Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 vuotias huonosti syöjä, APUA!

Vierailija
24.09.2007 |

Nyt en todellakaan kaipaa mitään viisasteluja vaan ihan oikeata apua muilta äideiltä.

Meidän 4-vuotias on äärimmäisen hidas tapaus syömään. Syö toki kaikkia samoja ruokia kuin mekin, mutta mikään ruoka ei mene alas rivakasti vaan syöminen kestäisi vaikka tuntikausia jos antaisin. Ja jos otan ajaksi vaikka puoli tuntia, hyvällä säkällä 2 lusikkaa on mennyt suuhun.

Jos syöttäisin, hän söisi kaiken ehkä häthätää siinä puolessa tunnissa, mutta tietty kannustan syömään itse ruokansa joten se syöminen kestää ja kestää!

Mikään uhkaus, mikään kiristys eikä mikään lahjonta auta.

on kokeiltu tarrat ja niiden avulla jokin palkito, kuten huvipuisto tai kylpyläreissu tai vaikka uusi lelu.

On uhkailtu lääkäreillä ja sairaalalla ei auta.

On kannustettu, kehuttu ja taputettu, ei auta.

On tehty hommasta vähäeleistä, emme kiinnitä enää paljoakaan huomiota syömiseen ja hoputa. Eli siis kaikipäin on kokeiltu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen lapsi. Ollaan lisäksi juostu koko lapsuusikä lääkäreillä sun muuta. Nyt tyttö 8 vuotias. Edelleen samanlainen. Ei ole nälkään kuollut. Olen ottanut sen linjan et syö mitä syö, enkä tee todellakaan syömisestä mitään numeroa. Koulussa kuulemma ei syö ollenkaan, paitsi näkkileivän. On laiha ollut aina!

Vierailija
2/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en halua että mun lapsi muistuttaa nälkämaan lasta. Eihän se pysy terveenäkään jos ei saa ravinnosta kaikkea tarvitsemaansa. Jos sä 2 alistut siihen, niin se ei tarkoita että muidenkin pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samanlainen tapaus 3-vuotta. häärää aina kaikkea muuta ruokapöydässä ja syöminen alkaa, jos alkaa puolentunnin kuluttua pöytään istumisesta. ei auta vaikka nätisti kehottaa, kehuu, komentaa uhkailee jne...jos sais istua ruokapöydässä 2-3h niin sais syötyä.

kaikenlaista kokeiltu haluaisi että syötetään ja joskus iltaisin syötänkin, kun totean ettei ole koko päivänä syönyt kuin 4-5 suupalaa(siis yhteensä 4 kertaa kun on jo siihenmennessä ollut jotain tarjolla).tosi raivostuttavaa tapella syömisestä kun on tuossa 1-vuotiaskin syötettävänä. niin ja ei ole vain mustasukkaisuutta ja vauvaksi heittäytymistä.

mielenkiinnolla odotan minäkin onko jollakulla tarjota vielä jotain kikkakolmosta...

Vierailija
4/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotias on nyt eskarissa ruvennut syömään rivakammin, kaverien vaikutuksesta ilmeisesti.

Vierailija
5/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökö lapsesi edes herkkuruokia nopeemmin? aamu- väli ja iltapalat, kahvipöydän herkut, jätskit? jos kaikki menee yhtä hitaasti niin lapsesi on vaan senluontoinen " taivastelija" enkä puuttuisi asiaan mitenkään. antaisin just jonkun aikarajan, vaikka puolituntia ja sitten pois pöydästä vaikkei olisi koskenutkaan ruokaansa. muutaman päivän paasto ei ole vaarallista, jos vain nestettä menee. vesimukihan voi olla pöydänkulmalla aina saatavissa.

Vierailija
6/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 keinoa mulla on, jotka toimii kohtalaisen hyvin. Tyttö haluaa keskustella koko ruokailun ajan ja siksi ruokailu meinaa jäädä. Vastaan yhteen kysymykseen ja sitten sanon, että nyt pitää syödä. Sitten voidaan jatkaa keskustelua. ja taas ottaa lusikallisen. Näin olemme valmiit yleensä puolessa tunnissa.

Toinen keino on tytön dvd. Sanon, että ruokailun jälkeen katsomme dvd:tä. ei voi tulla mukaan katsomaan, jos ei ole syönyt. pari kertaa olen tehnyt niin, että olen katsonut ohjelman yhdessä kuopuksen kanssa ja tyttö on jäänyt syömään. Sen jälkeen kun aina muistuttaa asiasta, tyttö syö rivakasti.