Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Jouluisten tiistaiturinat ****

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä Beibiä ja ponnariako se oli nyt maailma murjoo!! Joskus sen tuurin on pakko kääntyä!!

Täällä kolmatta aamua kuvotus päällä..huoh..miksköhän?? Ärsyttävää suorastaan..tänään myös väsyttää ihan älyttömästi. Mukavat alkuraskauden oireet palanneet..ne viel puuttukin tästä raihnasuudesta ;D

Vieraita tulossa illalla ja jaksaminen nolla!! Shoppaileen tekis mieli jos vaikka piristäis, hih..mut ei taida ehtiä!!

Mulla on alkanu tulla fiilis että kauheella jännityksellä oottaa millanen tyyppi sieltä masusta putkahtaa! Siis toki aina odottaa sitä vauvaa mutta nyt vielä enemmän oottaa sitä että miltä näyttää..onko oikeasti poika ;) ja millanen luonne tuolla sitten onkaan..Meillä tytöt on kuin päivä ja yö..onkohan tää siltä väliltä =))

Nyt tuli kuopus kiukkuumaan viereen taas ties mistä mutta mentävä on

masumies 30+4

Vierailija
2/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin aamulla, kuopus karjui kokoajan, ihmeellistä. Hän kun ei normaalisti itke ikinä...joku kumma paniikki iskee hälle aina kun neuvolan ovista menemme sisään ;). Oli vielä isosiskokin mukana ettei tarttis yksin törröttää lattialla kun äitiä tutkitaan mutta ei, hän vaan huusi.

Verenpaineet taas ylhäällä, mutta oli myös omalla mittarilla siellä koholla, eli kaiketi vaan jännitän sitten jostain syystä aina lääkärissä ja neuvolassa. Kotona tuo oma mittarini antaa aina hyvin, suorastaan ihanteellisia lukuja!?

Kaikki ok, sf-mitta jo huikeat 30..vastaa jo viikkoa 36 =D, melkoinen matami siis täällä. Sykkeet 160 eli tytön sykkeet niin sanotusti mutta poikaa pitäis pukata, saas sitten nähdä joulukuussa. Naikkarille odotan sitä kutsua sinne osastolle sokerikäyrälle.

Viime yönä näin niin selkeän unen vauvasta, ekan kerran! Se ponkaili masussa niin että kasvojen ääriviivat näkyi erittäin selkeästi nahan läpi, esikoispoikani kanssa siinä unessa tuijoteltiin vauvaa!! Oli niin kaunis mutta sillä oli otsassa sarvi =))) mikä lie enne? Joku varsinainen karjujako sieltä tulossa sitten..

Pitäis kait alkaa jotain tekee tulevan eteen, laitella edes jotain vaatteita valmiiksi jos sattuiskin tulee jotain yllättävää, joutuis vaikka osastolle makoilemaan loppuajaksi tms..sinänsä muuten kaikki on ok, pinnasänky pitää vaan hakea naapurista ja kasata ja ne vauvan vaatteet pitää pestä ja laittaa. Kaksostenvaunutkin pitää ostaa, mutta alkuun kyllä päästään noilla yhdistelmillä jotka jo on olemassa kuopukselta. Eli ei paniikkia sinänsä. Jotenkin nyt olen alkanut mieltää tämän vauvan oikeaksi ihmiseksi, ajattelen usein suurella innolla millainen se on ja miten saan sen ekan kerran syliini synnytyksessä ja minkä näköinen hän on, ihanaa!! Jotenkin on niin elävästi muistoissa kaikkien lasten kohdalta se kun ekan kerran olen katsonut häntä, on niin mahtava tunne, ja kun saa sen pienen syliin ja katsellaan toisiamme silmiin ihmeissämme ja minä itkien. Todella niin elämää suurempi fiilis aina!! Kaikista on jäänyt jokin tietty asia mieleen, esikoisesta se kuinka hämmästyin miten täysin isänsä näköinen hän oli, siis ihan prikuulleen isänsä ääriviivat, jaksoin sitä hämmästellä siinä itkuni seassa. Kakkonen, tyttömme, katsoi niin viisaan näköisenä silmiini ja suu napsasi hällä -> tissiä!! Kolmas oli niin pörröinen karvapää, musta tukka ihan pörrössä märkänä ja niin muistutti siskoaan eikä meinanut saada silmiään auki, muistan miettineeni oliko hän nukkumassa kun syntyi =D. Ihan alkaa taas tässä vallan herkistellä...

