Ylireagoiko mies vai vähättelenkö minä?
5v lapsi oli tänään ollut laskemassa liukumäkeä. Oli laskenut niin, että oli vatsallaan ja jalat edellä. Kun meidän lapsi oli just lähtemässä laskemaan niin toinen lapsi olikin ottanut meidän lapsen hupusta kiinni. Meidän lapsi löi nenänsä liukumäkeen ja kaulaan tuli " fritsut" eli siis takki repäisi kaulasta aika kovasti.
Päiväkodin tätit oli hoitanut meidän lapsen nenäverenvuodon, tarkastanut muutenkin lapsen ja jutellut asiasta. Toiselle lapselle oli pidetty kova puhuttelu oli mm sanottu, että tajuatko, että X olisi voinut vaikka kuolla (päiväkodin tätitkin oli säikähtäneet kai asiaa) Toinen lapsi myös käskettiin pyytämään anteeksi.
Kun menin hakemaan lasta päiväkodista niin hoitaja tuli minua jo postille vastaan ja kertoi koko jutun.
Kun kerroin kotona miehelle tästä niin se heittäytyi mielestäni vähän ylihysteeriseksi. Sanoi, että lapsi ei enää mene päivähoitoon, kun seuraavalla kerralla ei ehkä käykkään näin " hyvin" .
Sanoi, että pitää puhutella sen toisen lapsen vanhempia, että eikö he osaa kasvattaa omaa lastaan ym.
Kysyi, että eikö hoitajat osaa hoitaa omaa työtään ym.
En minäkään tätä ihan ohimennen juttuna ottanut, mutta ei tästä mielestäni kannata alkaa hoitajia ja toisen lapsen vanhempia moittimaan.
Vai miten tässä mielestäsi tulisi menetellä?
Kommentit (7)
Mieheni on aina vähän tällainen liiallinen puolustaja. Ja ajattelee mustavalkoisesti: Joko täytyy riehua ja panikoida tai olla ihan välinpitämätön.
Minunkin mielestä mies ylireagoi ja olin ihan ihmeissäni, kun näin miehen reagtion. Olikin siinä tekeminen miten sanoa, että mies on väärässä ja että minä en ole välinpitämätön :)
ap
sulla tuntuu olevan aika yliherkkä mies. pahoittelen tietty tapausta, toivottavasti lapsesi on ok
päiväkodissa töissä, meillä on kielletty liukumäestä laskeminen ap: n kertomalla tyylillä. Eli pitää laskea istualteen tai joutuu penkille miettimään. Hyvin ovat muksut uskoneet. Kannattaa jokaisen kertoa lapsilleen miten käyttäydytään niin, ettei satuta itseä eikä toisia.
Entä jos ei olisikaan käynyt noin hyvin? Entä jos lapsi olisi kuristunut? Entä jos lapsen naama olisi iskeytynyt liukumäkeen niin, että lapsen nenä olisi murtunut?
Sitten kyllä syytettäisi päiväkodin henkilökuntaa ja sitä kamalaa " kakaraa" joka repi hupusta ja hänen vanhempiaan.
En nyt lähtisi mitään suurta kohtausta asiasta järjestämään, mutta vakava paikka tuo oli!
vakavasti voi käydä hupusta vetäessä. Varsinkin, jossei hänelle ole sitä opetettu. Ehkä tämän tapauksen johdosta tuossakin tarhassa aletaan rajoittamaan lasten liukumistapoja.
Miehesi reaktio on shokkireaktiona ymmärrettävä, mutta jos hän vielä huomennakin on tuossa mielentilassa ja vöyhkää joka suuntaan, niin sitten ylireagoi.
Mun mielestäni sun kertoman mukaan päiväkodin tädit hoitivat asian hyvin. Ja varmasti ovat jo sieltä päin kertoneet asiasta tekijän vanhemmille. Mun mielestä ne tädit nimenomaan osaavat asiansa hyvin.