saattoi olla jotain apua..

Nyt telkkarin ääreen...

Vierailija
11/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen jotain kirjoittamaan, kun en ole taas viikkoon ehtinyt päivittää kuulumisiani.

Mulle kuuluu tosi hyvää, kun ollaan vihdoin päästy 2,5 vuoden rakennusurakan jälkeen muuttamaan omaan taloon. Pientä raskausvaivaa (supistuksia ja liitoskipuja) on, mutta nyt on henkisesti niin hyvä fiilis, ettei maailman murheet juuri tällä hetkellä paina. Pari viimeistä kuukautta ennen muuttoa oli tosi stressaavia ja nyt tuntuu ihanalta, kun saa vaan olla ja keskittyä perheeseen ja uuden tulokkaan odottamiseen.

Unohdin jo nimimerkin, joka kertoi äitiyspakkauksen toppahaalarista (Satsuma...). Tosi kiva kuulla, että toppahaalari vaikuttaa noin 68 senttiseltä. Minä ainakin otin äitiyspakkauksen aika pitkälti toppapuvun ja kevytttoppapuvun takia (+peiton ja makuupussin)) ja on ihana, kun toppapuku on sen verran pienempää kokoa kuin aikaisempina vuosina, että sitä voi käyttää jo pienelle vauvalle. Meillä esikoinen täyttti pari päivää sitten 1-vuoden ja hänen äitiyspakkauksessaan ollut toppahaalari (80cm) on nyt sopiva. Nyt hän sitten tarvitsee jo maassa möyriessään vähän erilaisen haalarin (kulutusta kestävämmän ja kosteudelta suojaavan), joten toppapuku jäi käyttämättä (ja eihän nyt ole vielä niin kylmäkään, että toppapuku olisi tarpeen).

Minulla on vatsassa melkoinen vilske. Esikoinen ei möyrinyt ja potkinut läheskään näin paljon. Nyt on tasaisin väliajoin melkoinen rumba vatsassa, mutta toisaalta hyvä niin, kun silloin tietää itse, että vatsassa on elämää.

Mutta nyt täytyy kiirehtiä saunaan... Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Aamuhalla, 26 tasan

Vierailija
12/14 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmahilja: Mun käsittääkseni, jos tulot ovat merkittävästi muuttuneet (työnsaannin tai miksei tuollaisen lomautuksen tai sellaiseksi laskettavan takia) voidaan päiväraha laskea myös lyhyemmänkin ajan tulojen perusteella. Sun kannattanee pyytää palkanlaskentaa laskemaan myös tulot sen palkattoman loman jälkeisiltä n' ltä kuukaudelta ja/tai kysellä Kelalta mahdollisuuksia jättää nuo kesän vajaat kuukaudet pois.

Vatsanympärys on nyt aika tarkkaan metrin verran. Ja mä olen siis porukan viimeisiä viikoissa. Koskaan ennen en ole mahaani mittaillut, joten ei hajuakaan paljonko mittaa on tullut lisää. Peilin mukaan varsin reippaasti.

Vauvalle on aika paljon kaikkea. Tavaraa on isompien lapsien jäljiltä ja kavereilta olen saanut kaikenlaista turvakaukaloa, imetystyynyä, ammetta jne. Kirpparilla kävin tänään ostamassa bodyja ja potkareita. Äitiyspakkauksen otan myös. Aiemmin otin vain esikoiselle ja ne tavarat on annettu pois vuosia sitten. Sitten ei juuri muuta puutu kuin pinnasänky.

Aamuhallalle onnittelut uuteen kotiin pääsystä!

Strutsi ja minihupi 22+3

Vierailija
13/14 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oksensin jälleen keittiön lavuaarin, kun en ennättänyt vessaan. Olo on hutera. Pitää jakssa silti lähteä ajelemaan toiseen kaupunkiin isoja lapsia hakee kotiin kylästä..plaah.

eipä ole ennen tämmöisiä pahoin´vointeja ollu ettei hellitä ollenkaan!!!:/

rv 26 tasan

Vierailija
14/14 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

voi itku, onpa inhottavaa! Mun sisko oksenteli toisessa odotuksessaan ihan loppuun asti. Varmaan saattoi olla jotenkin tekemisessä loppuajan sen kanssa että vauva painoi vatsalaukkua. Usein oksensi syömisen jälkeen (ei siis syömishäiriötä..;)) Lähinnä vaan iso satsi tuli ulos. SItten saattoi taas päivän aikana helpottaa. Inhottavaa, mutta koita jaksaa! b