Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heijasteista...

23.09.2007 |

Hei! haluaisin kysellä vähän teidän kokemuksia heijasteista ja muista oireista.

Eli,Tyttömme joutui neuvolan seurantaan 2kk ikäisenä kun piti päätään koko ajan voimakkaasti vasemmalla.Tämä homma korjaantui kun rupesi enemmän seuraamaan katseellaan ja nykyisin pään pidossa ei ole ongelmaa. tuolloin th sanoi että voi olla oire cp vammasta.

5kk neuvolassa oli vielä moro heijaste,askellus heijaste oli poistunut... milloinka nuiden heijasteiden pitäisi poistua,että olisi normaalin rajoissa?

joskus olen huomannut tytössä että on hieman jäykkä,mutta käsiteltäessä kyllä sitten rentoutuu. mieheni oli huomannut eilen että tyttö välillä " vetää silmiään ylös" laittaa tavallaan silmät viiruksi ja katsoo tiukasti silmillä ylös. Itse olen tänään seuraillut ilmettä ja mielestäni tekee sen vain tietyissä tilanteissa kuten lattialla mahallaan ollessa. Itseäni vaivaa nämä asiat ja nimenomaan tuo th sanominen 2 kk neuvolassa. Tuntuu että oon jo ihan rikki kun koko ajan seuraan tytön tekemisiä ja mietin et onkohan tuo normaalia... synnytyksessä ei tullut happivajetta eikä suvussakaan ole mitään perintötekijöitä. Apua,auttakaa kuulostaako tämä ihan normaalilta???

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvan heijasteet pitäisi hävitä 4-5kk ikään mennessä ja mielestäni ainakin moron jo aiemmin n 3kk mutta tietty vauvat on yksilöitä.

En haluaisi mitenkään pelotella mutta meidän vauvalla samoja heijsteita ja jäykistelyä ja tuota silmien viiruksi vetämistä tulee ja siinä yhteydessa moro, aina kun selällään makaa. Syy on synnytyksen yhteydessä tullut hapenpuutetila ja laajat vauriot aivoissa. Teillä tuskin laajojavaurioita mutta on hyvin voinut tullakin pientä hapenpuutetta synnytyksen yhteydessä, ainahan ei tiedetä vaikka synnytys olisikin mennyt normaalisti.

Sinuna vaatisin neuvolassa pääsyä lääkäriin ja vaikka mielummin neurologille jos neuvolalääkäri on sitä mieltä ja ainahan neuvolassa ei osata näitä asioita katsoa ennekun sitten vasta kun on myöhäistä. Jos sinusta tuntuu ettei vauvallasi ole kaikki kohdallaan niin vaadi pääsyä lisätutkimuksiin sillä sinä olet vauvasi paras asiantuntija. Älä tyydy olemaan jatkuvassa epävarmuuden tilassa vaan selvitä asia niin voitte rauhassa nauttia vauva-ajasta.

Fysioterapialla saadaan paljon " korjattua" .

Vierailija
2/2 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tuoto morotusta ei tule " normaalissa" arjessa eli tulee vain kun neuvolassa sitä testaavat.Tyttö on kyllä aika säikky,mutta toisaalta niin oli kyllä siskonsakin vauvana. Neuvolanlääkäri tutki viimeksi ja sai tosiaan tuon moron heikkona tulemaan ja ei nähnyt aihetta laittaa lisätutkimuksiin...mutta silti asia vaivaa ja mietinkin joko huomenna soittelen neuvolaan että pääsisi keskustelemaan.

Lisää kokemuksia otetaan vastaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi