Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kotiäitejä joiden mies ymmärtää myös kotona olon rankkuuden?

Vierailija
27.09.2007 |

Olen vaan niin järkyttyneenä lukenut viestejä täällä missä mies vaan käy töissä eikä tee sitten muuta.

Meillä 3 alle 4 v lasta. Minä päivisin keksin lapsille ohjelmaa,teen ruokaa ja pidän kämpän pintapuolisesti puhtaana. Vain vauva nukkuu päiväunia, joten isompien kanssa riittää jatkuvasti ja taukoamatta puuhaa.

Mies kun tulee kotiin hän samantien osallistuu tasapuolisesti tähän arjen pyörittämiseen. Vie lapsia ulos, vaihtaa vaippaa,syöttää juottaa,pesee ja nukuttaa. Laittaa ruokaakin aika usein jos en ole kerinnyt.

Illalla siivoamme yhdessä kämpän siistiin kuntoon ja lauantaisin siivoamme kunnolla. Tai sitten toinen menee ulos lasten kanssa ja toinen siivoaa.

Yötkin jaamme tasapuolisesti. Jokatoinen yö toinen hoitaa vauvan syötön ja vastaa isompien hätään. Toinen saa silloin nukkua. Ja vastaavasti tämä joka on saanut nukkua herää lasten kanssa ja toinen saa nukkua pidempään. Meillä usein aamu alkaa klo 6 ja aikasemminkin, miehen tarvitsee herätä vasta6.40 töihin. Viikonloput menevät samaan tahtiin.

Harrastuksetkin ovat menneet hyvin. Mies pelaa sählya parina iltana viikossa. Minä käyn kirjastossa,shoppailemassa tai saatan vetäytyä kirjan kanssa yläkerran makkariin pariksi tunniksi. Silloin mies on tietenkin vastuussa eikä häiritse minua.

Olen onnekas kun mieheni ymmärtää myös minun homman rankkuuden. Kuten varmasti kaikki useamman lapsen äidit tietävät lapsissa on pitkä työpäivä, meillä se on 5.30-19.30 taukoamatonta lastenhoitoa ja kodin pyöritysä. Mies ymmärtää myös sen että myös minun täytyy saada nukkua,minun on yhtä tärkeää,ellei jopa tärkeämpääkin olla pirteä. Hoidanhan hänen lapsiaan ja jos minä olen väsynyt ja huonolla tuulella, ei ole lapsillakaan mukavaa.

Melkein kaikki lähipiirimme perheet ovat vastakkaisia, joten kysyn täältä.. Kait on jotain muitakin joilla on asiat ihan yhtä hyvin kuin meilläkin??+

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies myönsi, ettei hänen hermonsa kestäsi kotona oloa.

Mieheni on oikeasti kiitollinen siitä että olen lasten kanssa kotona ja auttaa tottakai heti kun tulee kotiin.

Nukun melkein joka viikonloppu niin kauan kuin nukuttaa, mies katsoo lapsia, laittaa aamupalan heille jne.

Vierailija
2/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun meillä on isä lasten kanssa kotona, niin kyllä multa menisi hermot, kun tulen viiden maissa töistä, jos mun pitäisi alkaa samantien perheelle ruokaa laittamaan ja siivoamaan heidän sotkujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä elämää:)!!! Etkö arvosta miehesi oloa kotona?? Mun mielestä se ettei auta iltaisin yhteisissä kotihommissa on sitä ettei arvosta toisen duunia. Kyllä kotiäidit ja isät varsinkin monilapsisissa perheissä saavat koko ajan olla tekemässä jotain.

Mä arvostan kovasti sitä että mieheni jaksaa painaa töitä, ja hän sitä että minä jaksan hoitaa hänen lapsiaan. Mutta ilta kun tulee hommat ovat yhteisiä tietenkin, onhan lapset ja elämämme yhteistä!!!!

Vierailija
4/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa myös niistä kotitöistä.

Vierailija
5/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän ne lapset ole niitä kotitöitä!

Vierailija
6/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin että en halua koska viihdyn kotona heidän kanssaan vaikka välillä tuntuu että vois ottaa pelkän menon ugandaan...

Vierailija
7/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nyt kun meillä on isä lasten kanssa kotona, niin kyllä multa menisi hermot, kun tulen viiden maissa töistä, jos mun pitäisi alkaa samantien perheelle ruokaa laittamaan ja siivoamaan heidän sotkujaan.

Meillä olin yhteisestä päätöksestä kotona hoitamassa lapsia. Siis HOITAMASSA LAPSIA. En kodinhoitajana. Mieskin aikuisena ihmisenä osaa asettaa lasten edun oman nälkänsä tai vastaavan edelle... Ja kyllä, ajattelen asiaa myös toisinpäin. Jos mies olisi kotona toivoisin, että hän mielummin hoitaa lapset ja on niiden kanssa kuin mua passaa!

Vierailija
8/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa hoidettua sekä lapset että kodin.

Vierailija
9/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajatus tämä: miehellä työt työpaikalla, minulla työ lasten kanssa kotona. Kotityöt taas molemmille kuuluvia, siispä hoidamme ne suunnilleen puoliksi. En tiedä miten aika mahtaisi riittää päivän aikana kaiken siivoamiseen ja pyykkäämiseen jne. jos tekisin kaiken yksin, sillä lasten kanssa ulkoilu, retkeily, askartelu yms. ovat useamman tunnin aikaa vieviä asioita, ja olen kotona juuri heitä varten. Siispä kotitöitä teen päivän aikana jonkun verran, mies tekee osansa ja tehdään yhdessä kun tulee töistä. Illan lapset saa sitten touhuta isän kanssa, ja minä saan hoidettua loput hommani. Omaa aikaa otetaan tietenkin myös, eihän ne kotityöt ole maailman tärkein asia, joiden silloin tällöin tekemättä jättäminen (siirtäminen) kaataisi puoli maailmaa.

Vierailija
10/37 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla myös mies osallistuu tasapuolisesti töiden jälkeen. En ymmärrä näitä ihmisiä oli sitten miehiä tai naisia, joiden mielestä lasten ja kodin hoito kuuluisi tehdä vain ja ainoastaan sen kotona olevan osapuolen ja just vaan silloin kun toinen on töissä. Ei taida olla työssäkäyvän arvostus kotivanhempaa kohtaan kovin kummoista. Tai sitten ei taida kovin suuria perheitä heillä olla. Kyllä meillä ainakin kotihommat ovat yhteisiä, minä teen niitä päivällä sen minkä ehdin, jatketaan sitten yhdessä illalla sen minkä ehditään =) Yhteinen projekti tämä perheen pyöritys on.

Vierailija
11/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päivällisen syömisen ja iltapalojen ja lasten nukkumaan menon jälkeen kämppä tassa sen näköinen etten olis siellä mitää tehnytkään. Mun mielestä silloin on ihan oikeutettua pyytää miestä siivoamaan puoliksi kämppä sen näköiseksi että siellä on kiva aloittaa taas aamu lasten kanssa, ettei ekaks tarvii ruveta siivoamaan.

Myös uskallan väittää että ne perheet joissa tämä toiminta malli toteutuu on vähemmän ristiriitoja vanhempien välillä. Elämä on paljon helpompaa kun tehdään yhdessä eikä erikseen tai ettei toinen tee ollenkaan mitään.

ap

Vierailija
12/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun töiden ja kodin yhdistäminen. Kokemusta on viideltä vuodelta kotona ja nyt työuraa sen jälkeen kaksi vuotta.

Oikein nolottaa, kun muistelen miten paljon mieheni teki kotitöitä ja latsenhoitoa minun kotiäitivuosinani.

Tätä harva kotiäiti tunnustaa tai tulee ajatelleeksi.

Vierailija
13/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin " rankkaa" kotona..

Vierailija
14/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä,opiskelen,siivoan,teen ruokaa,hoidan kaikki meidän asiat ja maksan laskut. Joskus on jopa aikaa laiskotella tai hakea lapset aikaisemmin.

Vierailija
15/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä väittänytkään että kotona olisi rankkaa tai rankempaa kuin töissä.

Itse olen myös ollut lasten välissä aina töissä ja tiedän kyllä myös sen yhdistelmän, en ole ollut vain kotona kuitenkaan.

Musta on lapsellista vertailla aina kummalla on rankempaa ja missäkin tilanteessa. Tottakai on rankkaa olla töissä, sekin riippuu töistä hyvinkin pitkälti. Mutta miksi ihmeessä työsskäyvä voi tehdä vain 8 tuntista päivää ja huilailla kotona nukkumaan menoon saakka kun kotiäidin tarttee jaksaa aikaisesta aamusta iltamyöhään...

Vierailija
16/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona oleva tekee päivän aikana mitä ehtii ja vapaa-aikana pistetään puoliksi. Tämä ei aina ole ollut näin, mutta tilanteen tasaamiseen auttoi huomattavasti se, että mieheni oli pitkän kesälomansa lasten kanssa kotona kun minä olin kesälomattomana töissä!

Vierailija
17/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki välillä raskasta työtäkin niin annoin nukkua. Joskus saattoi viikonloppuyönä jonkun kerran syöttää vauvan.

Muuten mulla on aívan mahtava mies.

Meillä oli jossakin vaiheessa 4 alle 5vuotiasta.

Vierailija
18/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä olisi mistään muusta huolehtinut kuin lasten kanssa olosta kaiket päivät. Olisi siinä mennyt perhe-elämä muutenkin ihan sekaisin, eihän ne lapsiraukat olisi ehtineet olla isänsä kanssa ollenkaan koskaan, jos se vähäinen ilta-aika olisi kulunut mieheltä kaupassa tai keittiössä.

Vierailija
19/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sanonut että mies tekee kaiken ja nainen hoitaa vain lapsia.

Mies auttaa normaalissa elämässä ei tietenkään hoida kaikkia.

Kyllä taas ihan haastamalla haastetaan tästäkin jotain riitaa....

Tai sitten vain kateellisuus nostaa päätään:)

Vierailija
20/37 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä luin huonosti, mutta meillä niitä hommia ei tehty edes puoliksi, olinhan kymmenen tuntia enemmän päivässä kotona kuin mies. 32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan