Kotiäiti - yhteiskunnan paarialuokkaa?
Tässä vain yksi esimerkki.
On pitänyt avata uusi pankkitili jo useamman viikon uudessa pankissa kun noita säästöjä ehti kertyä 10 vuoden töissäolon aikana aika paljon ja nyt kun on tämä "finsanssikriisi" päällä niin ei hirveästi kiinnostaisi menettää niska limassa säästettyjä rahoja (säästössä noin 100.000e jotka haluaisin jakaa kahteen eri pankkiin, mukana perintöä eli ihan näin paljon en ole itse säästänyt).
Noh, menin pankkiin A. Vaunujen kanssa tietty koska menin keskellä päivää (eipä pankit pahemmin ole iltaisin auki). Pankissa ei ollut yhtään asiakasta (pieni toimipiste) ja odottelin vähän hoomoilasen oloisena siellä kun ei vuoronumerojärjestelmääkään ollut. Paikalle tuli vihdoin joku toimihenkilö kyselemään mitä asiaa minulla on ja joku toinenkin tuli paikalle. Sanoin että haluaisin avata tilin. Toimihenkilöt katsoivat toisiaan, sitten minua arvioivasti ja uudelleen toisiaan ja sanoivat että "me otamme vastaan vain ajanvarauksella meillä on nyt kiire". Selkeästi tuli sellainen fiilis että jos olisin sanonut haluavani rahastoja tms. niin aikaa olisi löytynyt mutta ettäkö tili kotiäidillekö? No ei pahemmin kiinnosta. Jäin huvikseni kauppakeskukseen norkoilemaan puoleksi tunniksi ja kas kas, sinä aikana pankkiin ei mennyt kukaan.
No, soitin pankin B puhelinpalveluun kun en halunnut mennä taas jonnekin vaunujen kanssa ja kuulla ettei minua voida palvella. Puhelinpalvelussa oltiin oikein ystävällisiä ja neuvottiin että totta kai voin vaan mennä paikalle ja minulle avataan tili. Kartoittivat sitten taustatietoja (jotta voimme antaa parempaa palvelua ja vinkata sinulle jo nyt joitain sopivia tuotteita joita meillä on) ja heti aluksi kysyivät "olet varmaan työelämässä" johon minä "ei kun olen kotona pienen lapsen kanssa". Jösses kun muuttui ääni kellossa. Yhtäkkiä sainkin kuulla että itse asiassa uudet asiakkaat otetaankin vain ajanvarauksella ja seuraava vapaa aika olisi.....3 viikon kuluttua!!!!
Hmmm....olen ollut kotona vasta 6kk mutta tätäkö tämä on nyt sitten seuraavat pari vuotta? Niin kauan kun olin töissä ja kuljin mm. pankeissa työaikaan työvaatteissa niin sain hemmetin hyvää palvelua. Nyt sitten kotiäitinä kukaan ei voisi vähempää välittää. Ja ihan ne samat 100.000e siellä odottelee sitä että niistä puolet siirrettäisiin toiseen pankkiin...
Kommentit (2)
Kotiäitinä ehdin olla viisi vuotta, sinä aikana avasin useammankin tilin ja hoitelin muita pankkiasioita.
Pikemminkin tuli olo, että on äiti Teresasta seuraava ja jotenkin ekstrajalo, kun hoiti omat lapsensa. Koomista.
kotiäidit ovat tämän yhteiskunnan syöpä, miestensä palkoilla loisivia sikoja. Ollaan huomattu, kyllä. Ja raskaanpaa työtä saa etsiä, mieskin totesi pääsevänsä töihin lepäämään kun meille vauva syntyi. Ja tästä hommasta peräti maksetaan, olikos se jopa jotain 250 jöröö kuussa, mistä menee verotkin. Työttömät, opiskelijat ja eläkeläiset eivät maksa vastaavista tuloistaan mitään veroa. Ja sitten kun tehdään jokelat ja kauhajoet, niin äitejä siitä tullaan syyttämään. Fiksua politiikkaa, mutta me (tai te) valopäät ne toiset valopäät olette valtaan äänestäneet.