Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentaminen ja raskaus

25.09.2007 |

Hei varmasti monet teistä olette olleet raskaana taloa rakentaessanne. mitä olette tehneet ja mitä vältelleet. Itse siis vähän mietin voiko sementtiä tehdä. sementti siis sisältää vissiin suurimmaksi osaksi hiekkaa ja heikka pölyä ja sementtiä. Mukana taitaa olla myös jotain sidosaineita. Muurari sanoi että sementissä ei olisi mitään myrkkyjä. Kuitenkin pussin kyljessä on varoitusmerkki, hengitettynä pöly voi olla vaarallista...empäs tiiä ehkä jätän kuran tekemisen muille, muutaman kerran ehdin sitä jo tehdä mutta kun kuran teko kertoja edessä varmaan sata niin eipä varmaankaan ne kuutisen kertaa ole kauheaa vaaraa aikaiseksi saanut. Ja ompahan ulkona ainakin hyvä tuuletus. :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eihän se ole kenellekään terveellistä hengittää sementtipölyä. Rakentamisessa kannattaa käyttää muidenkin kuin raskaana olevien asianmukaisia suojaimia, joita saa edullisesti jokaisesta rautakaupasta. Hengityssuojain on esimerkiksi sementin teossa ihan hyvä olemassa.

Eli työmaalla voi vointinsa mukaan tehdä paljonkin asioita.

Vierailija
2/3 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin yksi raskaana rakentava, nyt viikkoja vasta 10. Itse olen paljon samaa asiaa miettinyt, neuvolastakin kysyin, mutta eipä sieltä paljon apua tullut. Perustustöissä olen tehnyt kaikkea paitsi sementtiä, kun siellähän tuuletus pelaa, mutta sisätyöt vähän hirvittävät. Ainakin pahimmista maalihuuruista olen ajatellut pysyä poissa ja hengityssuojaimia tietysti täytyy käydä hankkimassa. Kunhan vaan tämä pahoinvointi ja väsymys vähän helpottaisivat. Voimia rakentamiseen sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin asiassa se maalaisjärki on paras työkaveri. Jos joku homma epäilyttää tai tuntuu pahalta, älä tee. Raskaita riuhtovia nostoja ei tietenkään saa tehdä. Tapaturmien välttämisen suhteen kannattaa tietty olla erityisen tarkkana, kun vastuulla on oman hengen lisäksi toinenkin. Esim. parin metrin putoaminen ei normaalisti välttämättä ole vaarallista, mutta mahalasku voi olla vauvalle vaarallinen, vaikka suht hyvässä turvassa lapsivedessä onkin.

Maalit on nykyään turvallisia, varsinkin sisämaalit on vesiohenteisia ja siis turvallisia. Kannattaa kuitenkin lukea käyttöohjeet tarkkaan ja jollain panssarimaaleilla en lähtisi raskaana maalailemaan.

Jos raskaus ei muuten ole hankala, voi raksalla touhuilla monenmoista. Itsekin naijasin raudoitusverkkoja viimeisilläni... tosin masu oli hiukan tiellä :)

Raskaus saattaa aiheuttaa toisenlaisiakin ongelmia rakentamiseen. Hormoonimyllerryksessä mielialat vaihtelee ja tulee turhan päiten vaivuttua epätoivoon tyyliin " ei tää ikinä valmistu, rahatkin loppuu kesken..." Onneksi ne miehet on melko ymmärtäväisiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi