Kertokaahan!!
Kun äitiyslomani alkaa, työnantajani maksaa palkan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta! Mutta, maksaako hän palkkaa sen mukaan mitä kela sitten maksaa sen jälkeen! Eli minun tapauksessani 2005 tulojeni mukaan, vai maksaako tämän hetkisen työni mukaan?? Olen perhepäivähoitaja, ja tuloni pienenivät nyt yht`äkkiä, kun minulta irtisanoutui kaksi lasta, ja kaksi jäi enää jäljelle, ja uusia ei enää kannata ottaa, kun äitiyslomani alkaa 31.10!! Vai, maksaako, työnantaja palkkani tämän nykyisen työni mukaan, mutta 6kk tulojen mukaan??
Olen näistä ihan pihalla, ja kelan sivuilta en löytänyt vastausta!!
Kiitos ystävällisestä vastauksesta, jos joku osaa auttaa!!
nonuli
Kommentit (2)
vastauksestasi!!
Niinpä, tuota juuri mietin itsekin, joten ei kai tässä auta muu, kuin maanantaina soittaa työnantajalle (jälleen kerran) ja kysyä!!
nonuli
Eli jos sulla on kk-palkka, saat saman ne ekat 3kk. Yleensähän palkka on pitkän aikaa sama, joten en tiedä, saatko sun tapauksessa palkkaa täyden ryhmän mukaan, kun ei ole sun vikasi, ettei kunta laita sulle näin lyhyeksi aikaa uusia lapsia.
Ja Kela maksaa siltä ajalta sun äitiyspäivärahan työnantajalle. Jos sun palkka on pienempi kuin äitiyspäiväraha, maksaa Kela sulle palkan ylittävän osan äitiyspäivärahasta.