Laktoosi-intolerantikkoja? Pistääkö teillä navan oikealle puolelle, jos
olette vahingossa syöneet jotain laktoosipitoista? Tuntuu samalta kuin joskus juostessa alkaa " pistämään" . Eli mietin tuoreen diagnoosin saaneena voiko noi toispuoleiset mahakivut johtua laktoosista. Umpisuoli leikattu eli se ei ainakaan syynä :-)
Kommentit (7)
Enkä tarkoita lähikaupan gefiluksia, vaan kunnon määriä (miljardeja per pilleri).
vasta nyt olen havahtunut tähän tautiin vaikka koko ikäni olen kärsinyt epämääräisistä oireista. Ruokavalioni on ollut vaan itsestään sellainen, että vähälaktoosista on tullut käytettyä jo pitkään...
Aina vaan ihmetellyt, että onpas kumma, kun yhtäkkiä housuista ei mene nappi kiinni vaikka eilen oli toisin... ja se, että maha on niin täynnä ilmaa, että ei pysty olemaan muuta kuin makuuasennossa... Tosin nämä oireet eivät aina olleet näin pahoja. Mutta kuulostaa lupaavalta, että pääsisin noista pistoistakin eroon, joku suolenmutka ilmeisesti tuossa kohdalla?
ap
ja törkeesti ilmaa vatsassa.
Navan oikealta puolelta leikattu haavatyrä ja sen jälkeen alkoi nää kivut, ehkä kerran kuukaudessa. Mutta tällä kertaa kestänyt jo 7 päivää välillä enemmän ja välillä vähemmän. Välillä vetää ihan kaksinkerron. Jos ei syö mitään, ei satukaan.
niin Lactrase pillerit apteekista ovat kokeilemisen arvoisia. Ei turvota eikä pistele!
laktoosi-intoleranssia ja saa oireet kuriin ruokavaliolla? Saako lekurilta jotain reseptilääkettä tms. " hyötyä" ?
Mulla ei pistä tiettyyn kohtaan, koko vatsa on kipeä
ja turpoaa.
T: koko ikänsä " pierutautia" sairastanut