Taaperoiden äidit:Kuin usein tuulettumassa?
Miten usein muut käyvät tuulettumassa ystävien kanssa? Syömässä, elokuvissa, oluella? Entäs yhdessä puolison kanssa?
Kommentit (16)
meillä tytöt 1v2kk ja kohta 5v ja nyt viimeisen parin vuoden aikana ollaan yhdessä miehen kanssa oltu tuulettumassa ehkä 4kertaa ja sitten taas " erikseen" silloin tällöin. ehkä kerran kuussa suunnilleen. joskus menee taas useampi kuukausi ettei mennä kumpikaan mihinkään, siis ihan ilman lapsia. välillä kaipaa tuuletusta enemmän kuin joskus ja mukavasti mielestäni olemme saaneet homman sujumaan eli molemmat pääsee ja välillä jopa yhdessäkin mennään ;)
ja " tuulettumisella" en tässä tarkoita koko iltaa ulkona ja runsasta alkoholinkäyttöä vaan tyyppiä töiden jälkeen pöytävaraus jossain ravintolassa ystävien kanssa tai " kirjakerhoa" johon kaikki lukevat yhden kirjan ja sitten jutellaan.
Meidän tilannetta helpottaa se, että lapsella on etäisä mukana kuvioissa ja lapsi viettää siellä aikaa tasaisin väliajoin. Mutta yritetään vuorotella myös lähivanhempien kesken niin että molemmat ehtii välillä vähän hengähtää ja käydä jossain tekemässä jotain hauskaa.
Siipan kanssa sitten usein ollaan kotosalla kahdestaan ja nautitaan rauhallisesta koti-illasta, kun lapsi on isällään. Tai tehdään pidempää päivää töissä. Mutta esim. juuri viime viikonloppuna käytiin jopa yhdessä bileissä, tosin vikalla ratikalla kotiin.. ;)
Oon ollut yh nyt 8 vuotta ja kuopuksen sain jo erottuamme... Lapset 12v, 9v ja 4v 10kk. Ihan yksin ulos pääsen ehkä pari kertaa vuodessa. Yökylässä kaikki 3 eivät ole missään oikeastaan ikinä yhtäaikaa. Kun muutimme viimeksi, niin silloin taisin olla yötä yksin vanhassa kämpässä muuttoautoa aamukahdeksaksi odottamassa... ;-)
Eläkeikää odottelen... Ihan oikeasti. Nyt on asiat näin ja jaksettava on. Mutta onneksi pojat on oikeesti aika kilttejä ja ihaniakin. Paljon vietetään aikaa yhdessä - siis ihan vapaa-aikaa. ;-) Aina kun rahat vaan sallii, käydään leffassa, teatterissa ym. Niistäkin kyllä nautin. Bailaaja en tosin ole ollut koskaan, enkä enää edes osaisi. Hyvä puoli on se, että viinaan ei mee rahaa ;-) ja tupakanpoltonkin jätin monta vuotta sitten - oli niin kallista.
Meillä hieman yli 1-vuotias tyttö, kerran ollaan käyty miehen kanssa kahdestaan syömässä, sekin ihme tapahtui vasta ihan hiljattain, mies on ollut kaksi kertaa tytön syntymän jälkeen työpaikan pippaloissa minä en kertaakaan missään. Alkoholia me ei käytetä eikä baareissakaan viihdytä. Jos lähden kaupungille ostoksille ym. otan tytön mukaan. Liikuntaharrastuksetkin ovat sellaisia mihin voi mennä tytön kanssa tai kotona tapahtuvia. Meille riittää ainakin toistaiseksi tuulettumiseksi kun käydään koko perhe syömässä tai katsotaan illalla tytön mentyä nukkumaan leffaa ja syödään iso pussi karkkia..ollaan tälläisiä kotihiiriä;)
Kerran-pari vuodessa saatan käydä syömässä tai elokuvissa ystävän kanssa. Meillä on 3- ja 5-vuotiaat lapset ja ollaan miehen kanssa reilu vuosi sitten vietetty " yhteinen vapaailta" , 2-3- iltaa yhteensä kaikkien vuosien aikana.
Kyllähän mä saan omaa vapaaaikaa kun lapset on nukkumassa tai käyn lenkillä, tietysti myös työn myötä on joitakin tilaisuuksia ja seminaarimatkoja, jotka irtaannuttavat hetkeksi kotikuvioista. Ei kai sitä ihminen muuta osaa vaatia - ikääkin sen verran että olin tuuletellut aika reilusti ennen lasten syntymää.
Meillä reilu 3- vuotias ja yhä harvemmin ollaan käyty tuulettumassa. Ystävien kanssa käyn ehkä noin 4 kertaa vuodessa ja miehen kanssa käydään ehkä 2 kertaa vuodessa. Enempää ei tee edes mieli. Lapsen kanssa nähdään ystäviä 1-2 kertaa kuussa + naapureita yms. joka viikko.
Omaa aikaa ei ole, muulloin kuin jos käyn kampaajalla 6krt/v tai jos teen yksin ruoka ostokset. Muulloin lapsi 2v on aina äidin mukana: kyläilemässä, ostoksilla jne. tai olemme koko perheen kesken (myös ravintolassa syömässä). Isä kyllä käy yksin harrastuksissaan usean kerran viikossa tai saunailloissa " tuulettumassa" usean kerran vuodessa(n.5-10krt). Äidillä ei ole harrastuksia.
Kerran ollaan miehen kanssa käyty musiikkikeskuksessa kuuntelemassa Yölintua. Poika nyt 1 1/2 vuotta ja toinen tulossa. Muuten vietetään ystävien ja sisarusten kanssa aikaa lapsineen eli yökyläillään ja saunotaan ja syödään hyvin. Lapset ovat siis mukana. Yksin en lähtisi muutenkaan ja kaikilla tyttökavereilla on myös puolisot ja suurimmalla osalla lapsia, joten vietetään aikaa kaikki yhdessä. Mieheni käy pakolliset työmenot, joita on hänen mielestä ihan kyllästymiseen asti. Vapaa-aika tarkoittaa meille yhdessä perheen kanssa oloa ja menoa, käymme siis molemmat töissä päivisin.
Poika on nyt 2 -vuotias ja " tuulettumistiheyteni" on 1-2 krt kuussa. Olemme sekä mies että minä myös päivätyössä. Koska molempien vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea, käymme pääsääntöisesti tuulettumassa erikseen ystävä/työkaveriporukassa.
Tuulettuminen tarkoittaa tosiaan omaa aikaa (ei lasta mukana minulla eikä muilla). Lapsenkin kanssa kyläilemme tai meillä käy vieraita n. 2 krt viikossa. Emme ole ns. kotihiiriä.
Itse käyn shoppaamassa, ulkona syömässä ja ihan rehellisesti kaljalla : ) Mitään ruokakauppakeikkaa en laske tuulettumiseksi tai jos pikaisesti piiapahdan töiden jälkeen vaatekaupassa.
Kahdestaan miehen kanssa olemme silloin kuin se on mahdollista eli poikaa hoitaa isovanhemmat. Muille en häntä halua vielä antaa hoidettavaksi pidemmäksi aikaa (siis yön yli tms.) Kesällä olimme n. 5 kertaa yön yli kestävällä tuulettumisreissulla, kun siihen oli mahdollisuus (mm. häissä).
en vaan ole sen tyyppinen, että viihtyisin myöhään raflassa, leffassa ta missään pippaloissa. Työelämässa olen ollut jo vuoden, eli aikuiskontakteja ja pikaisia shoppailumahdollisuuksia päivittäin. Eli vaikka harvoin missään käyn, on mahdollisuus aina olemassa. Riittää kun tietää ettei ole pakko nököttää kotona jos alkaa nyppiä.
Itse olen käynyt tytön 1v 2kk elämän aikana kerran yöelämässä. Miehen kanssa ollaan käyty muutamasti syömässä, lätkämatsissa ja pisin reissu taisi olla Metallican konsertti kesällä. Yhtään yötä en ole ollut tytöstä erossa, enkä halua ollakaan.
Meillä mies on se bilehile, ollut aina verrattuna minuun. Töissä omat menonsa ja kissanristiäiset, ja sitten täysin sinkuista koostuva ystäväpiiri (yli kolmekymppisiä miehiä..) tietää omat menonsa.
Omiin menoihin minulla ei ole yhtään tarvetta, lähinnä miehen kanssa olisi ehkä hyvä yhdessä tuulettua, ihan jo noin parisuhteen kannalta.
Meidän lapsi nyt reilun vuoden. Miehen kanssa ollaan käyty muutaman kerran ulkona syömässä kaksin, mutta nyt muuttomme ansiosta isovanhemmat asuvat lähempänä ja pääsemme halutessamme vaikka joka viikko ulos. Tarkoitus on jatkossa pyhittää ainakin joka toinen viikko ilta parisuhteelle. Ystävieni kanssa käyn ulkona kerran kuussa niin, että kaikki jättävät lapset isän kanssa kotiin ja lähdemme viihteelle kunnolla. Nämä lasken tuulettumisiksi. Miehellä on saunailtoja yms. n. kerran kuussa myös. Lisäksi on tietysti harrastukset (minulla 1x vko) ja miehellä 1-3x vko. Hulluksi tulisin, jos en minnekään pääsisi yksin ja nuo biletykset ystävien kanssa ovat aivan henkireikä.
Kavereiden kanssa en koskaan.
Tänä vuonna olemme käyneet miehen kanssa ulkona tammikuussa kerran ja syyskuussa toisen. Molemmissa tapauksissa oli kyse juhlista ja meille tärkeistä ihmisistä.
Miksi näin harvoin? Ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä ja lapsenvahdin hankkiminen tulee niin turkasen kalliiksi että emme raaski.
Kavereiden kanssa olin ulkona kun vauva oli 5kk.
Ja nyt olin ekaa kertaa miehen kanssa ulkona eilen :) Käytiin syömässä ja katsomassa stand-up-komiikkaa. (reissuun meni 3 tuntia)... eli yöksi kotiin päästämään mummi kotiin puolen yön aikaan.
Surulliselta kuulostaa näin kirjoitettuna, mutta toisaalta en oikeastaan ole kaivannut " uloslähtemistä" . Jos saisin valita niin lähtisin vaikka vuorokaudeksi jonnekin kylpylään rentoutumaan miehen kanssa.
Meillä on kaksi lasta 1v7kk ja 5v. Käymme mieheni kanssa syömässä ravintolassa kaksin kerran viikossa ja kerran kahdessa kuussa ystävien kanssa pitkän kaavan mukaan (eli koko ilta ja puoli yötä :) ).
Lisäksi näen ystäviäni kerran viikossa ilman lapsia ja jos tuulettumiseen lasketaan harrastukset niin niitä tulee 4 kertaa viikossa. Olen kotiäiti joten minulla jää huimasti aikaa olla lasten kanssa ja vietämme aikaa myös koko perhe yhdessä (yleensä viikonloppuisin).
Birdy
Ystävien kanssa käyn harvoin. Ehkä kuukauden välein, jos sitäkään. Vois kyllä käydä useamminkin. Ystävien kanssa nähdään yleensä lasten kera. Emme juo alkoholia, joten sellaista emme harrasta.