Taidan painua lukemaan noita diabetes-ohjeita..

t. mariadee ja poikatonttu 27+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aurinko paistelee kauniisti ei kyllä yhtää olisi työintoa näin vikoina viikkoina. Eilen sain tietää että jään pois töistä jo 13.10 kun on tosiaan noita lomia pitämättä niin saan jäädä aikaisemmin.

Huomenna neuvola saa nähdä miten paino nousee luulen että liikaakin kun tykkään tosta makeasta vähän liikaakin = / Vaikka olen yrittänyt hillitä makean himoa mutta aina se ei onnistu...

Masuasukilla kaikki hyvin ainakin aamulla pisti sellaset aamujumpat käyntiin että niihin heräsi ihan pakosta. Ja eilen illalla iski taas hikka vauvalle..hauskan tuntuista kun tasaisesti vatsassa nykii.

Töissä muuten jaksan olla pirteä ja iloinen mutta mieli on tulevassa äitiyslomassa koko ajan. Ja varsinkin kun se on niin lähellä että ei meinaa uskoa millään tätä! Ja torstaina pärähtää täysi 30 raskasuvikkoa täyteen.Nyt syömään ja sitten töihin valmistautumaan!!

sannis85 ja masuasukki 29+5

Vierailija
4/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoista. IStuksin kerrankin siistisä keittiössä ja pöydällä on jopa kukkia, jotka kävin pelastamasta pihalta (viimeset ruusut ja samettikukat, jotka näyttivät vielä olevanhengissä) ihana tuoksu lähtee tuosta ruususta. Poitsu nukkuu päikkäreitä partsilla.

Mäkin olen nyt viime aikoina miettinyt vauvan syntymää ja sitä miten siihen sitten osaa rakastua yhtäkovin, kun tähän esikoiseen. Jääkö pieni jalkoihin tai toisin päin. Ja sitä sairaala-aikaa, kun poitsu on kotona. Nyt viime aikoina Poitsu on ollut jotenkin niin mun perään. Yksikin ilta oli alkanut huutaman ja ettimään mua ihan hysteerisenä kun menin pihalla käymään. Kaipa taas on niin tottunut, että äiti on aina kotona, kun olen ollut saikulla, joka loppui eilen. (vapaapäiviä tässä on vielä tää viikko)

Tänään meinaan jatkaa kukkien istutusta. Sain eilen kaivettua kuopat onneksi pehmeään maahan ja tänään täytyy viedä niille uutta multaa ja katetta. Huomenna pitäs mennä vielä sienimetsään kokeilemaan onnea. Olen päättänyt, että jos masu kestää sienimetsän ilman ilkeempiä supistuksia niin sitten menen töihinkin. Ylihuomenna kun on se kontrolli taas polilla ja päätetään sairasloman jatkumisesta. Viikonloppuna olis sitten töitä, jos lääkäri päästää mut töihin.

Mymmeli rv 30 TASAN !! Jeee! Maha on yhtä iso kun toisilla jotka ovat jo loppusuoralla..

Vierailija
5/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on nyt lomailtu... Viime viikko oltiin siis sielä Vuokatissa, mukavaa vaihtelua arjen keskelle! mies tosin oli vaan vkonlopun mut me tyttöjen kans jatkettiin vielä mökkeilyä. Etukäteen jännitin automatkaa kun yli 300km piti yksin kolmen tenavan kans ajella. No lähettiin sit sellaseen aikaan että kaikki nukku päikkärit (normaalisti vain nuorin ne nukkuu) ja päästiin yli puolen matkan helposti. Isommat tytöt sanoki ettei ollukkaa pitkä matka...

Nyt sitten on todella palattu arkeen: kuopus on jo toista päivää korkeessa kuumeessa, ei syö ja äitin syli on in. Siirsin reissusta palattua ton nuorimmankin lastenhuoneeseen nukkumaan (kitisi pari yötä meidän huoneessa nii aattelin samoilla itkuilla siirron tekeväni...) Ja yllätys yllätys jo 3yötä on neiti nukkunu niin reippaasti!!! 4-vuotias esikoisemme on tohkeissaan kun sai luottotehtävän huolehtia pikkusiskostaan eilenkin illalla tarkasti että onhan varatutti jossain jos pikkunen yöllä herää :) Niin ihanan hellyttävää

Pari kaveria on saanu viikon sisään vauvan ja kyllä on jo kaipaus omaan... On niin kamalan pitkä odotusaika meillä ollu ja vielä vaan jatkuu, minähän sain sen keskenmenon välillä joten ollaan raskaana oltu marraskuusta lähtein...

Ensi viikolla onkin sitten neuvola ja äitipoliaika, sitten ehkä vähä viisaampana tästä tilanteesta. Toivon niin ettei tuola alakerrassa olis mitään mullistavaa tapahtunu et uskaltais ruveta eleleen normaalimmin (supistelujen takia otettava nyt tosi rauhassa :( )

Jaahas mut nyt pikkupotilas kaipailee taas äitiä... Vointeja mammat!

terv. daisy82 rv 28

Vierailija
6/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kun väsyttää! Nyt alkaa tuntua jo tuo alhainen hemoglobiini. Voisin nukkua vuorokauden ympäri, eikä heräämisestä silti tulisi mitään. Koko ajan on tokkurassa, tuntuu, ettei veri kierrä kunnolla käsissä ja huippaa.

Kävin hakemassa sitä samaa rautaa kuin edellinenkin purkki oli. Joku mietiskeli, saiko tuoremehua juoda samalla? Mulle neuvolalääkäri nimenomaan ehdotti sitä, koska C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään. Juttelin vielä pitkään apteekin myyjän kanssa, joka totesi, että voi viedä 2 KUUKAUTTA ennen kuin hemppa alkaa tupla-annoksellakaan nousta. Aika hilkuille menee :) siis JOS tuo nyt alkaisi vähitellen auttaa.

Sitten tämän kaiken väsymyksen keskellä pitäisi vielä jaksaa koulua ja töitä (5 viikkoa ja 1 päivä äippälomaan!). Oon nyt tehnyt etukäteen tehtäviä niin, että olen hyvällä omallatunnolla voinut olla pois joiltakin tunneilta, mutta kyllä sekin stressaa ja rassaa. Viime viikolla olin torstain ja perjantain saikulla, kun ei vaan jaksanut. Aika nihkeästi nekin vapaat tuli :P ja nihkeä oli myös pomo, vaikka tuo oli eka saikku tässä työpaikassa ikinä ja olen ollut töissä tuolla 3 vuotta.

Niin! Jos kukaan muistaa, mullahan oli ongelmia niiden kelan papereiden kanssa (en ole vieläkään saanut kaikkia työpaikalta). Sain kuitenkin viime viikolla JO päätöksen äippärahasta ja pakkauksesta! Ehkä ne ei sitten haluakaan niitä vikoja lippulappusia? Ensviikolla sitten odottelen sormet syyhyten pakkausta saapuvaksi :)

Vauva on taas vähän vaisu, mutta intoutuu muutaman kerran päivässä riekkumaan tosissaan. Edelleen tosin potkitaan alas tai sitten kylkeen ja joka kerta kuulostaa siltä kuin jotain hajoaisi :P Alan muutenkin olla vähän liian hysteerinen: eilen väänsin itkua siitä, että söin lakua. En lakua muutenkaan syö oikeastaan yhtään ja verenpaine on ollut normaali. Silti tuli mielettömän huono omatunto.

Mutta nyt menen nauttimaan tästä vikasta puolesta tunnista, jonka saan " lintsattua" koulusta :) Kannatti eilen töissä vääntää tunnin tehtävät valmiiksi ;)

Nunia ja Lumikko 29+3

Vierailija
7/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuntuu, että onpas Hippuskainen ja Mymmeli jo tooooosi pitkällä : ) kun jo kolmosella alkaa!! Tulis se joulukuu sieltä jo äkkiä, ei malttaisi odottaa pikkuisen näkemistä. Ja sitä, onko siellä poika, niinkuin ultrassa näkyi..

Mulla ens viikolla äitipolilla käynti, ramppaan siellä nyt sitten loppuajan vähän tiheämmin, täällä omassa neuvolassa kun en ollenkaan käy lääkärillä. Käyn toki myös täällä neuvolassa vähän useammin kuin normaalisti.

Ihan hirvee räkätauti, toivottavasti ei tartu tuohon tyttöseen.

Olen miettinyt, miten onnistuu tytön nukuttaminen kun vauva tulee. Kun tyttö nukkuu päikkärit ainoastaan pihalla. Tarttis harjoitella vissiin sisällä nukkumista, mutta luulen, ettei se tule olemaan helppoa.. onko neuvoja??

Mariadee, mullakin sf-mitta iso eli 26+2 viikolla oli 27!!! mutta vähän pienempi nyt kun viime vuonna samoilla viikoilla, se kiva.

On voinut kasvaa tuosta toki jo huimasti??.. meillä onkin muuten päivä eroa viikoissa!

myy07 ja masuvauva 27+3 ja tyttönen 110806

Vierailija
8/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun esikkokin nukkuu vielä autuaasti päikkäreitä. Nuo perhekerhoaamut tuntuvat aina väsyttävän pienen miehen niin totaalisesti, että päikkärit on normaalia pidemmät. Ekan kerran suostui nukahtamaan tuohon uuteen, viikonloppuna haettuun jatkettavaan lastensänkyynsä, tähän asti on pitänyt kantaa nukkuvana meidän sängystä sinne. Oli kai niin poikki, hih. En muuten tiedä, miten paljon tuollainen 1v4kk mahtaa ymmärtää siitä, että äidin masussa kasvaa vauva. Välillä kyllä katselee ja taputtelee masua, ja ollaan me jotain sellaista vauvakuvakirjaakin yhdessä katseltu, mutta en tiedä minkä verran ymmärtää, kun on niin pieni vielä itsekin. Viimeiset pari kuukautta hänellä on ollut menossa sellainen äitiin tarrautumisvaihe, toivottavasti alkaa pikku hiljaa helpottaa. Saa nähdä miten isovanhempien kanssa sujuu, kun meikä lähtee synnyttämään. Esikko on melkein kerran viikossa ollut yhden yön yökylässä isovanhemmilla, mutta kun siinä on kysymys kolmesta vuorokaudesta, niin kauan toissynnyttäjiä täällä meidän sairaalassa pidetään.

Meikäläinen heräilee muuten aivan pirteänä aina aamuyöllä, enkä meinaa millään saada enää nukuttua uudestaan, esikoista odottaessa oli ihan sama juttu. Illalla kyllä sitten väsyttää senkin edestä...

Eipä tänne omaan napaan tämän kummempia kuulu, potkuja tulee kovasti tuonne virtsarakon seudulle, joten oletan Paketin vielä pää ylöspäin siellä riehuvan. Mulla on ensi viikon torstaina seuraava neuvola ja parin viikon päästä maananantaina se kontrolliultra, jossa varmistetaan että Paketti on kasvanut niin kuin pitääkin, kun oli rakenneultrassa 10 päivää pienempi kuin piti, tosin esikoinenkin oli silloin aikanaan 8 päivää pienempi rakenneultrassa, ja silti syntyi ihan normaalikokoisena ja ajallaan, joten en ole kauheasti osannut huolehtia tuosta. Ja masu ainakin on kasvanut ihan reippaasti viime viikkoina!

Joku (en taas muista nimimerkkiä) muisteli vanhempien lastensa syntymiä, miten hieno hetki onkaan kun saa sen pikkuisen ensimmäistä kertaa rinnalleen. Minulle tuli sillä hetkellä mieleen miten entinen pomoni sanoi äitiyslomalle jäädessäni, että kaikki maailman viisaus asuu vastasyntyneen silmissä... Siltä tosiaan tuntui, oli se vaan niin liikuttavan ihanaa. Sitä hetkeä odottaen aion taas kestää synnytyksen tuskat.

Nyt lopettelen, lämmintä syyspäivää mammoille!

Minttuli79 ja Paketti 28+0

Vierailija
9/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuli, niin totta tuo mitä pomosi oli sanonut, että vastasyntyneen silmissä asuu maailman kaikki viisaus! Se vastasyntyneen katse on todella niin " viisas" , tuntuu kuin hän tietäisi ihan kaiken, kaiken mitä minä en vielä tiedä. Vanha ja viisas, se katse.

Kiva lukea että muillekin on tulossa pienellä ikäerolla näitä ihanuuksia..Täällä on menossa myös ihan käsittämätön äitikausi!! Huh huijaa, Kuopus karjuu kuin sikaa tapettais kun poistun kauemmaksi, eikä kukaan tai mikään kelpaa kuin minä. Jopa kylvetys joka ennen on ollut aina pop, oli kuka vaan kylvettäjänä oli tänään ihan järkkyä huutoa, kunnes minä menin puikkoihin ja isukki pois. En ymmärrä...toivottavasti todella laantuu ennen vauvan tuloa.

Meillä on noilla 2 isommalla ikäeroa 1v2kk, ja voin sanoa että hyvin on muistissa vielä se aika, niin hyvässä kuin pahassa. Siitä viisastuneena olen hankkinut ylimääräisen matkasängyn jonka laitan olkkariin jonne voin tarvittaessa laittaa jomman kumman kun tulee paniikkitilanteita. Tyyliin pienempi vääntää hypersonnat vaipan ohi tms ja isompi pitää saada turvalliseen paikkaan hetkeksi. Tai jotain muita hulluja tilanteita..Muistan vaan kun esim imetin vauvaa ja esikoinen kiipesi siinä ajassa ruokapöydälle ja roikkui kattolampussa ja silleen, kun menin vessaan ja erehdyin jättää vauvan lattialle, oli esikoinen vuorannut vauvan peitoilla ja tyynyillä niin että hyvä ettei tukehtunut..suihkuun pääsin kun laitoin toisen sänkyyn/sitteriin toisen matkarattaisiin valjaisiin, molemmat parkui suihkun ovella ja silleen, eri kivaa! Esikoinen heitteli järestään vauvan päälle kaikkea, sitterissä istuvalle mm päähän nokkamukeja, lautasia, pinnasänkyyn vedenkeitintä, leluja ym ym..melkoista vahdittavaa siis taas tiedossa. Kun toinen ei todella ymmärrä vielä lainkaan että toista sattuu tms, vaan viattomana vaan viskoo tavaroita. Ja ainakin just nyt tuolla kuopuksella on tuo vaihe että kaikki lentää käsistä kovaa ja pitkälle.

Ja hermoja syö tällä hetkellä isompien kanssa nuo läksyt. Kun ne ei saa työ rauhaa kun kuoppus karjuu ja hilluu ympäriinsä, eikä enää nuku siihen aikaan kun tulevat koulusta. esikoisella vähän keskittymisvaikeuksia muutenkin niin pitäis olla täys hiljaisuus, kakkosella vaikeuksia matikassa, ja tarvii todella aikuista läksyjen kanssa. En ymmärrä miten tämä balettti pyörii kun vielä vauva tulee? Taidan olla vuoden päästä pöpilässä katraani kera?

Vierailija
10/10 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mietin myös mitä mahtaa tulevaisuus tuoda tullessaan...Meillä myös muistissa 1v3kk ikäero, jossa vanhempi oli ylivilkas ja kerkiävä, pikkuveli juonessa mukana...Karkasivat pyjamissa talvella ulos, hyppivät auton konepellillä, vanhempi piirsi samaan autoon ympyröitä kivellä konepeltiin jne jne. Nyt huvittaa, mutta muistiin on jäänyt vain ne kolttoset muusta ajasta en muista mitään, silloin myös esikoinen koulussa ja kakkonen jäi rauhallisuutensa takia kait vähän varjoon.

No nyt tämä parivaljakko on koulussa ja eskarissa ja ovat onneksi rauhoittuneet huomattavasti.

Tällä hetkellä nuorimmainen on 1v5kk oikea takiainen, saanut kamalia eroahdistuksia, hyvä että nykysin saa vessassa yksin käydä... Ja on oikea äidin ja isin pikku rinsessa, jos isi on kotona onneksi tyttö roikkuu välillä hänessäkin, mutta muulloin äiti on vaan pop. Kyllä mietityttää miten ikinä saadaan lapsia kouluun ja eskariin, kun on kaksi vaipoissa ja puettavaa ja kun rytmeistäkään ei alkuun tiedä. Eikä noi isotkaan toimi nappia painamalla, monesti menee hermo kun mitään ohjeita ei kuunnella tai jos kuunnellaan niin ei toimita. Meillä nuorimmainen ei osaa edes aavistaa kuinka hänen valtansa tässä talossa murenee, kun vauva syntyy.. Mutta toisaalta on ihan hyvä, että hänkin joutuu jakamaan huomiosta lähtien kaiken tähän asti isommat tottelee pienintä yhdestä rääkäisystä ;-)

että Mariadee taidetaan nähdä siellä pöpilässä ;-))

ponnari ja itu 28+4