Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyyden tunnistamisesta...

25.10.2008 |

Pitkä tarina joten yritän saada suht koht lyhyesti asiani kerrottua :)

Tulin raskaaksi päälle vuosi sitten, mies käski tehdä abortin, mutta tyytyikin siihen kun sanoin etten vaadi häneltä mitään. Emme olleet sen jälkeen missään tekemisissä, mies ei ottanut koko raskausaikana yhteyttä mitenkään. Kun lapsi syntyi en ilmoittanut siitä miehelle. Hän oli kuitenkin jostain saanut tietää että lapsi oli syntynyt ja kysyi pääseekö hän katsomaa. Joten kun lapsi oli 3,5kk mies näki hänet ensimmäistä kertaa. Mies myös kysyi voisiko hän nähdä lasta useimminkin ja myönnyin. Miehen äitikin kävi katsomassa poikaa ja lupasi tulla seuraavalla viikolla miehensä kanssa. MUTTA mitään ei ole kuulunut... Siitä on nyt 2kk aikaa. Olen miettinyt syytä ja kysyinkin sitä mieheltä noin kuukausi sitten ja hän vastasi että: "Äiti taisi pelästyä sitä kun kerroin mitä mieltä asioista olet. Enkä vieläkään ole valmis isäksi." ELI miehen äiti maalaili tulevaisuutta niin että mies varmasti aikuistuu nopeasti ja haluaa olla tekemisissä lapsensa kanssa enemmän. En kehdannut kieltää sitä, mutta sanoin miehelle etten todellakaan halua että hän voi olla lapsen elämässä milloin huvittaa. Sitä joko ollaan tai ei... Se ei käy että mies päättääkin että nyt ollaan ja kohta taas ei poika kiinnosta patiin kuukauteen.

MUTTA tämä asiani koskee sitä, että kävin allekirjoittamassa lapun jossa sanoin etten halua että isyyttä tutkitaan tms :) Olen kuitenkin tullut toisiin ajatuksiin. Poika on nyt 5,5kk ja kuulin miehen ystävältä että mies oli yhden baarireissun päätteeksi sanonut: "Voi hyvillä mielin juoda, niin tietää taas miksi käy töissä." Aloin miettiä, että onko se oikein että mies juo rahansa, eikä siitä raaski edes pientä summaa pistää lapseensa. Ja olen ollut myös siinä tyhmä että ajattelin vain itseäni. En halunnut vaatia lapseni isältä mitään koska pelkäsin, että silloin mieskin voi vaatia poikaa itselleen. Mutta olisi hyvä jos mieskin kasvaisi isäksi ja ottaisi vastuun. Poikani saisi siitä hyvän isän jos vain viina ei veisi voittoa...

Voinko vaatia isyydentunnustusta vaikka olen jo allekirjoittanut lapun etten halua sitä tutkittavan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja anna hänelle tiedot isästä, hän tietää mihin jatkotoimenpiteisiin ryhdytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi