Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko taustalla olla masennus...

Vierailija
27.09.2007 |

Kaverini sai vauvan 3 viikkoa sitten. Vauva herää öisin kerran tai ei lainkaan. Kaverini näyttää tosi väsyneeltä ja sanoo myös olevansa väsynyt. Olen 4 lapsen äiti ja tiedän mitä valvominen ja väsymys on. Minun mittapuissani kaverin ei pitäisi olla väsynyt. EN TUOMITSE, ENKÄ PIDÄ ITSEÄNI SUPERÄITINÄ. Oikeasti olen huolissani ystävästä. Sinä jolla on ollut " helppo" vauva ja olet kuitenkin ollut väsynyt, anna vinkkejä mitä teen ja sanon, ettei ystäväni väsy liikaa. Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa kaverillesi vinkkejä, vaikka olet sitä mieltä ettei hänellä edes ole oikeutta olla väsynyt. Jätä väliin ja keskity omiin asioihisi. Jollei sitten vuorovaikutuksessa tunnu olevan ongelmia.

Vierailija
2/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani masennuksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää voi, vaikkei vauva itkisikään kaikkia öitä jne. Jos herää kerran yössä, niin j opa se voi aiheuttaa toisilla väsymystä, mutta toisilla ei.

Seuraile tilannetta, käy kahvilla, pidä seuraa auta jos jossain voit, esim. siivouksessa.

Vierailija
4/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin suhteellista.. Itsellä eka vauva oli tosi helppo ja silti olin niin täynnä välillä, että.. Toinen oli " keskivertohankala" :) Nyt kun sain kolmannen lapsen joka yhtä kiltti kuin ensimmäinen, olen usein miettinyt miksi tuntui yhden lapsen kanssa paljon työläämmältä kuin nyt kolmen? Olen tullut siihen tulokseen, että paljon vaikuttaa millainen on esim. sen hetkinen psyykkinen olotila. Nykyään olen paljon tasapainoisempi kuin nuorempana ja mitkään pelot ja kiukut eivät niin helposti paina mieltä. Voi olla että ekaa kertaa nämä raskaus-/synnytyshormonit vaikuttivat eri tavalla, olin silloin alavireisempi kuin nyt ja sitä kautta siis helpommin väsynyt ja vertailukohdetta ei myöskään ollut. Luulen että ystävälläsi voi tosiaan olla esim. nykyään paljon puhuttu baby blues. Itsellä ei ollut juuri ystäviä silloin ja lapsemme eivät tänä päivänäkään ole olleet missään yökylässä kuin pari yötä, joten sen joskus koin raskaaksi kun ei ole ollut ketään kelle lapset hyvällä omatunnolla viedä vaikka illaksi tai jopa yöksi. No mies hoiti/hoitaa lapsia hyvin, mutta tarkoitan ettemme kahdestaan ole päässeet näinä seitsemänä vuotena juuri minnekään ja kateellisena katson ystäviä jotka vähän väliä reissaavat kun heillä on niin hyvät isovanhemmat lapsillaan.

Tulipas pitkä seoustus asiasta ja asian vierestä, mutta pointtini oli: on mahdollista että myös yksi helppo vauva aiheuttaa vasymystä ja äiti kokee sen rankaksi, mutta usein tähän auttaa aika ja ystävät. Siis ole ystäväsi tukena, seurana, pyydä vaikka lenkille ja jos jaksat ota vauva vaikka muutamaksi tunniksi hoitoon.

Vierailija
5/5 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ainakin ahdisti, se että vauva oli niin kiinni minussa ensimmäiset kuukaudet. Jos pystyt, kysy haluaako hän omaa aikaa ? käydä uimassa tai vaikka elokuvissa yksin ja tarjoudu hoitamaan vauvaa sillä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi