Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko on kestänyt että 1,5-2-vuotiaanne ovat sopeutuneet päivähoitoon?

Vierailija
26.09.2007 |

Meillä on poika 1v10kk käynyt nyt 1,5 viikkoa perhepäivähoidossa ja edelleen kiukuttelee haettaessa, jää itkien sinne ja roikkuu minussa kiinni kaiken päivähoidon ulkopuolisen ajan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä vein! lapsi oli 1v8kk ja sopeutuminen vei parisen viikkoa. tänä syksynä vaihtoi päiväkotia ja sama aika vei sopeutumiseen. Kyl se siitä

Vierailija
2/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jonkun lapsen sopeutumiseen mennä useampikin kuukausi? =/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on 3,5v ja niitä kausia on tullut aina, etenkin lomien jälkeen kun hoitoon meneminen on ollut hankalaa. Sitten on ollut niitä kausia, että itse haluaa mennä hoitoon, vaikka mahdollisuus olisi jäädä kotiin. Tuossa 2 vuotiaana oli eka kausi kun halus mennä päiväkotiin ja nyt taas, vaikka itse olisin kotona. Kun taas joka maanantai päiväkotiin meno tökkii. Sanoisin, että monilla kestää kuukaudenkin sopeutua hoitoon, ainakin mitä olen nähnyt ja kuullut. Mun lapsi on tosi vauhdikas ja sosiaalinen tapaus joka on tottunut vilinään ja hälinään, jollain toisella, joka ollut vaikkakaksin äidin kanssa pitkään se voi olla hankalaampaa, mut kaikki tottuu kaikkeen, lapset ovat soputuvaisia

Vierailija
4/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia sopeutumisvaikeuksia. Perhepäivähoitoon en kyllä uskaltaisi noin pientä viedä, kun niistä hoitajista ei koskaan tiedä... Ootko varma, että hoitaja ja hoitopaikka on kunnollisia? Onko hoitajalla omia lapsia? Useinhan hoitolapset jää vähän jalkoihin, kun hoitaja kiinnittää huomiota omiin lapsiinsa, hoitolapset ovat vaan se rahantuoja, joka mahdollistaa omien lasten kotona hoidon. Ottaisin kyllä selvää tarkkaan, mitä lapselle perhepäivähoidossa tehdään!

Vierailija
5/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aamuitkuvaihe ei kestänyt niin kauan, mutta sitten tätien kanssa kun puhuttiin, niin tajusin että lapsi on hoidossa ihan erilainen kuin kotona - oli hiljainen ja vetäytyvä, mitä ei perusluonteeltaan ole.

Yksi tuttu äiti samasta ryhmästä kertoi poikansa itkeneen aina ja joka ikinen päivä. Oli aloittanut puolitoistavuotiaana hoidossa ja vielä kolmen ikävuoden kohdalla tilanne oli sama.

Vierailija
6/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksi tuttu äiti samasta ryhmästä kertoi poikansa itkeneen aina ja joka ikinen päivä. Oli aloittanut puolitoistavuotiaana hoidossa ja vielä kolmen ikävuoden kohdalla tilanne oli sama.

Meidänkin lapsi itki 3v iässä suunnilleen joka päivä. Kotona...

Varsinkin 1,5v:n kohdalla on tosi kummallista jos itkee joka päivä.

Vierailija
7/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitti ihanassa pienessä päiväkodissa elokuussa. Ei minkäänlaista oirehtimista tai vaikeuksia sopeutumisessa. Ona aina aivan innoissaan kaikesta mukavasta puuhastelusta mitä päivän aikana tehdään. Syö hyvin ja nukkuu hyvin. On koko päiväkodin nuorin, mutta myös reippain ja aurinkoisin (tätien mielestä)...

Vierailija
8/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli 1,5v kun aloitti hoidossa.

Vierailija
9/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. vko oli pahin, mutta silloin onneksi vielä totutteluvaihe käynnissä ja päivät oli tosi lyhyitä (äiti yritti tehdä etätöitä kotona silmät kyynelissä...) . Nyt vajaan 2 kk:n tarhakokemuksella poju on tätien kertoman mukaan ihan oma itsensä, täysi vauhti päällä, kiljuu, käkättää, nauraa vanhemmille, kun haetaan, nauraa tädeille kun mennään ja kun lähdetään, syö ryhmän suurimmat annokset ja marssii omaan tarhasänkyynsä päikkäreille, nukahtaa helposti, nukkuu ainakin 2 tuntia jne ja välillä saamme jopa nauttia pikku päivänsäteestä myös illalla kotona. Tsemppiä ap, ennemmin tai myöhemmin alkaa varmasti teilläkin sujua!

Vierailija
10/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pari viikkoa ollut tosi hankalaa... mutta toivottavasti alkaa sujumaan! Kiire töihin!

Vierailija
11/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellasia itkukohtauksia oli tullu pitkin päivää. Jättöhetket itki hysteerisenä. Tokalla viikolla hoitajat kertoivat jo, että itku loppuu, kun äiti hävis näkyvistä. Nyt on reilun viikon viimein jäänyt itkemättä hoitoon, vilkuttaa vaan mulle ja hyvin tuntuu viihtyvän. Aloitti hoidon siis elokuun alusta.

Kauheelta tuntu alkuun jättää lapsi sinne huutamaan, mut ei muu auttanu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme